حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز DxO اوپو Find X3 Pro در بخش‌های نمایشگر و عملکرد صوتی منتشر شد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اوپو، تست، نمایشگر

مدتی پیش، دگزومارک اعلام کرد که قصد دارد امتیاز DxO اوپو Find X3 Pro را منتشر کند. اما مدت زمان زیادی از این حرف گذشت. تا این که امروز، شاهد انتشار امتیاز Find X3 Pro در بخش‌های مختلف، از جمله نمایشگر و عملکرد صوتی هستیم. در ادامه، به جزئیات بیشتری از این امتیازات خواهیم پرداخت.

امتیاز DxO فایند ایکس ٣ پرو در بخش نمایشگر

گوشی Oppo Find X3 Pro، یکی از جذاب‌ترین دستگاه‌های امسال اوپو است. به همین علت است که شاهد محبوبیت آن هستیم. این گوشی، از مشخصات فنی بارزی مانند تراشه Snapdragon 888 و نمایشگر ۶.٧ اینچی AMOLED اشاره کرد.

 

اوپو فایند ایکس ۳ پرو با طراحی خاص و دوربین دوگانه رسما معرفی شد

 

در بین دو تست جدید منتشر شده DxOMARK از Find X3 Pro، ابتدا به سراغ بخش نمایشگر می‌رویم. در بخش نمایشگر، این دستگاه از مشخصات جذابی استفاده می‌کند:

– قطر ۶.٧ اینچی

– پنل AMOLED

– وضوح 1440p

– نسبت تصویر ٢٠:٩

– رفرش ریت ١٢٠ هرتزی

امتیاز عملکرد نمایشگر اوپو فایند ایکس ٣ پرو

ریز امتیازات نمایشگر اوپو Find X3 Pro در DxOMARK

ریز امتیازات نمایشگر اوپو Find X3 Pro در DxOMARK

اولین چیزی که با آن روبه‌رو می‌شویم، نمره نهایی این گوشی در بخش نمایشگر است. این نمره، برابر با ٨٨ است. اگر بخواهیم بیشتر وارد موضوع شویم، در کل عملکرد خیلی خوبی را از نمایشگر این گوشی شاهد هستیم. به طوری که امتیاز کسب شده توسط آن، بالاتر از آیفون ١٢ پرو و شیائومی می ١١ است. این نمایشگر، در تراز گوشی‌هایی مانند LG Wing و آیفون ١٢ پرو مکس قرار دارد. گوشی‌هایی مانند Vivo X60 Pro Plus و وان پلاس ٨ تی نیز عملکرد بهتری در این بخش دارند. در تصویر زیر، مقایسه‌ای از تصویر نمایش داده شده بر روی نمایشگر Find X3 Pro، فایند ایکس ٢ پرو، وان پلاس ٨ تی و آیفون ١٢ پرو تهیه شده است:

مقایسه نمایشگر اوپو فایند ایکس ٣ پرو

به ترتیب از چپ به راست: مقایسه نمایشگر اوپو فایند ایکس ٣ پرو، اوپو فایند ایکس ٢ پرو، وان پلاس ٨ تی و آیفون ١٢ پرو

نقاط قوت و نقاط ضعف نمایشگر فایند ایکس ٣ پرو

به نقل از DxOMARK، حساسیت لمسی مناسب و تجربه کاربری روان، مدیریت مناسب بخش‌های نوری و خوانایی مناسب در محیط داخلی، از نقاط قوت نمایشگر این گوشی هستند. اما در مقابل، نقاط ضعف این گوشی در بخش نمایشگر عبارتند از: کنتراست و رنگ‌های نامناسب، خوانایی نسبتاً ضعیف نمایشگر در محیط خارجی و دقت رنگ معمولی.

عملکرد صوتی فایند ایکس ٣ پرو

در بخش دوم، نوبت به نتایج تست عملکرد صوتی پرچمدار اوپو می‌رسد. اوپو در بخش عملکرد صوتی این دستگاه، خیلی مانور نداده بود. مشخصات مرتبط این دستگاه در بخش عملکرد صوتی به شرح زیر است:

– اسپیکر استریوی دوگانه

– یک اسپیکر در بالا و یک اسپیکر در پایین گوشی

– اتصال هندزفری سیمی از طریق درگاه Type-C یا استفاده از تبدیل Type-C به جک ٣.۵ میلی متری هدفون

دگزومارک ادعا می‌کند که برای ثبت نتایج این گوشی در بخش مورد اشاره، آن را حدود ٢٠ ساعت تست کرده است. و اما، این شما و این هم امتیاز DxO فایند ایکس ٣ پرو در بخش عملکرد صوتی!

امتیاز DxO عملکرد صوتی فایند ایکس ٣ پرو

ریز امتیازات DxO اوپو فایند ایکس ٣ پرو در بخش عملکرد صوتی

ریز امتیازات DxO اوپو فایند ایکس ٣ پرو در بخش عملکرد صوتی

خب، اگر راستش را بخواهید این گوشی به هیچ وجه عملکرد صوتی در حد و اندازه یک پرچمدار ندارد! به طوری که حتی امتیاز این گوشی در بخش عملکرد صوتی، از میان رده‌ها نیز ضعیف‌تر است. امتیاز کسب شده توسط Find X3 Pro در بخش عملکرد صوتی، معادل ۶۲ می‌باشد. این امتیاز، پایین‌تر از امتیاز عملکرد صوتی Poco X3 NFC است. در مقابل، این امتیاز از P40 Pro بالاتر است. در رده بندی کلی این بخش، پرچمدار اوپو در رتبه ٣٩ قرار گرفته است.

نقاط قوت و نقاط ضعف فایند ایکس ٣ پرو در بخش عملکرد صوتی

در قسمت پخش صدا، میزان صدای بلند و کنترل مناسب اعوجاج صدا، از نقاط قوت این گوشی هستند. اما در مقابل، تعادل صدای استریو و گستره فرکانسی پخش شده، در حدود نامناسبی قرار دارد. اما به قسمت ضبط صدا می‌رویم. جایی که در نقاط قوت آن، تعادل صدای مناسب، فرکانس بالای صدا و میزان صدای بالای ثبت شده، به چشم می‌خورد. از سوی دیگر، صدا در هنگام ضبط صدای ویدئوها، خفه شده است. فشرده سازی صدا در دستگاه نیز موجب کم شدن وضوح آن می‌شود. در کل، انتظارات ما در بخش عملکرد صوتی Find X3 Pro، برآورده نشد.

نظر شما در مورد اوپو فایند ایکس ٣ پرو چیست؟ آیا این دستگاه توانسته است انتظارات شما رو برآورده کند؟ امتیاز DxO اوپو Find X3 Pro در این مرجع را قبول دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

یه نگاهی به عکس مقایسه نمایشگر گوشی ها بندازید فایند ایکس ۲ پرو

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️