حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پردازنده Whitechapel گوگل قدرتی در حد اسنپدراگون ۸۷۰ خواهد داشت

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | پردازشگرها، گوگل

کمپانی گوگل قرار است گوشی های پرچمدار سری پیکسل ۶ خود را اواخر امسال عرضه کند. رندر های فاش شده از این دو دستگاه، حاکی از یک تغییر اساسی در طراحی سری پیکسل است. با این حال، جنبه طراحی، تنها چیزی نیست که ارتقا می یابد؛ چراکه شایعه شده است که غول موتور جستجو، پردازنده سفارشی خود را به نام Whitechapel و برای خط پیکسل توسعه می دهد. حال با توجه به اطلاعات جدید، بیان می شود که این تراشه، عملکردی مشابه با پردازنده اسنپدراگون ۸۷۰ کوالکام خواهد داشت.

جزئیات منتشر شده از پردازنده Whitechapel گوگل

گوگل در حال آماده سازی برای رونمایی از اولین تراشه سفارشی خود در اواخر امسال است. شایعه شده است که پردازنده جدید برای اولین بار با سری پیکسل ۶ ارائه خواهد شد.

برخی از جزئیات اصلی پردازنده آینده گوگل به صورت آنلاین درز کرده است. با توجه به اطلاعات جدید Yogesh، پردازنده جدید گوگل با اسم رمز Whitechapel و بر اساس معماری 5 نانومتری تولید خواهد شد. راهنمای بیشتر نشان می دهد که عملکرد آن نزدیک به اسنپدراگون ۸۷۰ می باشد. گوگل سعی در مطابقت پردازنده خود با قابلیت های عملکردی پردازنده پرچمدار اسنپدراگون ۸۸۸ ندارد. در عوض تمرکز بر یادگیری ماشینی (ML) و هوش مصنوعی برای مطابقت با عملکرد تراشه های دیگر گوشی های همراه است. این تراشه، یک پردازنده گرافیکی از نوع Mali نیز، در درون خود دارد. جزئیات مربوط به پردازنده گرافیکی در حال حاضر ناشناخته است.

پیش از این گزارش شده بود که شرکت مستقر در مانتین ویو در حال توسعه پردازنده خود با همکاری سامسونگ است. Whitechapel در واقع تلاش این شرکت برای ایجاد سیستم های خود در تراشه ای است که برای گوشی های پیکسل و کروم بوک های آینده استفاده می شود. این کاملاً مشابه چیزی است که در نحوه استفاده اپل از تراشه های خود در آیفون و مک مشاهده می کنیم.

پردازنده Whitechapel پیکسل ۶ پرو

پردازنده Whitechapel پیکسل ۶ پرو

مشخصات سخت افزاری نسخه پرو پیکسل ۶

اطلاعات منتشر شده توسط Max Weinbach، جزئیات قیمت گذاری و مشخصات گوشی آینده گوگل را فاش می کند. وی ادعا می کند که مدل پرو، با قیمتی در حدود 1000 دلار به بازار عرضه خواهد شد.

وینباخ همچنین اشاره می کند که این گوشی از یک صفحه نمایش +QHD با رفرش ریت 120 هرتز برخوردار است. پیش از این، رندر های منتشر شده توسط OnLeaks نشان می داد که این گوشی دارای یک صفحه نمایش 6.67 اینچی با سوراخ وسط نمایشگر خواهد بود. نسخه عادی پیکسل ۶ نیز، دارای صفحه نمایش Full HD+ 120Hz است. این دستگاه همچنین یک باتری 5000 میلی آمپری را در درون خود جای خواهد داد.

ارتقا عمده در این گوشی اما، مربوط به بخش دوربین است. Yogesh پیش تر بیان کرده بود که مدل پرو، از ترکیب دوربین سه گانه برخوردار است. لنز اصلی این گوشی دارای سنسور 50 مگاپیکسلی ساخته شده توسط سونی می باشد. دوربین های دیگر اما، شامل یک لنز پریسکوپی با سنسور 8 مگاپیکسلی و بزرگنمایی 5 برابر به علاوه یک لنز اولترا واید است. این گوشی همچنین با یک سنسور تصحیح رنگ عرضه خواهد شد.

گوگل قصد دارد سری پیکسل ۶ خود را در ماه اکتبر معرفی کند. با این وجود و به دلیل کمبود تراشه، عرضه آن ممکن است تا ماه نوامبر به طول انجامد. این دستگاه همچنین، به همراه رنگ بندی جدید از جمله رنگ سبز، همراه خواهد بود.

به پیکسل ۶ گوگل و طراحی خاص آن سلام کنید 👋🏼 جایگزینی پسوند XL با Pro

نظر شما راجع به قدرت پردازشی پردازنده Whitechapel گوگل چیست؟ آیا انتظار این مورد را داشتید و یا حس می کنید این شرکت باید تمرکز خود را بر روی ارائه یک پردازنده پرچمدار تمام عیار بگذارد؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
M H

با mail ، چیپ هاش به جایی نمیرسه

Mahdi

نه اتفاقا بعضی جاها از آدرنو بهتره

Mahdi

برام جالبه ببینم با پردازنده اختصاصی و اندروید که برای خودشه چه عملکردی میتونه داشته باشه😏😑

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی