حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز DxO نمایشگر ویوو X60 Pro Plus مشخص شد: نزدیک به صدر

نوشته

2 سال قبل | 6 دیدگاه | اسمارت‌فون، تست، ویوو

پرچمداران ویوو، تحت سری X این کمپانی رونمایی می‌شود. سال گذشته، ویوو از گوشی X50 Pro Plus رونمایی کرد. پس از عملکرد جالب این گوشی و رضایتمندی کلی از این دستگاه، نسل بعدی آن نیز با نام X60 Pro Plus معرفی شد. این دستگاه، در مراجع مختلفی تست و بررسی شد. اما این بار، نوبت آن است که به امتیاز DxO نمایشگر ویوو X60 Pro Plus بپردازیم. در ادامه، می‌بینیم که این گوشی، چه چیزی در چنته دارد.

ویوو ایکس ۶٠ پرو پلاس

ویوو ایکس ۶٠ پرو پلاس، دستگاهی است که بر محوریت‌های مختلفی مانند عملکرد سیستم دوربین، عملکرد و نمایشگر با کیفیت متمرکز است. به همین دلیل، Vivo X60 Pro Plus، به نحوی یک پرچمدار تمام عیار است. این دستگاه دارای مشخصات برجسته‌ای از جمله تراشه اسنپدراگون ٨٨٨ و دوربین اصلی چهارگانه‌ ۵٠ مگاپیکسلی با سنسور اصلی Isocell GN1 می‌باشد.

 

ویوو X60 Pro Plus رسما معرفی شد

 

مجموعه DxOMARK، این دستگاه را به تازگی دریافت کرده است. در نتیجه، کارشناسان این وب سایت، بخش‌هایی مانند عملکرد سیستم دوربین و نمایشگر را مورد بررسی قرار داده‌اند. اما به تازگی، نتایج و امتیازات مربوط به بخش نمایشگر این گوشی پرچمدار مشحص شده است. به همین دلیل، قصد داریم تا تحلیلی بر این امتیاز داشته باشیم. اما پیش از آن، مرور برخی از مشخصات کلیدی نمایشگر Vivo X60 Pro Plus خالی از لطف نیست:

  1. – پنل AMOLED
  2. – قطر ۶.۵۶ اینچی نمایشگر (نسبت صفحه نمایش به بدنه ٨٩ درصدی بنابر اعلام رسمی ویوو)
  3. – وضوح +Full HD
  4. – نسبت تصویر ١٩.٨:٩
  5. – رفرش ریت ١٢٠ هرتزی

نمایشگر ویوو X60 Pro Plus

تست‌های مربوط به بخش نمایشگر این گوشی، تحت شرایط و قوانین آزمایشگاه‌های DxOMARK به انجام رسیده‌اند. برای ارزیابی به این گوشی، فاکتورهای مختلفی از جمله دقت رنگ، کنتراست، خوانایی در زیر نور آفتاب، حساسیت به لمس و مواردی از این قبیل، در نظر گرفته شده‌اند. در نهایت، به امتیاز DxO نمایشگر ویوو X60 Pro Plus می‌رسیم.

امتیاز DxO نمایشگر ویوو X60 Pro Plus

ریز امتیازات تست بخش نمایشگر ویوو X60 Pro Plus در DxOMARK

ریز امتیازات تست بخش نمایشگر ویوو X60 Pro Plus در DxOMARK

پرچمدار ویوو، با کسب امتیاز ٨٩، عملکردی بسیار خوب را در بین دیگر پرچمداران ثبت کرده است. به طوری که سطح و کیفیت پنل به کار رفته برای نمایشگر این گوشی، عملکردی نزدیک به گوشی‌های صدر جدول دارد. به همین شکل، می‌توان عملکرد ویوو را در این بخش تحسین کرد. با کسب امتیاز ٨٩، این گوشی مشترکاً با گوشی‌هایی مانند OnePlus 8T و TCL 20 Pro 5G و گلکسی نوت ٢٠ اولترا در رتبه سوم قرار می‌گیرد. این امتیاز، از گلکسی اس ٢١ اولترا کم‌تر است. در مقابل، با کسب امتیاز ٨٩، ویوو ایکس ۶۰ پرو پلاس موفق به پشت سر گذاشتن آیفون ١٢ پرو مکس و LG Wing 5G شده است. در تصویر زیر، مقایسه‌ای از تصویر نمایش داده شده توسط گوشی های ویوو ایکس ۶٠ پرو پلاس، ویوو ایکس ۵١، آیفون ١٢ پرو مکس و گلکسی اس ٢١ اولترا نسخه اگزینوس قابل مشاهده است:

مقایسه نمایشگر ویوو ایکس ۶٠ پرو پلاس با رقبا

به ترتیب از سمت چپ به راست: مقایسه تصویر نمایش داده شده در نمایشگر ویوو ایکس ۶٠ پرو پلاس، ویوو ایکس ۵١ ۵ جی، آیفون ١٢ پرو مکس و گلکسی اس ٢١ اولترا نسخه اگزینوس

نقاط ضعف و قوت ویوو ایکس ۶٠ پرو پلاس در بخش نمایشگر

ویوو ایکس ۶٠ پرو پلاس، نمایشگری با کیفیت و در سطح دیگر پرچمداران دارد. اما هیچ کدام از ساخته‌های دست بشر بدون نقطه ضعف هم نیستند. نقاط قوت نمایشگر این گوشی، از ارائه فضای رنگی گسترده و دقت رنگ بالا، تنظیم دقیق رفرش ریت و تنظیم نور مناسب تشکیل شده است. در مقابل، روشنایی کم مخصوصاً در هنگام تماشای فیلم، حساسیت لمسی ضعیف در لبه‌ها و گوشه‌های این گوشی نقاط ضعف این گوشی را تشکیل می‌دهند. به هر حال، این گوشی را می‌توان به عنوان یکی از برترین گوشی‌های بازار در این بخش شناخت.

نظر شما در مورد عملکرد نمایشگر و امتیاز DxO این گوشی در بخش مذکور چیست؟ آیا ویوو ایکس ۶٠ پرو پلاس را می‌پسندید؟ به کدام یک از گوشی‌های ویوو علاقه مند هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

خوبه👌🏼

mostafa3

تست نمایشگر dxo هیچ ربطی به کیفیت نداره
فقط به واریز حساب ربط داره

Sarnevesht

پس سامسونگ و اپل هم پول واریز کردن؟؟؟؟؟؟؟

Sarnevesht

اونوقت چرا سامسونگ در زمینه نمایشگر پول واریز کرده اما در زمینه دوربین نکرده؟؟؟؟؟؟ 🤨🤨

Tanha122

خیلی حرف خنده داریه شما نمیدونی بهترین و با کیفیت ترین صحفه نمایش های موبایل رو سامسونگ میسازه

منم قبول دارم دگزو یکم الکی نمره میده ولی دیگه اگه بخواد برا سامسونگ و آیفون تو نمایشگر نمره نده اونوقت دستشون رو میشه گرچه الان هم سوتی دادن.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️