حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشکلات رابط کاربری MIUI و بی توجهی شیائومی به آن‌ها و ارسال نامه سرگشاده طرفداران

نوشته

2 سال قبل | 23 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، شیائومی

شیائومی در فصل سال جاری میلادی، موفق به فتح رتبه سوم پر فروش‌ترین کمپانی‌های تولید کننده گوشی‌های هوشمند شد. به همین شکل، شاهد رشد روز افزون شیائومی و بالاتر رفتن توقعات از این غول فناوری چینی هستیم. اما یکی از مشکلات قدیمی‌تر شیائومی، باگ‌های موجود در رابط کاربری MIUI است. نسخه‌های زیر مجموعه این رابط کاربری نیز با چنین مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند. همین مشکلات رابط کاری شیائومی، سبب شده است تا کاربران گوشی‌های این کمپانی، دست به اعتراضات گسترده‌ای بزنند. این اعتراضات، در پی بی توجهی شیائومی به مشکلات موجود شکل گرفته‌اند. در ادامه، به جزئیات بیشتری از این موضوع خواهیم پرداخت.

شیائومی و رابط کاربری MIUI

شیائومی از مدتی پیش، با رونمایی از جدیدترین نسخه رابط کاربری اختصاصی خود با نام MIUI 12.5، مشغول عرضه و انتشار به روزرسانی‌های جدیدی است. تمرکز این کمپانی، پیش‌تر در چین بود. اما این به روزرسانی‌ها، به تازگی راه خود را به بازار جهانی باز کرده‌اند و با سرعت بیشتری در حال عرضه هستند.

 

رابط کاربری MIUI 12.5 شیائومی رسما رونمایی شد

 

اما بسیاری از کاربران، در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات رابط کاربری MIUI هستند. به همین دلیل، شاهد اتفاقات ناخوشایندی بر علیه رابط کاربری مورد اشاره هستیم. به گزارش Gizchina، در رابط کاربری MIUI شیائومی، مشکلاتی وجود دارد. باگ‌های متعدد در رابط کاربری، قطعی یا تأخیر در ارائه به روزرسانی‌ها، جمع آوری. اطلاعات از کاربران و نمایش تبلیغات در محیط کاربری، از مشکلاتی هستند که در فضای مجازی، جو منفی را بر علیه شیائومی ایجاد کرده‌اند. البته شیائومی قبلاً در مورد مشکلات مورد اشاره، صحبت کرده است و به عنوان مثال، راه حل‌هایی برای حذف تبلیغات در محیط کاربری نیز ارائه شده‌اند. با این حال، این مشکلات همچنان از مضامین نامتعارف مربوط به MIUI هستند. می‌توانید به این مشکلات، انحصار برخی از قابلیت‌ها در رام چین MIUI را اضافه کنید.

اعتراض گسترده کاربران شیائومی به مشکلات رابط کاربری MIUI

نسخه دوازدهم رابط کاربری MIUI

نسخه دوازدهم رابط کاربری MIUI، یکی از نسخه‌های پر از اشکال این رابط کاربری است

همین موضوعات و مشکلات مذکور، سبب شده‌اند تا کاسه صبر برخی از کاربران شیائومی لبریز شود. به همین دلیل است که شاهد شکل گیری اعتراضات گسترده‌ای بر علیه شیائومی هستیم. این کاربران برای دستیابی به خدمات بهتر و حل مشکلات این رابط کاربری، نامه‌ای سرگشاده برای شیائومی نوشته‌اند. در اوایل این نامه، طرفداران این کمپانی ذکر کرده‌اند که هدف شیائومی، در ابتدا این بوده است که دستگاه‌هایی با کیفیت و مقرون به صرفه را روانه بازار کند. فریمور رابط کاربری MIUI نیز یکی از اجزای همین اهداف بود.

اما این کاربران معتقد هستند که شیائومی از این هدف خود منحرف شده است. یکی از دلایل این موضوع، این است که برخی از برنامه‌های اختصاصی رابط کاربری MIUI، با برنامه‌های مشابه گوگل، جایگزین شده‌اند. این مورد، در حالیست که نمونه‌های شیائومی، دارای عملکرد بهتری هستند. بهینه سازی نامناسب، مدیریت حرارت و حافظه رم غیر منطقی در برخی مواقع، باگ‌های نرم افزاری و پشتیبانی نسبتاً ضعیف، از دیگر مشکلات ذکر شده در این نامه سرگشاده هستند.

برای رفع این اشکالات، توسعه دهندگان زیادی را باید به کار گرفت. اما به قول این کاربران، “استفاده کنندگان رابط کاربری MIUI در حال درد کشیدن هستند!” و نیاز به رفع این مشکلات دارند. این کاربران، کارمندان شیائومی را موظف به چک کردن انجمن‌ها و گروه‌های مربوط به شیائومی می‌دانند. به همین ترتیب، آن‌ها می‌توانند از مقیاس رخ دادن مشکلات و دلیل آن‌ها مطلع شوند. اما ظاهراً چنین اتفاقی رخ نمی‌دهد و شیائومی بی توجه است.

طرفداران شیائومی از این کمپانی درخواست توجه کردن به مشکلات رابط کاربری MIUI را دارند!

یکی از تأکیدات مهم این نامه، تفاوت‌های میان نسخه جهانی و چینی رابط کاربری MIUI است. این طرفداران، تأکید می‌کنند که عملکرد نسخه چینی رابط کاربری MIUI به مراتب بهتر از نسخه جهانی آن است. به همین دلیل، برخی از استفاده کنندگان مجبور به تغییر رام گوشی خود به نسخه چینی شده‌اند. به همین دلیل، آن‌ها می‌توانند تجربه بهتری از رابط کاربری MIUI را به دست بیاورند. به نظر می‌رسد که رام چین رابط کاربری MIUI، امکانات غنی‌تری داشته باشد و عملکرد آن، پایدارتر و با ثبات‌تر باشد. به عنوان مثال، عملکرد دوربین نسخه چینی شیائومی Mi 10 Pro، بهتر از نسخه جهانی آن است. این تفاوت‌ها، به دلیل ارائه به روزرسانی‌های بهتر در نسخه چینی است.

یکی دیگر از جنبه‌های منفی رابط کاربری MIUI، پشتیبانی ضعیف آن است. البته این مشکل، چندان هم مربوط به رابط کاربری نیست. شیائومی در هر ماه، دستگاه‌های زیادی را رونمایی می‌کند. این دستگاه‌ها، عموماً تفاوت زیادی هم ندارند. ما هم با این استراتژی نا آشنا نیستیم. به عنوان مثال، ردمی K40، شیائومی می ١١ ایکس و پوکو اف ٣، یک نمونه از همین مشکل هستند. این سه گوشی، از مشخصات مشابهی برخوردار هستند.

 

سری Mi 11X شیائومی ری-برند سری ردمی K40 در هند رسما معرفی شد

 

رونمایی بیش از حد گوشی‌های هوشمند، دغدغه‌های پشتیبانی از آن‌ها را نیز بالاتر می‌برد. به همین علت، توسعه دهندگان مجبور هستند تا با مشکلات بیشتری سر و کله بزنند! در نهایت، این عمل شیائومی سبب کند شدن پشتیبانی و ارائه به روزرسانی‌های به موقع می‌شود. شیائومی باید تا جایی که می‌تواند، از رونمایی گوشی‌های اضافه بپرهیزد تا بتواند بیشتر بر روی ارائه به موقع به روزرسانی‌هایش متمرکز شود. چندی دیگر از کاربران، به عدم عرضه جهانی برخی از محصولات جذاب معترض هستند. افزایش نسبی قیمت محصولات این کمپانی، یکی دیگر از بخش‌های این اعتراضات می‌باشد. تمام این موارد، باعث در آمدن صدای کاربران شیائومی و زیر مجموعه‌های این کمپانی چینی شده است. البته در برخی از این موارد، می‌توانیم حق را با شیائومی بدهیم. اما عموماً، کاربران کاملاً حق دارند.

این کاربر، اظهار داشته‌اند که شیائومی همان کمپانی سابق نیست و اهداف خود را دنبال نمی‌کند. به نقل از آن‌ها، شیائومی به تازگی کاربران خود را کم‌تر مورد توجه قرار می‌دهد و تنها به دنبال فروش محصولات خود است! اما آن‌ها همچنان امیدوار هستند تا شیائومی این کاربران و نظرات آن‌ها را در وهله بررسی کند. رفع مشکلات رابط کاربری MIUI، در صدر خواسته‌های این کاربران قرار دارد. این موضوع و ارسال نامه برای شیائومی، امری است که در مراجع اصلی طرفداران شیائومی اطلاع رسانی شده است. بنابراین، می‌توان گفت که حتی سرسخت‌ترین طرفداران این غول فناوری چینی، موافق موارد بالا هستند. اگر شما هم موافق این موضوع هستید و قصد دارید تا به جمع معترضان این موضوع بپیوندید، می‌توانید به سایت Dear Xiaomi مراجعه کنید و نظرات خود را ارسال کنید.

نظر شما در مورد این اتفاق و اعتراض کاربران شیائومی به مشکلات مربوط به رابط کاربری MIUI و عملکرد این شرکت چیست؟ آیا موافق این جنبش کاربران شیائومی هستید؟ فکر می‌کنید که شیائومی می‌تواند در اسرع وقت این مشکلات را رفع کند؟

اشتراک در
اطلاع از
23 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

عه؟ شوخیه نه؟ مگه میشه کینگ شیا مشکل داشته باشه رابط کاربریش؟ اصلا سر در نمیارم از این پست…
این مزخرفات رو پاک کنید لطفا
کینگ شیا چه قدر بد خواه داره
من مطمئنم نصف اونایی که اعتراض کردن حتی یه شیام ندارن
اینا همش دسیسه چینی رقباس
امیدوارم کینگ تکنولوژی با ندید گرفتن این انسان های سبک مغز مشتی محکم بر دهن دشمناش بزنه

کینگ سامسونگ که شما اونو زنده یاد و مرده خطاب میکنید هنوز زندست و کنار لب دریا با کامنت شما درحال قهقهه زدنه😂🤫

m.b

سایتش بالا نمیاد که برم بنویسم…
من واقعاً هیچوقت مشکلات دوستان رو تو گوشی خودم ندیدم اما شنیدم که خصوصاً بعضی میانرده ها باگ های نرم‌افزاری از جمله روی وای‌فای یا بعضی بازی ها یا بعضی جاهای محیط کاربری دارند…
البته در این مقاله هم در بعضی جاها از روی ناراحتی‌ای که به وجود اومده عدالت در نظر گرفته نشده… نظم تولیدات شیائومی بخاطر افزایش فروش ناگهانی از بین رفته… یکم باید صبر کرد تا ببینیم با پیدا کردن جایگاه خودش در فروش و نظم گرفتن خط تولید چه فکری برای کم کردن مشکلات میکنن(چون مشکلات همیشه تو هر رابطی بوده… فقط میشه کمشون کرد)

m.b

الان باز شد… منم امضا زدم بخاطر بقیه… متنشو خوندم… یکم سختگیری کردن… مثلا تفاوت رام چین و گلوبال واقعاً بعضی جاها خب دست شیائومی نیست… مثلاً برنامه پیامک و تلفن رو اعتراض کردن که چرا شیائومی تو گوشی های جدید قرار نداده… خب این دست شیائومی نیست که… گوگل مجبور کرده… یا باید هر دو باشند یا فقط گوگل…
راجب باگ بخاطر کاربرا امضا زدم… راجب سرعت بروزرسانی من راضی بودم اما واقعاً بعد سه ساله شدن سامسونگ انتظارم اینه که شیائومی هم شروع کنه به سه تا چهارساله شدن تو اپدیت…

ali_s

مصطفی داش دیگه اگه رو پرچمدار هم باگ بزنه که فاجعس ما منظورمون میانرده هاس تو دیگه فکرشو کن پرچمدارش باگ بزنه

AŁɪ

من فعلا با 12/0/9 مشکل خاصی ندارم ، گوشیمم می ۱۰ تی ، همین الان هم 12/0/11 توی دسترسه ولی آپدیت نمیکنم چون شارژدهی با اولی خیلی عالیه .

Mahdi

منم مشکلی ندارم ، یه کم ولی با آپدیت هاش شارژدهی باتریم کم میشد فقط همین
بعد می۱۰تی رو بفروش گیمینگ ردمی رو بگیر بنظرم واسه تو بهتره

AŁɪ

اگه وارد میشد چرا که نه می‌خریدم ولی الان چون گزینه های دیگه پوکو اف ۳ با ۸۷۰ بود و راگ فون ۳ که قیمتی حدودا دو ونیم برابر می ۱۰ تی داشت مجاب شدم به خرید ، و جالب این جاست که بعد از ۸۶۵ برای بازی پابجی فریم روی ۶۰ قفل شد ، پس هیچ تفاوتی با ۸۶۵ ندارن از لحاظ قدرت، حتی پسرفت دارن. تنها چیپستی که هم پایداری ۹۵ درصدی داره هم قدرتمنده اسنپ ۸۶۵ هست ..

Mahdi

باهات موافقم ، اورکلاک کردن سی‌پی‌یو چیزی حز گرمای اضافی به بار نمیاره ، بازی ها به گرافیک مربوطه نه سی‌پی‌یو

Mahdi

پلی همین می۱۰تی بنظرم بهتر از پوکو هست ، چون دوربین بهتر ، باتری بزرگتر و فریم فلزی داره

Mohammadr

من رو 12.1.5 هستم
شارژدهیش تفاوتی نداره…
فقط نکته ای که من فهمیدم
می نوت 10 که داشتم، اگه تا 100 شارژ میکردم، تقریبا 10 درصد اولو سریع خالی میکرد، حتما باید حدود 80 شارژ میکردم..
ولی تو می 10 تی اگه 100 شارژ کنم، خیلی خیلی بهتر میمونه تا اینکه زیر 100 درصد شارژش کنم…

TheFreeCritic

علی جان مبارکت باشه نمیدونستم گوشی جدید خریدی . ایشالله لذتش رو ببری

AŁɪ

مرسی 🥰

Mahdi

مالیات گمرک گوشی های بالای ۶۰۰ دلار دوبرابر شد

Mahdi

یکم خیلی سختگیری کردن
ولی در مورد مشکلات رابط کاربری شیائومی باید مشکلاتشو حل کنن یا یه رابط کاربری با باز طراحی با باگ کمتر طراحی کنن که این قدر به مشکل نخورن تو رابط کاربری
من تو فامیل دو نفر شیائومی دارن به مشکل نخوردن نمی دونم شاید اونا خوش شانس بودن

m.b

به شانس فکر نکنم باشه… بیشتر به مدله فکر کنم… بعضی مدلا بیشتر مشکل دارن بعضی کمتر

Mahdi

تو پرچمدارا خیلی کمتر مشکل دیده میشه تا میان رده پایین رده😐😐
بیش تر کسایی که دیدم از باگ صحبت میکردن پایین رده داشتن

Mahdi

تو پرچمدارا خیلی کمتر مشکل دیده میشه تا میان رده پایین رده😐😐
بیش تر کسایی که دیدم از باگ صحبت میکردن پایین رده داشتن تا بالارده😔😔

Sarnevesht

یکی از مسخره ترین کار های شیائومی اینه که یه نوع گوشی رو با چند تا اسم مختلف رونمایی میکنه.. بنظرم لابد این کار رو کنار بزاره تا راحت تر آپدیت دهی کنه

TheFreeCritic

من خیلی وقته که روی یک نسخه ی بدون باگ miui 12 دیگه آپدیت نکردم و راضیم…
البته به جز یه باگ باتری که یه بار شد و تو شارژ 0 درصد داشت کار میکرد
منتظرم ببینم برای کسی که پوکو داره و اندروید 11 با رابط جدید زده باگ نگرفته جدیده رو میزنم

meiyou

بهترین نسه miui بدون شک 8.2 بود
عملکرد عالی باتری و بدون باگ

یکم خیلی بد در این مورد قضاوت شده.
خب ولی طبیعیه گوشی با مشخصات خوب و قیمت پایین بدی خب معلومه یه جای کار میلنگه اونم رابط کاربری….

ممد بمولا

مشکل اصلیش اینه که یه گوشیو با چندین اسم میده
مثل همین سری ردمی نوت 9
9اس و 9 پرو و 9 پرومکس و پوکو ام2 پرو
عملا همه چی به جز دوربین و شارژر یکیه ولی کد نیمشون متفاوته
میتونست همون 9اس و 9 پرومکس رو عرضه کنه و الکی 2 مدل اضافی نده
یا اینکه رام هاش خیلی زیاد شدن
ترکیه، اندونزی، تایوان، اروپا، روسیه، هند، چین و گلوبال
به نظرم اگه فقط گلوبال و اروپا و هند بود خیلی بهتر میشد آپدیت داد به گوشیا
از لگ و باگ هم نگم که چقد زیاده تو میان رده و پایین رده ها
حتی نمیتونن رام رو بزنن رو گوشی و باگ ها رو چک کنن
امیدوارم با اومدن MIUI 12.5 اوضاعش بهتر بشه هرچند بعیده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️