حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل به‌دنبال معرفی آیپد پرو با نمایشگر بزرگتر از مدل‌های فعلی می‌باشد

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، تبلت، شایعات

گزارش مالی اپل برای سه ماهه دوم سال 2021 نشان داد که درآمد حاصل از فروش Mac و iPad در مقایسه با سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است؛ مک تا 9.10 میلیارد دلار (70.1 درصد) و آیپد نیز با 7.8 میلیارد دلار (78.9 درصد) رشد داشته‌اند. بنابراین، اپل باید به فکر راه‌هایی برای ادامه رشد محصولات خود باشد. یک گزینه محتمل در این راستا، ارائه آیپد پرو با نمایشگر بزرگتر است. Mark Gurman از بلومبرگ در خبرنامه هفتگی Power On خود به آیپدهای 14 و حتی 16 اینچی اشاره می‌کند که البته ممکن است هرگز اتفاق نیفتند.

آیپد پرو با نمایشگر بزرگتر

به گفته گورمن، مهندسان و طراحان شرکت اپل در حال بررسی امکان ارائه آپیدهای بزرگتر هستند. با این حال، این یک رؤیای نزدیک به زمان حال نخواهد بود چراکه به‌وقوع پیوستن چنین ایده‌ای در سال‌های آتی امکان پذیر نیست.

نگرانی اصلی اپل به اتمام رساندن موجودی سری آیپد پرو برای سال ۲۰۲۲ است. امسال، تنها مدل 12.9 اینچی با نمایشگر mini-LED به بازار عرضه شد و مدل 11 اینچی به دلیل کمبود امکانات، این قابلیت را از دست داد. همچنین، این پنل نمایشگر قرار است در مک بوک پرو ۱۴ و ۱۶ اینچی جدیدی که شایعه شده است در اواخر سال جاری عرضه خواهند شد، استفاده شود.

آیپد پرو با نمایشگر بزرگتر

آیپد پرو با نمایشگر بزرگتر

هنگامی که زنجیره تأمین به حالت عادی خود بازگشت، اپل می‌تواند به فکر افزایش ظرفیت برای داشتن پنل‌های کافی مورد استفاده در آیپد پروهای بزرگتر باشد و یا اینکه این مورد هرگز محقق نخواهد شد. شرکت‌ها معمولا نمونه‌های اولیه‌ای از محصولات خود را برای کشف امکانات مختلف آن تولید می‌کنند که تنها برخی از آنان برای تبدیل شدن به محصولات نهایی و قابل استفاده، گزینش می‌شوند.

همگرایی مداوم iPadOS و macOS و استفاده از چیپست‌های Apple M1 برای هر دو و همچنین معرفی مجیک کیبرد، مرزهای بین iPad Pro و MacBook را کاملاً تار کرده است. با این حال، بزرگترین آیپد پرو فعلی با ابعاد نمایشگر 12.9 اینچی، کوچکتر از جمع‌وجورترین مک بوک موجود با صفحه نمایش 13.3 اینچی می‌باشد.

همانطور که گورمن اشاره کرد، iPadOS از لحاظ پشتیبانی برنامه و نحوه کنترل چند وظیفگی، هنوز از macOS عقب است. توانایی اجرای برنامه‌های macOS در iPad با پنجره‌هایی با قابلیت تغییر آزادانه سایز آنها، می‌تواند تبلت‌های اپل را برای همیشه متحول کند.

اپل: برنامه ای برای ادغام آیپد و مک نداریم

نظر شما راجع به امکان معرفی آیپد پرو با نمایشگر بزرگتر از مدل‌های فعلی چیست؟ آیا شما از این محصول درصورت عرضه، استقبال می‌کنید؟ به نظر شما آیا واقعا به تبلت‌هایی با ابعاد نمایشگر در حد لپ‌تاپ‌ها نیازمندیم؟ سامسونگ پیش‌تر با معرفی تبلت Galaxy View چنین اقدامی را انجام داده بود.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی