حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فروش بازی های موبایل در نیمه اول ۲۰۲۱ به ۴۵ میلیارد دلار رسید

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار

همه‌گیری کرونا منجر به افزایش تقاضا و درآمد ۴۵ میلیارد دلاری گوگل پلی و اپ استور از فروش بازی های موبایل در نیمه اول سال ۲۰۲۱ شده است.

فروش بازی های موبایل

شیوع ویروس کرونا در نقاط مختلف دنیا و اعمال محدودیت‌های زیاد توسط دولت‌ها سبب شد تا افراد به دنبال راه‌ها و خلاقیت‌های جدید برای سرگرمی و ادامه زندگی بروند. در مدت دو سالی که از همه گیری این ویروس می‌گذرد غول‌های فناوری به ویژه در صنعت بازی سازی با تولید و یا توسعه کیت‌های بازی و ارائه محصول جدید در حوزه گیم سودآوری خوبی داشتند و توانستند رتبه خود را در بین فناوری‌های مورد استفاده توسط کاربران بهبود ببخشند.

بازی‌های موبایلی یکی از پرکاربرد‌ترین انواع گیم‌ها بوده است که در این مدت گیمر‌ها از آن بهره می‌بردند. آمار‌های منتشره هم نشان دهنده رشد چشمگیر استفاده از بازی توسط کاربران مختلف بوده که طبیعتا این مورد باعث درآمدزایی بیشتر شرکت‌های بازی سازی در جهان می‌شود. صنعت بازی سازی در سال های اخیر توانسته با ایجاد سرگرمی های متنوع و برگزاری رقابت های آنلاین جهانی تاثیر شگرفی در پر کردن اوقات فراغت مردم بگذارد.

به نقل از Androidcentral، کاربران گجت‌های قابل حمل سراسر جهان در نیمه اول سال ۲۰۲۱ (دی ۱۳۹۸ تا خرداد ۹۹)، نزدیک به ۶۵ میلیون دلار در پلی استور گوگل و اپ استور صرف خرید بازی و اپلیکیشن کرده‌اند. طبق این گزارش، صنعت بازی موبایل در این مدت رونق بسیاری داشته است و درآمد حاصل از فروش بازی موبایل در این دوره شش‌ماهه به ۴۴٫۷ میلیارد دلار رسیده که نسبت به سال گذشته، ۱۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

ویدیو گیم پلی بازی PUBG: New State در نقشه Troi

 

یکی از دلایل این آمار قابل توجه، افزایش چشمگیر تقاضا در دوران همه‌گیری کرونا بوده است. در مقام مقایسه، درآمد حاصل از فروش بازی موبایل از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰، حدود ۲۶ درصد افزایش یافت و در همین بازه زمانی، از ۳۰٫۲ میلیارد دلار به ۳۷٫۹ میلیارد دلار رسید. همچنین درآمد گوگل پلی از فروش بازی موبایل کمتر از درآمد اپل بوده است؛ اما گوگل پلی نرخ رشد گذشته خود را حفظ کرده و درآمد آن در نیمه اول سال ۲۰۲۰، با افزایش ۲۴٫۷ درصدی، از ۱۵ میلیارد دلار به ۱۸٫۷ میلیارد دلار رسیده است.

رکوردهای بازی PUBG Mobile که شاید هرگز شکسته نشوند!

 

صدرنشین فهرست بیشترین دانلود‌ها

در صدر فهرست بیشترین دانلود‌ها و هزینه‌های صرف‌شده برای بازی، محصولات تنسنت به همراه عناوینی، چون پوکمون گو، پابجی موبایل، روبلاکس، گنشین ایمپکت، کال آو دیوتی موبایل و امانگ آس به چشم می‌خورد. سرویس‌های ابری بازی از جمله ایکس باکس و گیم‌پس برای اندروید نیز به افزایش محبوبیت بازی‌های موبایل در سراسر دنیا کمک بسیاری کرده‌اند و به احتمال زیاد در سال‌های آینده این صنعت رشد فزاینده‌ای خواهد داشت. در سال‌های اخیر شاهد حضور پررنگ‌تر بازی‌های “AAA ” و باکیفیت در پلتفرم گوشی هوشمند بوده‌ایم و به نظر می‌رسد این روند به این زودی متوقف نخواهد شد.

ویدیو مقایسه PUBG: New State با PUBG Mobile از نظر گرافیک و گیم پلی

 

به هر حال با این روند و به گفته کارشناسان محبوبیت بازی‌های موبایل بیشتر از گذشته شده است و این صنعت در آینده دچار تحولات جالبی خواهد شد. صنعت بازی سازی به یکی از قطب های مهم در صنعت سرگرمی جهان تبدیل شده است و توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است. البته یکی از نکات حائز اهمیت که باید در این زمینه به آن توجه شود این است که آموزش گیمرها در کنار تولید بازی بسیار مهم است.

نظر شما درباره فروش بازی های موبایل در سال های آتی چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی