حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تبلت لنوو Yoga Pad Pro به همراه تبلت لنوو Pad رونمایی شد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | تبلت، لنوو

تبلت‌های لنوو، هر روز گسترده‌تر و بیشتر می‌شود. شب گذشته، در مورد دو تبلت جدید لنوو، یعنی Xiaoxin Pad Pro و Xiaoxin Pad Plus صحبت کرده بودیم. این تبلت‌ها، با قیمت و مشخصات جذابی در چین رونمایی شدند. اما ظاهراً لنوو دو تبلت دیگر را هم در این کشور رونمایی کرده است. در ادامه، نگاهی به مشخصات فنی و قیمت این دو تبلت خواهیم داشت. آیا تبلت لنوو Yoga Pad Pro به همراه لنوو Pad جذابیتی به اندازه دو تبلت شب گذشته لنوو داشته باشند؟

مشخصات فنی تبلت لنوو Yoga Pad Pro

مشخصات فنی تبلت لنوو Yoga Pad Pro

مشخصات فنی تبلت لنوو Yoga Pad Pro

به گزارش Gizmochina، لنوو به تازگی از دو تبلت جدید دیگر رونمایی کرده است. این دو تبلت، Yoga Pad Pro و لنوو Pad هستند. در ابتدا، از تبلت لنوو Yoga Pad Pro شروع می‌کنیم. این تبلت، مشخصات پیشرفته‌تری نسبت به Xiaoxin Pad Pro دارد.

ارتباطات و نمایشگر

در بخش ارتباطات، خبری از پشتیبانی اینترنت 5G نیست. چرا که حتی سیم کارت توسط این تبلت پشتیبانی نمی‌شود. وای فای ۶ دو بانده و بلوتوث نسخه ۵.٢ نیز در این تبلت موجود هستند. درگاه Type-C 3.1 در این دستگاه به کار برده شده است. قاب پشتی این تبلت، از جنس آلومینیوم است. یک پایه ١٨٠ درجه فلزی نیز در این تبلت وجود دارد که آن را به صورت ایستاده نگه می‌دارد.

نمایشگر یوگا پد پرو

مشخصات نمایشگر این تبلت، متشکل از بخش‌های زیر است:

– قطر ١٣ اینچی

– وضوح 2K

– پنل LTPS IPS LCS

– نسبت تصویر ١۶:١٠

– پوشش ١٠٠ درصدی طیف رنگی sRGB

– قابلیت نمایش محتوای HDR10 و Dolby Vision

– دارای ۴,٠٩۶ نقطه لمسی برای پشتیبانی از قلم استایلس اختصاصی

حاشیه‌های اطراف این تبلت، در کل کم هستند. لنوو اطلاعاتی از حسگر تشخیص اثرانگشت لنوو نداده است. شاید حتی وجود این حسگر، در هاله‌ای از ابهام است. اما یک حسگر ToF برای عمل تشخیص چهره در این تبلت قرار گرفته است.

پایه نگهدارنده Yoga Pad Pro

پلتفرم

در بخش پلتفرم، همچنان یک تبلت پرچمدار را از لنوو شاهد هستیم. تبلت لنوو Yoga Pad Pro، از سیستم عامل اندروید ١١ استفاده می‌کند. همچنین رابط کاربری ZUI 12.5 در این تبلت ارائه می‌شود. به همین صورت، یک تبلت اندرویدی پریمیوم را از سوی لنوو شاهد هستیم. اما این تبلت، از تراشه Snapdragon 870 استفاده می‌کند. این تراشه‌، در بخش تبلت‌ها، برای اولین بار در همان تبلت لنوو Xiaoxin Pad Pro استفاده شده بود. بنابراین، Yoga Pad Pro دومین تبلت مجهز به این تراشه‌ است.

 

اسنپدراگون 870 رسما معرفی شد

 

٨ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR5 برای این دستگاه در نظر گرفته شده است. ٢۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.0 نیز در این دستگاه موجود است. قابلیت افزایش میزان حافظه به وسیله کارت حافظه جانبی وجود ندارد.

سیستم دوربین، باتری و دیگر مشخصات فنی

خب، باید بگوییم که تبلت لنوو Yoga Pad Pro از دوربین اصلی بی بهره است! اما در مقابل، دوربین سلفی تکی ۸ مگاپیکسلی در این تبلت به کار رفته است. باتری این دستگاه پریمیوم، ظرفیت ١٠,٢٠٠ میلی آمپر ساعتی دارد. به ادعای لنوو، Yoga Pad Pro، می‌تواند تا حدود ١٢.٧ ساعت در بخش پخش ویدئو دوام بیاورد. جزئیات شارژر دستگاه جدید لنوو اعلام نشده است. اسپیکر چهار گانه‌ تأیید شده از سوی JBL با مجموع توان ١٠ واتی در این دستگاه تعبیه شده است. یک ویژگی مهم این تبلت، وجود درگاه HDMI است. به همین شکل، شما می‌توانید از این دستگاه به عنوان نمایشگر ثانویه رایانه شخصی خود یا نینتندو سوئیچ خود استفاده کنید. کیبورد جانبی توسط این تبلت پشتیبانی نمی‌شود. در نهایت، به قیمت تبلت لنوو Yoga Pad Pro می‌رسیم.

قیمت Yoga Pad Pro

تبلت پرچمدار Yoga Pad Pro، در تک نسخه ٨/٢۵۶ گیگابایتی رونمایی شده است. قیمت همین تک نسخه، برابر با ٣,٢٩٩ یوان چین (معادل با ۵١۶ دلار آمریکا) است.

مشخصات فنی تبلت Lenovo Pad

لنوو در نهایت، از یک تبلت اقتصادی رده پایین نیز رونمایی کرد. این تبلت، قیمت مناسبی دارد. اما از طرفی، مشخصات این تبلت نسبت به چنین برچسب قیمتی خیره کننده هستند. ببینیم که Lenovo Pad چه چیزی در چنته دارد.

ارتباطات، طراحی و نمایشگر

تبلت لنوو Pad

مانند Yoga Pad Pro، این تبلت از سیم کارت پشتیبانی نمی‌کند. به دنبال همین موضوع، پشتیبانی از اینترنت 5G در تبلت Lenovo Pad میسر نشده است. بلوتوث نسخه ۵.٠، وای فای ۵ دو بانده و درگاه Type-C، از دیگر مشخصات این تبلت در بخش ارتباطات هستند. در بخش طراحی، یک طراحی معمول و ساده را شاهد هستیم. این تبلت، ۴٩۰ گرم وزن به همراه ضخامت ٧.۵ میلی متری دارد. جنس قاب پشتی و فریم Lenovo Pad، از پلاستیک است. حال، می‌خواهیم نگاهی به مشخصات نمایشگر این تبلت اقتصادی داشته باشیم:

– قطر ١١ اینچی

– پنل IPS LCD

– وضوح ٢,٠٠٠×١,٢٠٠

– بیشینه نوری ۴٠٠ نیتی

– تراکم پیکسلی: ٢١٢ پیکسل بر اینچ

– دارای ۴,٠٩۶ نقطه لمسی برای پشتیبانی از قلم استایلس مخصوص

این تبلت، مجدداً از حسگر ToF برای تشخیص چهره استفاده می‌کند. اما حسگر تشخیص اثرانگشت در آن استفاده نشده است.

پلتفرم

این تبلت، از سیستم عامل اندروید ١١ پیش فرض به همراه رابط اختصاصی ZUI 12.5 استفاده می‌کند. انتظار می‌رود که این تبلت، حداقل یک آپدیت اساسی اندروید را دریافت کند. اما لنوو، این تبلت را به تراشه رده پایین اسنپدراگون ۶۶٢ تجهیز کرده است.

 

اسنپدراگون ۷۲۰ جی با اسنپدراگون ۶۶۲ و اسنپدراگون ۴۶۰ رسما معرفی شدند

 

۶ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4X به همراه ١٢٨ گیگابایت حافظه داخلی در این تبلت به کار رفته است. یک خبر خوب در این تبلت وجود دارد. این خبر خوب، قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه جانبی تا سقف ١ ترابایت است.

سیستم دوربین، باتری و دیگر مشخصات فنی

تبلت اقتصادی لنوو، دارای دوربین اصلی تکی با وضوح ١٣ مگاپیکسل است. دوربین سلفی تکی ٨ مگاپیکسلی نیز در این تبلت تعبیه شده است. باتری Lenovo Pad، دارای ظرفیت ٧,٧٠٠ میلی آمپر ساعتی است. این باتری حجیم، با شارژر ٢٠ واتی درون جعبه شارژ می‌شود. بهتر بود که لنوو از یک شارژ توانمند‌تر بهره بگیرد. چرا که شارژ شدن ظرفیت باتری این تبلت، ساعت‌ها به طول می‌انجامد! اسپیکر چهار گانه تأیید شده از سوی JBL به همراه استاندارد IP52 اعطا شده به این تبلت، از دیگر مشخصات آن هستند. مانند Xiaoxin Pad Plus و Xiaoxin Pad Pro، این تبلت از کیبورد فیزیکی جانبی پشتیبانی می‌کند. اما نوبت به قیمت این تبلت اقتصادی می‌رسد.

قیمت تبلت Lenovo Pad

این تبلت، مانند سه عضو جدید دیگر تبلت‌های لنوو، در چین رونمایی شده است. نهایتاً، این تبلت هم در نسخه ۶/١٢٨ گیگابایتی موجود است. قیمت این نسخه از Lenovo Pad، برابر با ١,٢٩٩ یوان چین (معادل ١٧٢ دلار آمریکا) در پیش فروش است. اما قیمت اصلی این تبلت، ١,۶٩٩ یوان (معادل ٢۶۶ دلار آمریکا) است.

نظر شما در مورد این دو تبلت چیست؟ ارزش خرید Lenovo Pad چطور است؟ آیا تبلت لنوو Yoga Pad Pro مشخصات جذابی دارد؟ کدام عضو تبلت‌های جدید لنوو را بیشتر می‌پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

مشخصات خیلی خوب ولی یکم عجیب…!
عجیبش هم اینه چون دوربین سلفی فقط داره.
ولی بخوایم صادق باشیم تبلت رو کی واسه دوربین میگیره آخه…!؟ همون بهتر که فقط واسه ویدئو کال دوربین سلفی گذاشته.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️