حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آپدیت iOS 15.2 بتا ارائه شد؛ نگاهی به جدیدترین تغییرات و ویژگی‌ها

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | آپدیت، اپل، اخبار

به روزرسانی‌های اپل، مانند یک موج بی پایان ارائه می‌شوند. حتماً می‌دانید که به روزرسانی‌های اپل، معمولاً به حجم اینترنت شما رحم نخواهند کرد! به تازگی آپدیت iOS 15.2 بتا ارائه شده است. اما آیت به روزرسانی چه تغییراتی را اعمال می‌کند و جزئیات از چه قرار هستند؟

آپدیت iOS 15.2 بتا از سوی اپل به صورت رسمی ارائه شد

به روزرسانی iOS 15.1 و iPadOS 15.1 همین چند روز پیش برای دستگاه‌های واجد شرایط منتشر شد.

 

آپدیت iOS 15.1 و iPadOS 15.1 ارائه شد: همین حالا نصب کنید!

 

به نقل از GizChina، تنها چند روز پس از ارائه به روزرسانی iOS 15.1، اپل صبح امروز نسخه آزمایشی و بتای iOS 15.2 را برای توسعه دهندگان منتشر کرده است. البته در همین حین، به روزرسانی سیستم عامل‌های WatchOS 8.2 و iPadOS 15.2 در کنار دیگر سیستم عامل‌های دیگر به صورت بتا ارائه شد. اولین نسخه بتای مربوط به iOS 15.2 و iPadOS 15.2 با کد 19C5026i ارائه می‌شود. کاربرانی که حساب توسعه دهنده اپل را دارند، می‌توانند وارد سایت مربوطه اپل شوند و فایل مربوط به این به روزرسانی را دریافت کنند. این به روزرسانی تغییرات جدیدی را در خود جای داده است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

گزارشات مربوط به حریم خصوصی در اپلیکیشن

مشابه آنچه که در مجوزهای دسترسی سیستم عامل اندروید دیده بودیم، گزارش حریم خصوصی اپلیکیشن در iOS 15.2 قادر است تا فرکانس‌های دسترسی به حریم خصوصی یک اپلیکیشن را کنترل کند. این قابلیت، شامل مواردی چون نظارت بر فرکانس دسترسی به شبکه داده‌ها، اطلاعات موقعیت مکانی، دفترچه آدرس و مثال‌هایی از این قبیل است. این ویژگی گزارشات مربوط به رفتار برنامه‌ها را نشان می‌دهد.

قابلیت‌های جدید در بخش تماس اضطراری

این نسخه بتا، در ویژگی تماس اضطراری نیز تأثیر گذار است. کاربران قادر هستند تا با ترکیب دکمه پاور و دکمه‌های تنظیم صدا، عملکرد این قابلیت را کنترل کنند. همچنین با پنج بار فشردن پشت سر هم این دکمه، می‌تواند تماس اضطراری برقرار کرد. علاوه بر این‌ها، شمارش معکوس ٣ ثانیه‌ای برای تماس اضطراری نیز به ٨ ثانیه افزایش یافته است.

تغییرات اعلانات و امنیت

در به روزرسانی iOS 15.2 بتا، اعلانات کارتی‌تر شده‌اند و خلاصه آن‌ها به شکل مرتب‌تری ارائه می‌شود. همچنین برای حفاظت از کودکان و حریم خصوصی، اگر در تصاویر دوربین دستگاه موارد غیر اخلاقی و نامناسبی تشخیص داده شوند، والدین از آن اطلاع خواهند یافت. در کل، این به روزرسانی قرار است قوت بیشتری به کارکرد iOS 15 ببخشد.

پیش از این، بسیاری از مدل‌های سری آیفون ١٣ و حتی مدل‌های قدیمی‌تر، مشکلات و باگ‌های فراوانی را تجربه کرده بودند. اما اپل با ارائه iOS 15.1، چند مورد از آن‌ها را حل کرد. با این وجود، همچنان برخی باگ‌ها به چشم می‌خورند. بنابراین، انتظار داریم که کوپرتینویی‌ها با آگاهی از این مشکلات، هرچه سریع‌تر اقدام به رفع آن‌ها در آپدیت iOS 15.2 و نسخه‌های بعدی iOS کنند.

نظر شما در مورد این نسخه از iOS چیست؟ آیا منتظر انتشار آن هستید؟ در این فاز بتا شرکت می‌کنید یا خیر؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️