حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی: برای پیشرفت MIUI به نظرات شما نیاز داریم

نوشته

2 سال قبل | 20 دیدگاه | شیائومی

برند شیائومی در دنیای موبایل ابتدا با رابط کاربری MIUI شناخته شد. رابط کاربری که شخصی سازی های عمیق و زیادی دارد. با افزایش فروش و تعدد مدل های این برند چینی و ارایه در نسخه های چینی یا گلوبال، شامل از هم گسیختگی بزرگی در محصولات آن ها هستیم. به همین دلیل ۵ روز پیش بود که دیدیم مشکلات رابط کاربری MIUI و بی توجهی شیائومی به آن‌ها به ارسال نامه سرگشاده طرفداران انجامید. حالا Xiaomi می گوید برای پیشرفت MIUI به نظرات شما نیاز داریم.

پیشرفت MIUI نیازمند پیشنهاد کاربران

صبر طرفداران شیائومی در بازار جهانی تمام شده است. بنابراین، هفته گذشته شروع به جمع آوری امضاها برای دادخواست کردند. در این دادخواست از این شرکت خواسته شد تا رویکرد خود را برای توسعه نسخه جهانی MIUI تغییر دهد. دلیل ارایه چنین دادخواستی این بود که مقیاس نارضایتی به نقطه بحرانی خود رسید.

باگ های MIUI 12 کاربران را کلافه کرده اما شیائومی عجله ای برای رفع آن ها ندارد

تعدادی زیادی از کاربران از استفاده از دستگاه های Xiaomi خسته شده اند، جایی که رابط کاربری MIUI پر از اشکالات و خطاها است. با این وجود توسعه دهندگان آن، کاربران چینی را در موقعیت ممتازی قرار می دهند ولی عملکرد میان افزار را در بازار جهانی با عملکرد پایین تری ارائه می دهند.

رابط کاربری MIUI

رابط کاربری MIUI

شیائومی به این ناراضایتی پاسخ داده است. به نظر می رسد که این شرکت در مرحله درک ترجیحات کاربران در بازار جهانی است. این شرکت وجود مشکلات در MIUI را انکار نمی کند و می خواهد آنها را برطرف می کند اما این زمان می برد. اصلاحات اصلی نیاز به صبر و شکیبایی دارد. اما اینکه چقدر مشخص نیست.

شیائومی قول داده که بر حسب بازخورد طرفداران، رابط کاربری را بهبود بخشد و اولین قدم را در این مسیر برداشته است. در مجمع رسمی خود، این شرکت یک نظرسنجی منتشر کرد که در آن از کاربران خواسته است نظر خود را در مورد نوآوری ها و عملکردهایی که می خواهند در رام جهانی MIUI ببینند، بیان کنند. علاوه بر این، پیشنهاد شد در مورد این موضوع صحبت شود که شرکت در وهله اول کدام اشتباه را برطرف کند و به طور کلی چه مشکلاتی وجود دارد.

شما می توانید این نظرسنجی شیائومی درباره روش های بهبود MIUI را از اینجا ببینید.

اگر مشتاق پر کردن نظرسنجی و صحبت در مورد “درد” خود هستید، ممکن است ناامید شوید. این شرکت نظرسنجی را بسته است. این نظر سنجی ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ باز شد ولی تاریخ ۱۴ خرداد ۱۴۰۰ بسته شد. شیائومی می گوید تعداد کافی نظر را جمع آوری کرده است.

بعید است تعداد زیادی از کاربران بتوانند در این مدت کوتاه در نظر سنجی شرکت کنند. پیام مربوط به سازماندهی نظرسنجی توسط کمی بیش از ۵۰ هزار کاربر مشاهده شد. اینکه واقعاً چه تعداد از آنها رأی داده اند هنوز مشخص نیست. مشخصا این شرکت باید زمان بیشتری را برای نظرسنجی مذکور صرف کند تا بتواند هرچه بیشتر بررسی کند.

مشکلات رابط کاربری MIUI و بی توجهی شیائومی به آن‌ها و ارسال نامه سرگشاده طرفداران

نظر شما چیست؟ فکر می کنید MIUI می تواند به پای OneUI برسد؟ بهترین رابط کاربری اندروید را کدام می دانید؟

اشتراک در
اطلاع از
20 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali.reza.9821

بیخودترین و پرایراد ترین رابط کاربریه و خیلی الکی شلوغ پلوغه و رابط کاربری اپ های پیش فرض بد دستی هم داره برای نمونه گالریش خیلی خیلی مزخرفه. مدیریت رمش هم که فاجعه ست.
یک زمانی بین MIUI و اندروید خام نظرسنجی گذاشت همه خام رو انتخاب کردند که اینقدر تابلو ابروش رفت نظرسنجی رو حذف کرد. الان که اندروید 12 فوق العاده رابط بصری خوبی هم پیدا کرده قطعا اگر دوباره نظرسنجی بذاره وضعش بدتر میشه …

UnderTaker

رابط کاربری یچیز سلیقه‌ایه که هر کس یه نظری داره.

همین رابط بیخود که شما میفرمایی، توی چین اکثر مواقع توی نظرسنجی‌‌هایی که از کاربرها بین رابط‌های مختلف برگزار میشه، بیشترین رای رو میاره.

این مسائل و مشکلات هم که بالا راجع بهش صحبت شده، بیشتر مربوط به رام جهانی علی‌الخصوص روی پایین‌رده‌ها و میانرده‌ها هست که باید حل بشن.
وگرنه بالارده ها و پرچمداراش از سری Mi وضعیت خوب و پایداری دارن.

Mahdi

حتی وان پلاسم نظرسنجی گذاشت به اندروید خام باخت چیز جدیدی نیست معمولا تو نظرسنجی اندروید خام میبره

Mb.Pcr

این نظرت که گفتی a21s از هر لحاظ از نوت ۹ اس بهتره واقعا برام تاثیر گذار بود دوست غیر عزیز

به نظر من نسخه MiUi 12 شیائومی یکی از پر ایرادترین و پر پردازش ترین رابط کاربری هست که باید تو نسخه سیزدهمش درست کنه. ایتقدر انیمیشن و اینا تو رابط کاربریش زیاد شده که حتی گوشیاش تو استفاده معمولی هم هنگ میکنن.🙄

یکی از مواردی هم که شیائومی خیلی توش اشکال داره تبعیض بین کاربران چینی و سایر کاربراست. خب آپدیت رو زود تر برای رام چین میده ولی میبینی برای گلوبال ۴ یا ۵ ماه بعدش میاد این اصلا انصاف نیست.

مجبوره این کارارو بکنه تا بازارش رو توی چین حفظ کنه. وگرنه کسی توی چین هواوی رو ول نمیکنه بره شیائومی بگیره

m.b

این از اون نظرات بود…

ببین هوآوی الان بدون گوگل عرضه میشه
شیائومی هم تو چین بدون گوگل عرضه میشه ولی میتونی نصبش کنی. یکیم امکانات رام چین نسبت به
رام گلوبال زیاره.

خیلی عجیبه برام
میای میگی برم هواوی بخرم میان میگن نه رابطش بی روحه انیمیشن نداره فقط سرعت داره ، میوای خوبه و وان یو آی
الان هم که انیمیشن های مختلف داره میگن نه آشغاله
معلوم نیست گوشی ساز ها یا حتی خریدار ها باید با چه سازتون برقصند

Mb.Pcr

الان هم که انیمیشن های مختلف داره
*الان هم که میوای انیمیشن های مختلف داره *

Sarnevesht

دیگه اینقدر هم که میگید رابط هواوی بی روح و بی انیمیشن نیست. شیائومی دیگه زیادی انیمیشن داره

meiyou

همه چی در دنیا سلیقه‌ای هست!

حما دیدید تو دنیای هنر و سینما وقتی میخوان محله‌های چینی رو نشون بدن، از خیابون های پر زرق و برق استفاده میکنن، خیابونایی که پر شده از تابلوهای الکتریکی قرمز رنگ با انبوهی از آدمایی که در حال رفت و آمد هستن و کلا یه فضای شلوغی داره
برعکس سینمای کره که معمولا سعی میکنن آرامش تو خیابون رو نشن بدن و از یه تم سبک و آرامبخش استفاده میکنن (البته اسنتثناء هم وجود داره)

همین ذائقه هنری الان وارد رابط کاربری شده، رابط کاربری شیائومی شلوغ پلوغ و پر از انیمیشن های متنوع و بعضا سنگین، در مقابل رابط کاربری سامسونگ که سعی کرده اضافیات رو حذف کنه!
من بشخصه طرفدار رابط کاربری شسته و رفته با حداقل انیمیشن هستم. و فکر میکنم miui به عنوان یه رابط کاربری به این حجم از انیمیشن نیازی نداره.
ولی خب هر کسی یه سلیقه‌ای داره و تو این یه مورد کسی حق نداره دیگران رو بخاطر سلیقه‌ محکوم کنه

ای کاش شرایط اقتصادی کشورم به شکلی بود که میتونستم در آینده‌ای نه چندان دور، تجربه استفاده از گوگل پیکسل 6 پرو با اندروید 12 رو داشته باشم

ali_s

نظرم اینه که یه آپدیت بده همه چیرو درست کن بعدا دیگه کلا آپدیت نده😐

Mahdi

نظرت جالب بود😂😂

samouelkarter

رابط کاربری را بتونه مثل هواوی بکنه عالی میشه!
من یادمه اون زمان که سامسونگ تاچ وایز داشت مثل الان شیائومی بود کلی شلوغ بود و روی دستگاه های ضعیف تماما هنگ بود اما هواوی چون از رو اپل اسکی رفته بود یه جورایی(به هواوی دارها بر نخوره کار بدی نکرده!) بسیار دوست داشتنی بود و کلی از امکانات حریم شخصی را هم حتی روی اون ارائه داده بود که بسیار کاربردی بود
من رابط کاربری هواوی را خیلی اون زمان پسندیدم اما الان که از اون رابط کاربری اومدم به شیائومی خیلی دارم زجر میکشم چون منوهای تنظیمات راحتی نداره کلی امکانات داره که خیلی هاشون واقعا نیازی به وجودشان نیست و رم زیادی هم میخوره!
من خودم بشخصه اگر میدونستم قراره رابط کاربری اینطوری اذیتم بکنه هرگز سمت شیائومی نمیومدم و شده با پول بیشتر یه سامسونگ ضعیفتر میگرفتم نمیدونم ورژن 13 رابطش چی میخواد باشه اما 12.5 که دیدم باز هم فقط انیمیشن داره !
تو چین هم البته فکر کنم شیائومی نتونسته هنوز به پای هواوی برسه چون هواوی یه چیز دیگست رابط کاربریش خیلی راحتتره!

Mohammadr

بنظرم باید یه نسخه معمولی و لایت بده برای میانرده های ضعیف و پایین رده ها، اصرار داره خیلی از ویژگی ها رو تو دستگاه های ضعیفم بزاره…

خب معلومه نمیکشه اون بدبخت

وگرنه برای بالارده و پرچمدار، رابط خوبیه با کلی امکانات

Pouya

یه زمانی عاشق میو آی بودم و ترجیحش میدادم به emui
به نظرم خیلی جذاب بود
ولی خب بارها از این جور مشکلات در موردش شنیدم چه تو سایت ها چه کسانی که شیا داشتن
عاشق ۹ تی بودم
ولی خب اخر سر به خاطر همون اپدیتی که داد و باتری خیلی داغون شد منصرف شدم از خریدش و تو همین سایتم دوستی که ۹ تی داشت بهم گفت نرو سراغش
الان که از emui خیلی راضیم
و نظرم تغییر کرده به نظرم از miui خیلی بهتره در کل
دوستمون اشاره خوبی کرد به اینکه مثل تاچ ویزه
من سال ها تاچ ویز داشتم
ظاهرش رو خیلی دوست داشتم اون زمان
اون موقع ها یادمه همه تعریف سنس اچ تی سی رو میکردن
اون روزهای اول که گلکسی اس ۵ داشتم (که هیچ سوادی هم نداشتم اون زمان تقریبا تو این حوزه) وقتی اچ تی سی می‌دیدم به نظرم رابط کاربریش خیلی بی روح بود خصوصا وقتی تاچ ویزِ رنگارنگ رو می‌دیدم احساس میکردم تاچ ویز خیلی زیباتره
ولی خب وقتی گذشت و بعد مدت ها کندی هاش شروع شد فهمیدم چه قدر سبک بودن رابط کاربری مهمه و بار ها گفتم کاش سنس رو داشتم هر چند بی روح ولی انقدر اذیتم نمیکرد(۴ سال با اس ۵ بودم پدرشو در آوردم همشم بازی می‌کردم سلطان هنگ شده بود 😅)
و الان شخصا روون بودن سبک بودن باگ نداشتن برام مهم تره تا زیبا بودن رابط کاربری
یه رابط کاربری هر چه قدر هم زیبا هر چه قدر هم آیکون های جذابی داشته باشه وقتی هی باگ و لگ و این طور مشکلات رو داشته باشه کم کم آدم ازش زده میشه
شاید روزهای اول جذاب باشه ولی به مرور آدم پشیمون میشه
ولی از اون طرف یه رابط کاربری حتی اگر عاشق طراحی آیکون ها و محیط نرم افزاریش نباشی ولی خیلی روون باشه و باگ نداشته باشه و لگ نزنه بعد یه مدت شیفته ش میشی(تجربه شخصیمه)
دوستان نمی‌خوام بگم میو آی در حد تاچ ویزه ها اصلا خودم می‌دونم مثل اون همش به هنگ نمیوفته
منظورم این نیست
ولی خب هر دو شلوغ و سنگینن و باگ هم که تو شیا دیده میشه
حتی نمیگم همه ی گوشی هاش مشکل دارن گویا پرچمدارها اوضاع بهتری دارند ولی خب واقعیت اینه که باید روی رابط کاربریش بیشتر کار کنه من مدت هاست از باگ های شیائومی از اپدیتی که باتری رو خیلی ضعیف کرده می‌شنوم ولی برای هواوی من یادم نمیاد اپدیتی بده پر از باگ و باتری رو خیلی ضعیف کنه(عزیزان میگم یادم نیست شاید باشه من خاطرم نیست فعلا که با گوشی خودم هیچ مشکلی نداشتم با آپدیت هاش نه باتری ضعیف شده نه مشکلی پیش اومده) ۹ تی یادمه قبل آپدیت میگفتن ۱۰..۱۱ ساعت اسکرین میداد آپدیت داد شد ۵ ساعت (یکی از دوستانم داشت)
هر چند شاید شامل حال همه ی کاربرهاشم نشه

به هر حال رابط کاربری کاملا سلیقه ای است و نظر دوستداران این رابط هم محترمه❣️

تموم شد…؟🥱😫
خیلی تاثیرگذار بود.😅

دقیقا😅

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)