حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز DxO دوربین اصلی اوپو Find X3 Pro مشخص شد: فراتر از انتظارات

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | اوپو، تست

اوپو یکی از اولین برندهایی است که نوآوری‌هایی را در صنعت گوشی‌های هوشمند انجام دهد. به طور مثال، این کمپانی از اولین استفاده کنندگان لنز پریسکوپ تله فوتو بود. به هر حال، این بار نوبت به انتشار امتیاز DxO دوربین اصلی اوپو Find X3 Pro، پرچمدار این شرکت رسیده است که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

اوپو فایند ایکس ٣ پرو

مدتی پیش، اوپو از سری Find X3 خود پرده برداشت. گل سر سبد این سری نیز با نام اوپو Find X3 Pro روانه بازار شد. از مشخصات برجسته این دستگاه پرچمدار، می‌توان به استفاده از تراشه Snapdragon 888 و فست شارژ ۶۵ واتی اشاره کرد.

 

اوپو فایند ایکس ۳ پرو با طراحی خاص و دوربین دوگانه رسما معرفی شد

 

دگزومارک، یکی از مراجع بزرگ تست بخش‌های مختلف گوشی‌ها، این بار به سراغ گوشی OPPO Find X3 Pro رفته است. این دستگاه، در بخش دوربین اصلی بررسی شده است. حال، نگاهی به برخی از مشخصات مرتبط Find X3 Pro داریم:

– سنسور اصلی ۵٠ مگاپیکسلی IMX766 ساخت سونی با اندازه ١/١.۵۶” اینچی / لرزشگیر اپتیکال / ضریب گشودگی دیافراگم F/1.8

– سنسور ۵٠ مگاپیکسلی IMX766 ساخت سونی برای لنز فوق عریض / زاویه دید ١١٠ درجه‌ای

– سنسور ١٣ مگاپیکسلی برای لنز تله فوتو

– سنسور ٣ مگاپیکسلی برای لنز میکروسکوپ با قابلیت بزرگ نمایی ۶۰ برابری

– حسگر تشخیص نور محیط

– فیلم برداری 4K با نرخ ۶٠ فریم بر ثانیه

مانند روال سابق، این گوشی تحت شرایط DxOmark تست شده است. به طوری که حدود ٣,٠٠٠ عکس و ٢.۵ ساعت فیلم توسط دوربین این گوشی ثبت شده است. اما اجازه دهید به سراغ امتیاز DxO دوربین اصلی اوپو Find X3 Pro برویم.

امتیاز DxO دوربین اصلی اوپو Find X3 Pro

امتیاز DxO دوربین اصلی اوپو Find X3 Pro

حیرت آور است؛ کسب نمره نهایی ١٣١! این دستگاه، در بسیاری از تست‌های عملی، ضعیف ظاهر شده بود. اما به نظر می‌رسد که نظر DxOMARK، تا حدودی متفاوت است. البته ممکن است به روزرسانی‌هایی برای بهینه شدن عملکرد دوربین این گوشی عرضه شده باشند. امتیازهای بخش فیلم برداری، عکاسی و زوم به ترتیب برابر است با ١١١، ١٣٩ و ٧١ که رضایت بخش هستند. با کسب چنین امتیازی، پرچمدار اوپو در بین رقبای خود و رتبه بندی کلی، فاتح رتبه ششم است.

با توجه به کسب چنین امتیازی، مجموع عملکرد اوپو مناسب بوده است. نمره نهایی ١٣٢، این گوشی را بالاتر از اس ٢١ اولترا، آیفون ١٢ پرو مکس و ویوو ایکس ۶٠ پرو پلاس قرار می‌دهد. اما همچنان عملکرد دوربین Find X3 Pro، ضعیف‌تر از می ١٠ اولترا یا پی ۴٠ پرو است. در عکس زیر، مقایسه‌ای از تصویر ثبت شده به وسیله دوربین اصلی اوپو Find X3 Pro، هواوی میت ۴٠ پرو پلاس و وان پلاس ٩ پرو موجود است:

مقایسه تصویر ثبت شده به وسیله دوربین اصلی فایند ایکس ٣ پرو و رقبا

مقایسه تصویر ثبت شده به وسیله دوربین اصلی فایند ایکس ٣ پرو (بالا)، هواوی میت ۴٠ پرو پلاس (وسط) و وان پلاس ٩ پرو (پایین)

نقاط قوت و نقاط ضعف دوربین اصلی فایند ایکس ٣ پرو

دوربین‌های این گوشی هم هم بی نقص نیستند و اشکالاتی دارند. به گفته DxOMARK، نقاط قوت این گوشی در بخش دوربین، از ثبت طیف گسترده رنگ‌ها، جزئیات مناسب، خوانایی و کنترل نویز توان مند در دوربین فوق عریض، افکت بوکه دقیق، داینامیک رنج بالا در عکس‌های شب و فوکوس خودکار با عملکرد خوب در فیلم برداری، تشکیل شده است. در مقابل، دوربین اصلی این گوشی دارای نقاط ضعفی مانند عدم کنترل مناسب نوردهی در برخی مواقع، فوکوس خودکار کند در شرایط نوری نامناسب، وجود نویز زیاد در تصاویر ثبت شده در محیط‌های کم نور و مواردی از این قبیل می‌باشد.

نظر شما در مورد دوربین اصلی Find X3 Pro چیست؟ کدام یک از قابلیت‌های این دستگاه را بیشتر می‌پسندید؟ به نظر شما، کسب چنین نمره‌ای توسط Find X3 Pro قابل قبول است؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
sedigh1386

این گوشی خوبی هست ولی وان پلاس 9 پرو از این بهتره.

Mahdi

تو نمونه عکس که خوبه ، چند تا بررسی دیگه ببینم تا مشخص کنم کدومش بهتره ، خیلی این گوشی رو دوست دارم حیف که اسنپ ۸۸۸ امسال جالب نبود ، خدا کنه سال آینده یه همچین طراحی بزنه

Mahdi

خوبه امتیازش عکس هاشم راضی کنندست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️