حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ارزش سهام شرکت اپل از ۳ تریلیون دلار عبور کرد؛ رکورد شکنی مجدد کوپرتینویی ها

اپل این روزها موفقیت‌های جدیدی کسب می‌کند و این مسئله را مدیون سیاست گذاری درست در کنار عرضه محصولاتی قدرتمند و مشتری پسند است. اما امروز، بر اساس آخرین اخبار منتشر شده گویا این غول آمریکایی بازهم رکورد شکنی کرده و حالا ارزش سهام شرکت اپل از سه تریلیون دلار عبور کرده است. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

ارزش سهام شرکت اپل بازهم فراتر رفت؛ رکورد شکنی دوباره

اخیرا برای مدت کوتاهی، ارزش سهام اپل در بازار سهام از سه تریلیون دلار گذشت. این شرکت فناوری که سازنده آیفون نیز می‌باشد، زمانی که ارزش هر سهم آن در روز دوشنبه به بالای 182.856 دلار رسید، به این ارزش جدید دست یافت و برای مدت کوتاهی به بالاترین حد خود یعنی 182.88 دلار رسید. در زمان بسته شدن بازار، سهام این شرکت به 182.01 دلار کاهش یافت. همچنین سهام اپل در اولین روز معاملاتی سال جدید میلادی، 4.44 دلار افزایش یافته است.

اگر روزهای اولیه شیوع بیماری کرونا را به خاطر داشته باشید، زمانی بود که سرمایه گذاران، نام‌های بزرگ فناوری مانند اپل را کنار گذاشتند. از آن زمان تابه این لحظه، سهام اپل سه برابر شده و دو تريليون دلار به ارزش بازار آن افزوده شده است. سهام اپل از ابتدای سال گذشته تا کنون 41 درصد افزایش یافته و آن را به یکی از بهترین عملکردها در بازار بورس تبدیل کرده است.

ارزش سهام اپل از ۱.۵ تریلیون دلار عبور کرد، اولین شرکت فناوری با این ارزش

شاید رقابتی را که اپل بیش از سه سال پیش با آمازون داشت به خاطر داشته باشید تا بدانید کدام شرکت اولین شرکتی بود که ارزش آن به 1 تریلیون دلار رسید. اپل در تاریخ 2 آگوست 2018 به این حجم از ارزش خود رسیده بود. البته پس از رسیدن به این سطح، سهام اپل 30 درصد کاهش یافت زیرا در انتظار رسیدن به ارزش دو تریلیون دلاری بود که در 19 آگوست 2020 نیز به این هدف رسید.

ارزش سهام شرکت اپل

اپل اولین شرکتی بود که در سال 2018 به ارزش یک تریلیون دلار رسید

اپل در حال حاضر به بهترین شکل ممکن، عملکرد خود را گسترش می‌دهد. سری آیفون 13 همچنان پر فروش و پر طرفدار است و آیپدهای این شرکت نیز به خاطر شیوع ویروس کرونا و خانه نشینی و دورکاری شرکت‌ها، فروش بسیار خوبی دارند. اپل واچ نیز همچنان جزو پرفروش‌ترین ساعت‌های هوشمند جهان است و انتظار می‌رود اپل در سال آینده با یک هدست جدید وارد دنیای واقعیت ترکیبی شود. نکته جالب ماجرا این جا است که این شرکت از زمان مرگ استیو جابز (بنیانگذار و مدیر عامل این شرکت که بر اثر سرطان پانکراس در سال 2011 فوت شد) شاهد افزایش 9 برابری ارزش خود بوده است.

ارزش سهام شرکت اپل رکورد زد؛ با ارزش ترین شرکت با ۲.۴ تریلیون دلار

وال استریت ژورنال همچنین خاطرنشان کرد که 9 ماه طول کشیده است تا اپل آخرین حجم از ارزش گذاری خود را انجام دهد. حتی اگر چشم انداز شرکت در آن دوره زمانی تغییر نکرده باشد. در واقع، این مجله به شرکت تحقیقاتی Visible Alpha و پیش‌بینی آن اشاره می‌کند که گفته بود فروش آیفون در سال جاری تنها 1 درصد در مقایسه با 24 درصد سال گذشته افزایش خواهد یافت. تحلیلگرانی که توسط FactSet مورد بررسی قرار گرفتند، می‌گویند که این یک کاهش کوتاه مدت نیست. طی سه سال آینده، اپل تنها 5 درصد در سال رشد خواهد کرد و این شرکت را در میان سایر غول‌های فناوری از جمله آمازون، در آخرین مکان رتبه‌بندی کرده‌اند. به گفته phonearena، اگرچه این شرکت در سال گذشته 25 درصد بیشتر از اپل درآمد کسب کرده است، اما ارزش سهام آمازون 1.3 تریلیون دلار کمتر از ارزش اپل است.

 

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا ارزش سهام اپل از مرز 4 تریلیون دلار عبور خواهد کرد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AAGZH

#درود_بر_کوپرتینویی_ها

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان