حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پیدا کردن آیفون خاموش مجهز به iOS 15 به لطف Find My Offline

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل

دزدیده شده یا در حالت مثبت، گم کردن موبایل را می توان یکی از “عذاب های الیم” دنیای مدرن دانست! خبر خوب اما این است که آیفون با iOS 15 حتی اگر خاموش شود هم با قابلیت Find My پیدا خواهد شد. بله، درست خواندید! البته خب پیدا کردن آیفون خاموش مجهز به iOS 15 به لطف Find My Offline تحت شرایطی صورت خواهد پذیرفت.

قابلیت Find My Offline برای پیدا کردن آیفون خاموش

پیدا کردن آیفون خاموش با Find My Offilne

پیدا کردن آیفون خاموش با Find My Offilne

نطق اصلی WWDC 2021 اپل به پایان رسیده، اما لیست ویژگی های جدیدی که به سیستم عامل های آن می آیند، به اندازه کافی طولانی است تا همچنان ما را غافلگیر کنند. حقیقتش را بخواهید iOS 15 برای من خیلی کم قابلیت بود و اصلا احساس سیستم عامل جدید به آن ندارم. خب البته اگر بخواهید آن را با تغییرات گسترده تر اندروید ۱۲ مقایسه کنید.

با این حال همین تک ویژگی (که حتی به نظر من نیازی به آپدیت سیستم عامل هم نداشت) می تواند احساس من را چند درصد نسبت به جدیدترین نسخه iOS بهتر کند. ویژگی که نتیجه اش را در تصویر بالا و توضیحش را در تصویر پایین خواهید دید.

این تصویر بخشی است که برای توجه به نسخه پیش نمایش iOS 15 و تغییرات ایجاد شده در “Find My”  ارایه شده است:

اینجا شاهد اضافه شدن لایو لوکیشین (موقعیت مکانی لحظه ای) مخاطبینی که این اجازه را به شما داده اند هستیم. علاوه بر آن در آیفون هایی با iOS 15 یا آیپدهایی با iPadOS 15 در صورت گم شدن دستگاه شما یا سناریوی تاریک تر دزدی، پیدا کردن آن بسیار آسان تر است. حتی اگر کسی آن را پاک کند، تا زمانی که Activation Lock فعال باشد، دستگاه شما همچنان اطلاعات تان را در صفحه Hello (صفحه آغاز راه اندازی آیفون ریست شده) نشان می دهد و به افراد می گوید که این دستگاه توسط مالک واقعی آن قابل ردیابی است.

طبق گفته اپل، ویژگی Find My اکنون حتی پس از خاموش شدن دستگاه ها نیز مکان یابی می کند. متاسفانه هنوز دقیقاً نحوه کار این روش توضیح داده نشده است. بنابراین مشخص نیست که آیا هنگام کم شدن درصد باتری می تواند آخرین اطلاعات را از مکانی که دستگاه در آن قرار دارد ارسال کند یا ردیابی بلوتوث با مصرف انرژی کم وجود دارد که حتی در صورت خاموش بودن تلفن شما روشن می ماند.

ما در ترنجی باید به شما بگوییم که به هر صورت باید به یاد داشته باشید که در صورت عدم دسترسی به شبکه اینترنت توسط آیفون شما (حالت خاموش شدن دستگاه یا خاموش بودن دیتا) باید حتما یک دستگاه از اکوسیستم اپل (مثل آیفون یا آیپد) از نزدیکی دستگاه شما عبور کند تا اطلاعات آن را بگیرد و به اپل ارسال کند. این یعنی اگر دستگاه گم شده یا به سرقت رفته در مکانی متروکه باشد، این قابلیت احتمالا کار نمی کند.

سیستم عامل iOS 15 اپل رسما معرفی شد: اشتراک صفحه، ظاهر جدید اعلان ها و ویژگی متن زنده

پیدا کردن ایرپادز پرو یا ایرپادز مکس گم شده با قابلیت Find My

سایر موارد اضافی به شما کمک می کند AirPods Pro یا AirPods Max گمشده را پیدا کنید. همچنین اگر “چیزی از خود را که AirTag (یا تگ های شخص ثالث سازگار) دارد را جای بگذارید” هشدار قطع شدن ارتباط به شما ارایه می شود.

نظر شما درباره این قابلیت iOS 15 چیست؟ فکر می کنید به روزی نزدیک می شویم که دیگر نگران گم شدن چیزهای خود نباشیم؟ یا آدم بدهای هوشمند داستان هوشمندتر می شوند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)