حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تست خم شدن آیپد پرو M1 نتایج پیشرفت در کیفیت ساخت اپل را نشان می دهد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، تست، تماشا کنید، مقاومت

پیشرفت در کیفیت ساخت اپل؟ جز جملاتی است که خیلی کم شنیده ایم اما اینطور است. آیپدها به راحتی می شکنند، مثلا تست خم شدن آیپد پرو ۲۰۱۸ را دیدیم. تست مقاومت آیپد پرو ۲۰۲۰ هم تفاوت چندانی ایجاد نکرد. با این حال تست خم شدن آیپد پرو M1 نتایج پیشرفت در کیفیت ساخت اپل را نشان می دهد. به نظر می رسد که اپل کمی به تست های موجود توجه دارد.

تست خم شدن آیپد پرو M1

اپل طبق معمول بدنه آیپد پرو را از آلومینیوم طراحی و ساخته است. هر چند احتمالا آیپد پرو با قاب شیشه ای را سال های دیگر شاهد باشیم اما در حال حاضر همچنان بدنه کاملا آلومینیومی را می بینیم. این تبلت در مدل ۱۲.۹ اینچی ضخامتی برابر ۶.۴ اینچ دارد که واقعا باریک محسوب می شود.

نمایشگر Mini-LED چیست و چه تفاوتی با OLED دارد؟

کانال یوتیوب Jerry Rig Everything این تست را طبق معمول با استاندارهای نه چندان مشخص خود (در بخش خم شدن)‌ انجام داده است. خروجی این تست از قرار زیر است:

 

 

نسل پنجم آیپد پرو با صفحه نمایش ۱۲.۹ اینچی از نوع Mini LED، در مقابل شعله خروجی خوبی از خود نشان داد. رفتار آن در این بخش شبیه به نمایشگرهای IPS است و در مقابل آتش مشکی می شود اما خود را دوباره ترمیم می کند. مقاومت در برابر خراشیدگی شیشه محافظ هم طبق معمول روی سطح ۶ با خراش های جزئی و خراش های عمیق تر روی سطح ۷ است.

تست مقاومت آیپد پرو M1

تست مقاومت آیپد پرو M1

پس از نقاشی فیل روی قاب پشتی که عمو جری (!) آن را دوست دارد، (و تست شعله) به سراغ خم شدن آن برویم. اینجا نمی توان گفت که عملکرد درخشان و بی عیب و نفصی را شاهدیم. مشخصا این را از تصویر اصلی مطلب متوجه شده اید.

اینجا شاهد خم شدن آیپد و دفرمه شدن آن هستیم اما تبلت نمی شکند و نمایشگر آن هم سالم است. پس می توان گفت با وجود خم شدن اما دستگاه هنوز سالم است. این یعنی عملکرد بهتر نسبت به نسل های قبلی.

تست مقاومت آیپد پرو ۲۰۲۰ را ببینید

نظر شما درباره کیفیت ساخت تبلت های اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
DOCTOR STRANGE

جری هم نقاشیش خوبه ها 😂
دفعه های قبل هم یه شاهین کشیده بود🤣

از نظر خم شدن خیلی خیلی پیشرفت کرده نسبت به پارسال و این دفعه پودر نشد و نمایشگرشم کار می‌کرد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)