حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ثبت یک رکورد جدید برای اپل؛ ارزش اپل از 2.8 تریلیون دلار نیز گذشت!

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل

در پایان معاملات روز سه‌شنبه، قیمت هر سهم اپل با 3.54 درصد افزایش به 171.18 دلار رسید که یک رکورد بالاترین قیمت جدید است. ارزش اپل در حال حاضر جایی در میان 288.4 میلیارد دلار قرار دارد! مورگان استنلی در آینده قیمت هدف هر سهم اپل را حوالی 200 دلار می‌داند و معادل رتبه خرید را حفظ کرده است. افزایش رشد اپل ممکن است به افزایش 30 درصدی در هدف قبلی حمل و نقل مربوط باشد. زیرا بر اساس گزارش های قبلی، منابعی از صنعت قطعه سازی کره جنوبی گفتند که اپل اعلام کرده است که در نیمه اول سال 2022 عرضه آیفون را 30 درصد افزایش خواهد داد. این امر باعث می شود مجموع محموله های سالانه آیفون برای اولین بار از 300 میلیون دستگاه فراتر رود!

در نیمه اول سال جاری، هدف اپل برای ارسال 130 میلیون دستگاه بود. پس از افزایش 30 درصدی در سال آینده، این رقم به 170 میلیون دستگاه افزایش می یابد.

ارزش اپل از ۲ تریلیون دلار عبور کرد

 

اپل بر بام درآمد ها! 

 

بیاید کمی درباره تاریخچه ارزش بازار اپل صحبت کنیم، کمی بیشتر از یک سال از پوشش خبر 2 تریلیون دلاری شدن اپل میگذرد و جالب است درباره همین رقم بدانید که اپل فقط در دو سال ارزش بازار خود را دو برابر کرده بود و به 2 تریلیون دلار رسانده بود. و اما دقیقاً پنج ماه پیش برایتان در ترنجی نوشتیم که ارزش اپل از 2.4 ترلیون دلار نیز عبور کرد، حال بعد از پنج ماه کوپرتینویی ها هنوز قصد توقف و استراحت ندارند و اپل برای 3 تریلیون خیز برداشته است. همه اینها در حالیست که همه گیری کرونا که حال سویه امیکرون نیز به آن اضافه شده هنوز در جهان باقیست و از طرف دیگر مشکلات متعدد زنجیره تامین نیز به آن اضافه شد.

ارزش اپل به لطف فروش خوب سری آیفون 13 هر روز بالا و بالا‌تر می‌رود

ارزش اپل به لطف فروش خوب سری آیفون 13 هر روز بالا و بالا‌تر می‌رود

برای مقابله با مشکلات زنجیره تامین، اپل ظرفیت تولید آی‌پد و آیفون قدیمی را کاهش داد، این شرکت تمام تلاش خود را برای محافظت از محموله‌های سری آیفون 13 انجام می‌دهد. با این حال، اپل هنوز در حال مبارزه است. بر اساس گزارش ها، تولید آیفون 13 از سپتامبر تا اکتبر امسال حدود 20 درصد از هدف خود عقب تر است. اپل مجبور شد کل هدف تولید آیفون 13 را از 95 میلیون دستگاه به 85 میلیون دستگاه کاهش دهد.

سود اپل از بازار موبایل جهانی، برابر ٧۵ درصد کل سود این بازار است!

به نقل از Gizchina هنوز برخی شایعات مبنی بر عرضه سومین نسخه از سری آیفون SE در پایان سه ماهه اول سال آینده وجود دارد. تحلیلگران بر این باورند که این دستگاه بین 25 تا 30 میلیون دستگاه به اپل کمک خواهد کرد.

پیش از این، مینگ چی کو ادعا کرده بود که آیفون SE جدید از طراحی مشابه مدل فعلی استفاده خواهد کرد. طراحی کلی بر اساس آیفون 8 با صفحه نمایش 4.7 اینچی (با ارائه Touch ID) پرداخته شده است. ارتقای کلیدی دستگاه، پشتیبانی از 5G و پردازنده سریعتر است. گمانه زنی ها مبنی بر عرضه این دستگاه به تراشه A15 Bionic وجود دارد. قیمت آن ممکن است حدود 473 دلار باشد که آن را ارزان‌ترین گوشی 5G در تاریخ اپل می‌کند. بدون شک، این تا حد زیادی اهداف حمل و نقل کلی و فروش را ارتقا می دهد.

 

به نظر شما آیا این رشد اپل مقطعی است یا اگر ادامه دارد به نظر شما چه زمانی اپل 3 تریلیون دلاری را خواهیم دید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Farcry

این درآمد ها و سودهای عجیب غریب و فروش بالا آیفونهای اپل ممکنه برای آینده و نوآوری شرکت خطرناک باشه و مدیرها پیش خودشون فکر کنن با این سودهای همیشگی چه نیازی به تغییر و نوآوری هست
نقل قول از استیو جابز پیش از بازگشت به اپل در سال 1997 :
“”چیزی که اپل را خراب کرد، رشد سرسام‌آورش نبود… آن‌ها خیلی طمع کردند؛ به‌جای دنبال کردن مسیر اصلی که نگرش اصلی آن را تعیین کرده بود. نگرش اصلی این بود که تا می‌توانیم بسازیم و محصولمان را در اختیار تعداد هرچه بیشتر کاربر قرار دهیم. آن‌ها سراغ سود رفتند؛ برای سال‌ها سود عجیب و غریبی به دست آوردند. همین سود، آینده‌شان را به خطر انداخت. آن‌ها باید به سود منطقی قناعت می‌کردند و سراغ سهم خودشان از بازار می‌رفتند.””

البته آیفون های سری 13 مخصوصا مدل های پرو پیشرفت باطنی خوبی داشتن و گوشی کامل و پریمیوم هستن ولی همچنان نوآوری در اون ها دیده نمیشه.آخرین محصولات جدید و نوآور اپل شامل اپل واچ 2015 و ایرپاد و آیفون x و در نهایت مک بوک پرو 2021 با اون همه تغیر بود.
البته اخبار امیدوار کننده ای از اپل گلس میاد که سال 2022 معرفی میشه و اگر طبق شایعات بتونه تغییر بزرگی در واقعیت مجازی و واقعیت افزوده انجام بده میشه به نوآوری محصولات اپل کمک زیادی میکنه.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری