حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مصرف انرژی تراشه اپل M1 روی آیپد پرو ۲۰۲۱ حدود ۲۰ وات است: حدودا ۴ برابر اگزینوس ۲۱۰۰

نوشته

2 سال قبل | 7 دیدگاه | اپل

در بیشتر موارد آیپد پرو ۲۰۲۱ از تراشه اپل M1 در کلاس دسکتاپ اپل برخوردار است که با توجه به نازک و سبک بودن آن، باورنکردنی است. با این حال باید بدانید که مصرف انرژی تراشه اپل M1 روی آیپد پرو ۲۰۲۱ حدود ۲۰ وات است. برای مقایسه این حدودا ۴ برابر اگزینوس ۲۱۰۰ است.

مصرف انرژی تراشه اپل M1 روی آیپد پرو ۲۰۲۱

مصرف انرژی تراشه اپل M1 روی آیپد پرو ۲۰۲۱

مصرف انرژی تراشه اپل M1 روی آیپد پرو ۲۰۲۱

باید بدانید که اینجا فقط مصرف انرژی در تست ترکیبی CPU و GPU در نظر گرفته شده و سایر اجزا در نظر گرفته نمی شوند.

اکانت Golden Retriever در توییتر برخی از تست های مصرف انرژی آیپد پرو M1 را منتشر کرده است با توجه به اینکه این تراشه، همان تراشه موجود در iMac جدید است، می توانید انتظار داشته باشید که مقدار قابل توجهی انرژی مصرف کند. طبق این توییت، بازی Divinity: Original Sin II به تراشه M1 اجازه می دهد تا توان پردازشی خود را محک بزند. جالب است بدانید که بار ترکیبی پردازنده ۸ هسته ای و پردازنده گرافیکی ۸ هسته ای در این بازی به 19.9 وات مصرف برق می رسد.

البته با توجه به لیست آزمایشات انجام شده، این بیشترین میزان مصرف انرژی اپل M1 بوده و این نتایج تقریبی است. این یعنی که مصرف انرژی آیپد پرو جدید می تواند بر اساس بار پردازشی بیشتر یا کمتر باشد.

در توییت بعدی می بینیم که گفته می شود Exynos 2100 حدودا توانی برابر ۵ تا ۶ وات مصرف می کند، بنابراین آیا این بدان معنی است که M1 تراشه ای ناکارآمد است؟

به هیچ وجه، زیرا اپل M1 به عنوان یک تراشه موبایل ساده طراحی نشده است. معماری و بهینگی مصرف انرژی آن نیز باعث می شود بتوان آن را در بدنه ای به نازکی iPad Pro قرار داد. بحث در توییتر این بود که اگر Exynos 2100 هسته های بیشتری داشت، عملکرد بهتری ارایه می کرد. متأسفانه، افزودن هسته های بیشتر احتمالاً به مشکلات حرارتی منجر می شود، که اپل M1 چنین مشکلی ندارد.

این حجم از مصرف انرژی همچنین توضیح می دهد که چرا باتری آیپد پرو ۱۲.۹ اینچی با تراشه اپل M1 نسبت به نسخه ۲۰۲۰ حجم بیشتری دارد، زیرا A12Z Bionic قبلی احتمالاً هرگز به چنین نتایجی نرسیده بود.

این همچنین می تواند به این معنی باشد که M1X یا M2 احتمالاً انرژی بیشتری مصرف خواهد کرد. در نتیجه ممکن خواهد شد که مدل های جدید MacBook Pro از یک سیستم خنک کننده پیچیده تر بهره مند شوند و در عین حال عملکرد بی عیب و نقصی نیز داشته باشند.

نظر شما چیست؟ تراشه اپل M1 را برای آیپد پرو مناسب می دانید؟ من فکر می کنم باید منتظر WWDC 2021 باشیم تا ارتقا ویژه ای در بخش نرم افزار این تبلت رخ بدهد. ارتقای از جنس سازگاری نرم افزارهای مک روی آن یا هر چیز دیگری!

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
AŁɪ

😯

m.b

دیشب راجب مصرف پنلش هم پرسیدم…کسی جواب نداد…
چند روز پیش راجب اندروید و ios گفتم و ماجرا به نفع ios بود… افرادی که همه‌جانبه واقعیات رو میبینن دوست دارم… یک روز بعد سوال من یکی از جوابا اومد که 4 برابر مصرف وجود داره… همه جانبه اگر نگاه کنیم و صادق باشیم و برده برند نباشیم میشه به نتایج جالبتری رسید…

Farcry

فعلا که اصلا نتایجی از باتریش نیومده.کلا آیپد پرو 2021 چهر پنج روزه که به بازار عرضه شده پ دست یوتوبر ها رسیده‌.
درمورد پردازندش پایین توضیح دادم.
اما درمورد خود صفحه مینی ال ای دی هم باز تنها چیزی که الان مشخص شده اینه که آیپد پرو 2021 به شدت توی غلظت رنگ مشکی خوب عمل میکنه و از این نظر با سوپر امولد ها برابر (مقایسه هاش با تب اس ۷ پلاس هست هم از نظر روشنایی و هم از نظر غلظت رنگ مشکی باهاش مقایسه شده)
توی روشنایی هم که یه کانال یوتوب خیلی خوب و با دستگاه بررسیش کرده بود تا ۱۲۰۰ نیت تونست از آیپد پرو ۲۰۲۱ روشنایی بگیره (طبق جفته اپل بین ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ نیت روشنایی میده)
خواستی لینک این ودبو ها رو میزارم که بقیه دوستان هم ببینن

صدرا مخملی

خب قدرتش در مقایسه با اگزینوس 2100 بیشتره و اینکه مصرف باتریش بیشتر باشه طبیعیه اما اینهمه دیگه طبیعی نیست خیلی زیاده !!

برادر معماری M1 کلا با اگزی ۲۱۰۰ از زمین تا آسمون فرق داره.

در ظاهر آدم غول مصرف انرژیشو میخوره و میگه اگزینوس بهتر از M1 هست.
ولی ولی……
تراشه سری M اپل کلا نوع معماری و نحوه استفادش کلا با اگزینوس فرق داره چون هم میشه برای Imac و Mac Book و Ipad استفاده کرد که هر کدومشون یه اکوسیستم و رابط کاربری جداگانه ای نسبت به هم دارن از طرفی از لحاظ گرافیکی و پردازشی M همه رقباشو پشت سر میذاره.

Farcry

««بحث در توییتر این بود که اگر Exynos 2100 هسته های بیشتری داشت، عملکرد بهتری ارایه می کرد. متأسفانه، افزودن هسته های بیشتر احتمالاً به مشکلات حرارتی منجر می شود، که اپل M1 چنین مشکلی ندارد.»»
این مقایسه درست نیست چون پردازنده M1 چندین برابر اگزینوس ۲۱۰۰ قوی تره (تست های مختلف آیپد پرو ۲۰۲۱ توی بوتوب هست حتی در مقایسه با A14 که خودش بین پردازنده های موبایلی بهترینه هم دو برابر امتیاز بیشتری توی بخش های گرافیکی گرفته)
اگرینوس ۲۱۰۰ همین الان ش با این قدرت ناپایداره (تازه با سیستم خنک کننده ولی خب باز از فاجعه اگزینوس ۹۰۰ بهتر بوده)
ولی پردازنده M1 حتی روی مک بوک ایر بدون هیچ فنی استفاده شده و از نظر ««پایداری»» حتی از پردازنده های x86 دکستاپ بهتر عمل کرده.بررسی هاش توی زومیت هست خیلی خوب و مفصل مک بوک پرو m1 رو بررسی کرده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)