حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ارزش اپل از ۲ تریلیون دلار عبور کرد

نوشته

3 سال قبل | 9 دیدگاه | اپل، برترین‌های ترنجی

هفته گذشته برای شما نوشتیم که ارزش اپل به ۲ تریلیون دلار نزدیک می شود. حالا اما باید برای شما بنویسم که اپل به اولین شرکت آمریکایی تبدیل شده است که ۲ تریلیون دلار در بازار سرمایه ارزش دارد. این یک نقطه عطف به شمار می رود، اما به طور کلی قابل توجه خواهد بود چرا که گواهی بر عملکرد قابل توجه آن ها در دوره همه گیری کرونا است. همچنین فقط دو سال می گذرد که اپل به ارزش ۱ تریلیون دلار در بازار رسید، بدین معنی که این شرکت در طی بیش از ۲۴ ماه ارزشش دو برابر شده است. به هر صورت، ارزش اپل از ۲ تریلیون دلار عبور کرده است و اجازه بدهید کمی درباره آن صحبت کنیم.

ارزش اپل

اپل اولین شرکتی در جهان نیست که به ارزش ۲ تریلیون دلاری رسیده است. آرامکو عربستان سعودی یعنی غول گاز و نفت، ابتدا این رکورد را زد. آرامکو در دسامبر سال ۲۰۱۹ به ارزش ۲ تریلیون دلار رسید اما از آن زمان به بعد شاهد ارزن تر شدن سهامش بود. اپل در 4 آگوست سال ۲۰۲۰ از آن به عنوان با ارزش ترین شرکت جهان پیشی گرفت.

امروز، سهام اپل از قیمت 467.77 دلار عبور کرده است که به اپل ارزشی برابر ۲ تریلیون دلار می دهد، اما همانطور که توسط Financial Times گزارش شده است ممکن است در آینده به زیر سطح زیرین برود.

رشد بیش از ۵۰ درصدی قیمت سهام اپل در سال ۲۰۲۰

سهام اپل سالهاست که پیشرفت خوبی داشته است، اما آنها به ویژه در سال ۲۰۲۰ عملکرد خوبی داشتند و با وجود اختلال ناشی از COVID-19، بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است. به گزارش وال استریت ژورنال، سهام این شرکت به طور متوسط ​​از هر هفته از ابتدای ژوئن ۳.۵ درصد افزایش یافته است. قیمت سهم آن پس از آخرین گزارش درآمدی خود در ماه ژوئیه به طور چشمگیری افزایش یافت، جایی که این شرکت رکورد فروش و در کل 59.7 میلیارد دلار درآمد گزارش کرده است و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 11 درصد رشد دارد.

اما اگرچه درآمد در حال افزایش است، اپل با توجه به اکوسیستم نرم افزار و بازی هایی که در مجموعه آن قرار دارند، با مجموعه ای از پیشانی های نظارتی روبرو شده است. برجسته ترین این موارد، چالش حقوقی سازندگان بازی فورتتایت یعنی Epic Games است، که در حال حاضر اپل را به خاطر حذف کردن Fortnite از iOS پس از حماسه سعی در دور زدن سیستم های پرداخت اپل، شکایت می کند. بخشی از شکایت اپیک (و مورد تکرار بسیاری از شرکتهای دیگر که از طریق فروشگاه App اپل به مشتری می رسند) این است که سهم ۳۰ درصدی این شرکت از معاملات، اخاذی است.

همراه با رشد درآمد اپل از خدمات خود و برنامه های گزارش شده برای ارایه بسته های اشتراک های مختلف از جمله بسته Apple One در اواخر سال جاری، این نشان می دهد که چگونه آینده سازنده آیفون نه تنها به سخت افزار آن بلکه به نرم افزاری وابسته است که مشتریان را وفادار می کند. آیفون اپل را به ۱ تریلیون دلار رساند و خدمات، مسلما آن را ۲ تریلیون دلاری کرد. به هر حال هر طور هم که حساب کنید، آیفون کلید ورود به اکوسیستم سخت افزاری، نرم افزاری و این روزها، محتوایی اپل است.

نظر شما درباره اپل ۲ تریلیون دلاری چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Farcry

آقا اصلاح کنید اپل سال اول حق کمیسیون ۳۰ درصدی میگیره بابت فورتنایت و بازی های که چند سالی توی اپ استور حضور دارن حق ۱۵ درصدی میگیره.

ahmad

یکم غیر منطقی رفته بالا ارزش سهامش ولی من به شدت با حق اشتراک ۳۰ درصدی موافق ۵۰ در صد هم بکنه جا داره

Farcry

همیشه یکی دو ماه مونده به معرفی آیفون های جدید سهام اپل هم زیاد رشد می‌کنه و بعدش کم میشه تا به تعادل برسه.البته خرید میلیاردی سهام اپل توسط وارن بافت هم یکی از علت های رشد زیاد ارزش سهام اپل بوده

Mahdi

تبریک میگم اپل

Alireza1995

تبریک میگم به اپل
و اون کسانی که اپل دوست هستن

😐😐😐😐😐😐😐

Milad7

همچنان تاج روی سر اپله 🙂

Ofllane

اگه نبود باید شک میکردم

Ofllane

ترنج نرسیده این مسخره بازیا رو که یاد ادمین داده

ghre

مرگ بر شرکت سیب 🤣🤣🤣

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)