حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه اپل M2 در مک بوک ایر ۲۰۲۲ و M1X در مک بوک پرو امسال استفاده خواهد شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، پردازشگرها، شایعات، لپ‌تاپ

اخیراً، در مورد تراشه سفارشی آینده اپل برای سیستم‌عامل Mac، اختلاف نظرهایی بوجود آمده است. شایعات پیشین پیرامون جانشین M1، از نام این تراشه با عنوان M1X یا M2 یاد می‌کرد. خوشبختانه، یک افشاگر به‌تازگی اظهار داشته است که اپل در حال کار بر روی دو مدل از چیپست‌های اختصاصی خود بوده و انتظار می‌رود که تراشه M2 در مک بوک ایر ۲۰۲۲ و تراشه M1X در مک بوک پرو سال جاری عرضه شود.

تراشه اپل M2 در مک بوک ایر ۲۰۲۲ و M1X در مک بوک پرو ۲۰۲۱

به نقل از Dylan، شخصی که در توییتر با نام کاربری dylandkt نیز شناخته می‌شود، پیش‌تر گفته بود كه MacBook Pro و Mac mini اپل در سه ماهه چهارم سال 2021 وارد بازار خواهند شد. به گفته وی، تراشه استفاده شده در این دستگاه‌ها، M1X خواهد بود. طبق شایعات قبلی، M1X دارای 10 هسته پردازشی بوده که در آن هشت هسته روی عملکرد بالا متمرکز خواهند شد و دو هسته دیگر وظیفه‌ی عملکرد با بهره‌وری انرژی را برعهده دارند.

همچنین راجع به تراشه اپل M2، در گزارش قبلی بیان شده بود که نسخه پیشرفته M1 می‌باشد. این اطلاعات حاکی از آنست که این چیپست دارای ۸ هسته پردازندشی بوده که احتمالاً نه یا ده هسته گرافیکی نیز خواهد داشت، درحالی‌که در M1 MacBook Air کنونی، شاهد هفت یا هشت هسته هستیم. با این حال، گزارش قبلی اشاره داشت که هسته‌های پردازشی در چیپست جدید، سریعتر می‌باشند، به این معنی که اپل می‌تواند هسته‌های عملکردی M2 را با فرکانس بالاتر ارائه کند. متاسفانه اما جزئیات بیشتری از این تراشه درحال‌حاضر موجود نیست.

تراشه اپل M2 مک بوک ایر

تراشه اپل M2 مک بوک ایر

افشاگر مذکور همچنین اشاره کرده است که اپل در حال کار بر روی MacBook Air 2022 می‌باشد و قرار است در نیمه اول سال آینده نیز عرضه شده و انتظار می‌رود در رنگ‌بندی مختلف وارد بازار شود. همچنین ممکن است این لپ‌تاپ جدید در یک شاسی سبک‌تر، به‌همراه یک درگاه شارژ MagSafe و چند پورت USB 4 به بازار عرضه شود. با توجه به گزارشات ارائه شده مبنی بر ارائه‌ي مدل‌های جدید MacBook Pro با نمایشگر Mini-LED، کمپانی اپل ممکن است از فناوری نمایش پیشرفته‌ای در MacBook Air 2022 نیز استفاده کند، اما در این مرحله هنوز هیچ چیز تأیید نشده است.

البته ذکر این نکته ضروریست که برنامه‌های اپل ممکن است در آینده به‌طور قابل توجهی تغییر کند، بنابراین ما شما را مثل همیشه در جریان خواهیم گذاشت.

عملکرد پردازنده گرافیکی اپل M1X تقریبا برابر گرافیک RTX 3070 لپتاپ بوده و مصرف آن ۵۰٪ کمتر است

در نهایت نظر شما راجع به استفاده اپل از تراشه M1X در مک بوک پرو امسال و همچنین نسخه‌ی ارتقا یافته‌ی آن با نام M2 در مک بوک ایر سال آینده چیست؟ آیا شما نیز از قدرت احتمالی پردازشی و گرافیکی این تراشه‌ها هیجان زده‌اید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی