حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اندروید ۱۲ به صورت پیش فرض از فروشگاه های برنامه شخص ثالث پشتیبانی می کند

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اندروید ۱۲، سیستم عامل

سیستم عامل اندروید از ابتدای انتشار خود، همواره اجازه نصب فروشگاه های برنامه شخص ثالث و همچنین بارگذاری یک طرفه APK های جداگانه را به کاربران خود، داده است. با این وجود اما، روند انجام این کار ساده نبوده و راهی برای بروزرسانی خودکار برنامه های بارگیری شده از فروشگاهی به غیر از گوگل پلی، وجود ندارد. حال طبق جدیدترین اطلاعات منتشر شده، گوگل در جدیدترین نسخه از سیستم عامل موبایل خود، اندروید ۱۲، پشتیبانی از فروشگاه های برنامه شخص ثالث را تقویت کرده و آن را به صورت پیش فرض ارائه می دهد.

پشتیبانی اندروید ۱۲ از فروشگاه های برنامه شخص ثالث

به تفاوت عملکرد دو کمپانی اصلی دارنده سیستم عامل اختصاصی موبایل، توجه کرده اید؟ همین دیروز بود که از اعتراف اپل به امنیت پایین سیستم عامل macOS و در نتیجه عدم امکان انتشار اپلیکیشن های شخص ثالث برای iOS، از طرف این شرکت برای شما گفتیم.

اولین نگاه به اندروید ۱۲ و تغییر طراحی عظیم با Material You گوگل

این روند در شرکت رقیب اما، دقیقا برعکس بوده و صرف نظر از جنبه های امنیتی، گوگل به صورت پیش فرض، امکان پشتیبانی از فروشگاه های برنامه شخص ثالث در اندروید ۱۲ را فراهم کرده است. این اطلاعات، توسط وب سایت توسعه دهندگان XDA که به جستجوی کد منبع داخل این سیستم عامل پرداخته و جزئیات مربوط به این تغییرات را بررسی کرده، منتشر شده است

پشتیبانی اندروید ۱۲ از فروشگاه برنامه های شخص ثالث

پشتیبانی اندروید ۱۲ از فروشگاه برنامه های شخص ثالث

این سیستم جدید به فروشگاه های برنامه شخص ثالث اجازه می دهد تا نه تنها برنامه ها را به طور مستقیم نصب کرده، بلکه آن ها را به صورت خودکار نیز، بروزرسانی کنند. البته، کاربر استفاده کننده، هنوز باید مجوز مدیریت حافظه داخلی را به این فروشگاه ها بدهد. اما این اجازه فقط یک بار پرسیده شده و در دفعات آینده، سوال نخواهد شد؛ دقیقاً مانند فروشگاه پلی استور که به صورت پیش فرض این فرایند را انجام می دهد.

لیست دریافت کنندگان اندروید ١٢ نسخه بتا به صورت رسمی اعلام شد

نظر شما راجع به دستور العمل جدید گوگل پیرامون پشتیبانی پیش فرض نسخه جدید اندروید از فروشگاه های برنامه جانبی چیست؟ برای ما ایرانی ها که پیش از این نیز، شمار زیادی از این فروشگاه ها را در گوشی خود و به صورت نصب شده داشته و داریم، این حالت زیاد محسوس نخواهد بود.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی