حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه M1X اپل به صورت رسمی برای نسل جدید MacBook Pro تأیید شد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، پردازشگرها، شایعات

اپل، یکی از تولید کنندگان مطرح تراشه‌های مبتنی بر معماری ARM است. به همین ترتیب، این کمپانی قصد دارد تا از تراشه پرچمدار جدید خود برای مک بوک پروی امسال پرده برداری کند. اخیراً، تراشه M1X اپل به صورت رسمی توسط این کمپانی تأیید شده است. در ادامه این مطلب، به بررسی اخبار جدید این تراشه‌ می‌پردازیم.

تراشه M1X اپل

پیش‌تر، گفته بودنم که تراشه Apple M1، با یک مشکل امنیتی مواجه است. این مشکل، به طوری که است که اپل برای برطرف کردن مشکلات امنیتی این تراشه‌، مجبور به ارائه نسخه‌ای اصلاح شده است. به نظر می‌رسد که تراشه M1X اپل، این مشکل را در خود نداشته باشد. ما پیش از این، در مورد تراشه M1X در ترنجی نوشته بودیم.

 

مشکل امنیتی تراشه M1 اپل: امکان ارائه نسخه اصلاح شده این تراشه‌ وجود دارد!

 

اما بگذارید به اخبار جدید و رسمی منتشر شده از تراشه M1X اپل بپردازیم. بر اساس گزارش Realmicentral، پیش از این شایعات زیادی از رونمایی مک بوک پروی جدید پیش از برگزاری مراسم WWDC 2021 منتشر شده بود. اما متأسفانه، اپل اقدام به انتشار اطلاعات جدید در مورد این لپ تاپ و تراشه به کار رفته در آن نکرد. با این وجود، کلمات کلیدی و ضمیمه قرار داده شده در ویدئوی نطق اصلی WWDC 2021، به رونمایی از مک بوک پروی جدید با تراشه‌ M1X اشاره دارد.

کلمات کلیدی یوتوب اپل

کلمات کلیدی یوتوب اپل با شرکت M1X MacBook و M1X

خوشبختانه، شما می‌توانید به یوتوب اپل بروید و این کلمات کلیدی را بیابید. در زیر فیلم مورد اشاره، می‌توان کلمات کلیدی M1X و M1X Macbook Pro را پیدا کرد. این موضوع، برای اولین بار توسط یک کاربر توئیتری کشف شده بود. اخبار تازه منتشر شده از M1X اپل، نشان می‌دهند که این تراشه‌ با ٨ هسته قدرتمند و ٢ کم مصرف‌تر ارائه خواهد شد. همچنین مک بوک پروی ١۴ و ١۶ اینچی نسل بعد، دارای درگاه HDMI و کارت SD خواهند بود. در کل، به نظر می‌رسد که اپل قصد داشته است تا رونمایی از این دو محصول را اطلاع رسانی کند. اما این اطلاع رسانی، به طور زیرکانه و بی سر و صدایی انجام شده است. گفته می‌شود که اپل قصد استفاده از پنل Mini-LED را در این محصولات خواهد داشت. کنتراست این پنل، به طور میانگین بسیار بالاتر از پنل‌های IPS LCD است.

در ادامه مشخصات لو رفته از تراشه M1X، گفته می‌شود که این تراشه‌ مجهز به پردازنده گرافیکی با ٣٢ هسته مجهز است. به همین ترتیب، تا ۶۴ گیگابایت حافظه رم نیز در این تراشه‌ رونمایی نشده پشتیبانی می‌شود. البته توجه داشته باشید که حداقل دو نسخه از این تراشه‌ وجود خواهد داشت. گزارش‌های جدید، حاکی از این هستند که اپل مجبور به عقب انداختن تاریخ عرضه مک بوک پروهای جدید است. به همین علت، شاید شاهد عرضه این محصولات در نیمه دوم سال جاری میلادی باشیم.

 

عملکرد پردازنده گرافیکی اپل M1X تقریبا برابر گرافیک RTX 3070 لپتاپ بوده و مصرف آن ۵۰٪ کمتر است

 

نظر شما در مورد تراشه M1X اپل چیست؟ آیا اپل می‌تواند با استفاده از این تراشه‌، رقبای خود را به چالش بکشد؟ قیمت احتمالی MacBook Pro را در چه بازه قیمتی تخمین می‌زنید؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️