حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویژگی‌ های حریم خصوصی جدید در iOS 15، تبلیغ‌کنندگان را هدف گرفته است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | iOS، اپل، اخبار، امنیت

اپل تا پیش از این با ارائه قابلیت ATT باعث شد تا به واسطه حفظ اطلاعات حریم خصوصی کاربران، ضربات سنگینی به تبلیغ کنندگان از جمله فیسبوک بزند. برخی انتظار داشتند اپل این موضوع را تعدیل کند اما حالا ویژگی‌ های حریم خصوصی جدید در iOS 15 بازهم تبلیغ‌کنندگان را هدف گرفته است. با ترنجی همراه باشید.

ویژگی‌ های حریم خصوصی جدید در iOS 15 چه چیزهایی هستند؟!

پس از اینکه اپل در سال گذشته با قابلیت ردیابی شفافیت برنامه (ATT) باعث ایجاد هرج و مرج در صنعت تبلیغات شد، کارشناسان این زمینه نگران بودند که اپل بازهم به ارائه ویژگی‌های بیشتر در زمینه حریم خصوصی ادامه دهد و به تجارت تبلیغ و فروش محصولات که به شدت به مشتریان آن وابسته هستند، آسیب بیشتری وارد کند.

ویژگی‌ های حریم خصوصی جدید در iOS 15

با توجه به اطلاعات جدیدی که توسط AppleInsider منتشر شده است، دو ویژگی اخیری که تبلیغ‌کنندگان نگران آن هستند، Private Relay و Hide My Email هستند که هر دو در iOS 15 منتشر شده‌اند. مورد دوم به شما امکان می‌دهد یک آدرس ایمیل تصادفی ایجاد کنید که به طور خودکار ایمیل‌ها را به صندوق ورودی شخصی شما ارسال می‌کند. شما می‌توانید آن ایمیل‌ها را بخوانید و به آن‌ها پاسخ دهید، اما آدرس ایمیل شخصی شما توسط آدرسی که به طور تصادفی ایجاد شده پنهان می‌شود.

حالا Hide My Email و Private Relay دو ویژگی نسبتا جدید iOS هستند که تبلیغ کنندگان نمی‌توانند آن‌ها را تحمل کنند. اپل اشاره می‌کند که هیچ یک از محتوای ایمیل‌هایی را که از طریق Hide My Email ارسال می‌شوند، به جز فیلتر کردن هرزنامه‌ها نمی‌خواند. اپل می‌گوید که باید این کار را انجام دهد تا وضعیت خود را به عنوان یک سرویس ارائه دهنده ایمیل قابل اعتماد حفظ کند.

تمام پیام‌های ایمیلی که از طریق پلتفرم Hide My Email عبور می‌کنند، طی فرآیندی که معمولا تنها چند ثانیه طول می‌کشد، پس از تحویل به شما از سرورهای اپل حذف می‌شوند.

19 ویژگی جدید iOS 15 که پیش از این قادر به انجام آن نبودید

روش مخفی کردن ایمیل، تبلیغ‌کنندگانی که معمولا آدرس ایمیل شما را از فرم‌های آنلاینی که پر کرده‌اید را جمع‌آوری می‌کنند و سپس هرزنامه‌ها را به آن آدرس ارسال می‌کنند هدف گرفته است و با پنهان کردن ایمیل شما، آن‌ها دیگر به آدرس ایمیل واقعی شما دسترسی ندارند.

برای فعال کردن Hide My Email، به بخش تنظیمات رفته، سپس روی نام خود در بالای صفحه ضربه بزنید. از صفحه جدید، به iCloud > Hide My Email بروید. از آنجا به بخش Create New Address بروید. در اینجا یک آدرس تصادفی که به @iCloud.com ختم خواهد شد، ایجاد می‌شود که به صندوق ورودی شخصی شما ارسال می‌شود. اگر از آدرس تصادفی راضی نیستید، می‌توانید دکمه «Use Different Address to see a new one» را فشار دهید. اگر از آدرس راضی هستید، روی «Continue» ضربه بزنید.

ویژگی‌ های حریم خصوصی جدید در iOS 15

صفحه بعدی به شما امکان می‌دهد یک یادداشت در کنار آدرس جدید ایجاد کنید تا بتوانید به خاطر داشته باشید که برای چه چیزی از آن استفاده کرده‌اید. سپس گزینه “Next” را در گوشه سمت راست بالا فشار دهید تا همه چیز تمام شود. حالا شما آدرس ایمیل جعلی خود را ایجاد کرده‌اید. برای حذف آن، به Settings > iCloud > Hide My Email بروید تا فهرستی از آدرس‌های ایمیل خود را که به‌طور تصادفی ایجاد شده‌اند و اینکه ایمیل‌ها به کدام ایمیل فرستاده می‌شوند را ببینید.

برای حذف هر یک از آن آدرس‌ها، روی غیرفعال کردن آدرس ایمیل در پایین صفحه ضربه بزنید. سپس یک صفحه پاپ آپ از شما می‌خواهد آدرسی را که می‌خواهید تایید کنید، روی آن ضربه بزنید و دکمه “Deactivate” را فشار دهید.

هر دو قابلیت Private Relay و Hide My E-mail نیاز به اشتراک iCloud دارند

چیزی که باید به شما بگوییم این است که برای ثبت نام در Hide My Email، باید مشترک یک ردیف خدمات برتر iCloud باشید. این مورد هزینه زیادی نیاز ندارد، زیرا ۵۰ گیگابایت فضای ذخیره سازی ابری فقط ۹۹ سنت در ماه است و ۲۰۰ گیگابایت فضای ذخیره سازی iCloud نیز ۲.۹۹ دلار در ماه است. همچنین ۲ ترابایت فضای ذخیره سازی iCloud نیز ماهیانه ۹.۹۹ دلار هزینه دارد.

به گفته PhoneArena، یکی دیگر از ویژگی‌هایی که مدیران تبلیغات را می‌ترساند Private Relay است که به اشتراک iCloud نیز نیاز دارد. این قابلیت مانند یک VPN عمل می‌کند که آدرس IP شما را در حین رمزگذاری ترافیک در وب مسدود می‌کند. برای روشن کردن آن، به بخش تنظیمات بروید و روی نام خود در بالای صفحه ضربه بزنید سپس وارد بخش iCloud > Private Relay شوید.

ویژگی شفافیت رهگیری برنامه اپل تبلیغ کنندگان را به سوی اندروید سوق می‌دهد

Private Relay راه‌حل‌های توسعه‌ یافته توسط شرکت‌ها را برای دور زدن ATT مسدود می‌کند و Hide My Email مانع از آن می‌شود که شرکت‌های تبلیغی آدرس ایمیل واقعی مشتریان خود را بدانند و از هدف قرار گرفتن آن‌ها برای خریدهای بعدی جلوگیری می‌کند. هر دو ویژگی برای بازاریابانی که از آدرس‌های IP (مسدود شده توسط Private Relay) و آدرس‌های ایمیل (مخفی‌شده توسط Hide My Email) برای راه‌حل شفاف‌سازی ردیابی برنامه استفاده می‌کنند، ویرانگر هستند.

گرانت سیمونز، معاون شرکت ردیابی عملکرد تبلیغات، کوچاوا، درباره ادامه جنگ اپل علیه بازاریابان شخص ثالث می‌گوید: «این صنعت نفس جمعی خود را حبس کرده است».

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان