حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نوبیا Z30 Pro بدون دوربین سلفی درون نمایشگر و با اسنپدراگون ٨٨٨ معرفی شد

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | اخبار، نوبیا

نوبیا، یکی از برندهایی است که معمولاً در ساخت گوشی‌های خود، نوآوری به خرج می‌دهد. این کمپانی، مدتی قبل اعلام کرد که قصد دارد از گوشی جدید خود با نام نوبیا Z30 پرو رونمایی کند. در نهایت، زمان معرفی این گوشی فرا رسید و پرچمدار جدید نوبیا، امروز به صورت رسمی معرفی شد. در ادامه این مطلب، از قیمت و مشخصات فنی نوبیا Z30 Pro، گوشی پرچمدار جدید این کمپانی مطلع خواهیم شد.

گوشی Nubia Z30 Pro

نوبیا در سال ٢٠١٩ میلادی، از گوشی پرچمدار خود با نام Nubia Z20 پرده برداشت. این گوشی، یک گوشی نوآورانه و جذاب از نوبیا بود. از جمله مشخصات بارز این گوشی، می‌توان به طراحی با نمایشگر دوگانه و برچسب قیمتی زیر ۵٠٠ دلار اشاره کرد.

 

گوشی زد تی ای نوبیا زد ۲۰ (Nubia Z20) با دو نمایشگر، اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس و قیمت زیر ۵۰۰ دلار رسما معرفی شد

 

اما به اکنون می‌رسیم. نوبیا طبق وعده‌ای که داده بود، تاریخ ٢٠ مه ٢٠٢١ (٣٠ اردیبهشت ١۴٠٠) را برای رونمایی گوشی پرچمدار جدید خود از سری Nubia Z30 مقرر کرده بود. پس از انتشار تصاویر زنده Nubia Z30 Pro و شایعات این گوشی، در نهایت به امروز رسیدیم تا شاهد رونمایی رسمی از نوبیا Z30 Pro باشیم. در ادامه، نگاهی به مشخصات فنی و قیمت این گوشی تازه وارد نوبیا خواهیم داشت.

مشخصات فنی نوبیا Z30 Pro

توئیتری با نام کاربری Abhishek Yadav، از رونمایی رسمی گوشی پرچمدار Nubia Z30 Pro در چین خبر داده است. بر خلاف شایعات منتشر شده از این گوشی، شاهد به کارگیری برخی از موارد غیرمنتظره از این گوشی هستیم که در ادامه، به آن‌ها اشاره‌ای خواهیم داشت.

ارتباطات، طراحی و نمایشگر

ابتدا از بخش ارتباطات این گوشی شروع می‌کنیم. جدیدترین پرچمدار نوبیا، از فناوری اینترنت 5G به دو صورت SA و NSA پشتیبانی می‌کند. بلوتوث نسخه ۵.٢ به همراه Wi-Fi 6e در این گوشی موجود هستند. نوبیا از تراشه NFC نیز در نوبیا زد ٣٠ پرو بهره گرفته است. در بخش طراحی، با نوبیا Z30 Pro غریبه نیستیم. طراحی این گوشی، شباهت بی بدیلی به Axon 30 Ultra از شرکت مادر این کمپانی دارد. اما در مقابل، رنگ بندی متفاوتی را در این گوشی شاهد هستیم.

رنگ Special Black Gold Edition نوبیا زد ٣٠ پرو

رنگ Special Black Gold Edition نوبیا زد ٣٠ پرو

در ادامه بررسی طراحی این گوشی، نکته‌ای تعجب آور مشاهده می‌شود. این نکته، مربوط به دوربین سلفی Nubia Z30 Pro می‌شود. برعکس تمام شایعات و اطلاعات فاش شده از این گوشی که به استفاده از دوربین سلفی درون نمایشگر اشاره کردند، خبری از چنین ویژگی در دستگاه جدید نوبیا نیست. شاید نوبیا تصمیم گرفته است تا با بلوغ این فناوری، آن را در زمانی دیگر به کار بگیرد. جنس بدنه Nubia Z30 Pro از شیشه و فلز است. وزن این گوشی، ١٩٨ گرم و ضخامت آن نیز، برابر با ٨.۵ میلی متر است.

به قسمت نمایشگر نوبیا Z30 Pro می‌رسیم. نوبیا در این دستگاه، مانند نسل قبل از نمایشگر ثانویه بهره گیری نکرده است. نمایشگر این گوشی که در قاب جلویی قرار دارد، دارای شیشه‌هایی با دو لبه خمیده است. این شیشه، توسط محافظ صفحه نمایش گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود. قاب پشتی نیز توسط همین شیشه محافظت می‌شود. این دستگاه پرچمدار، از نمایشگری ۶.۶٧ اینچی با پنل AMOLED و وضوح +FHD برخوردار شده است. رفرش ریت نوبیا Z30 پرو، حداکثر ١۴۴ هرتز است. حسگر تشخیص اثرانگشت، بر خلاف دوربین سلفی در زیر نمایشگر تعبیه شده است. نوع این حسگر، احتمالاً اپتیکال است.

پلتفرم

نوبیا در جدیدترین پرچمدار خود، از ویژگی‌های جذابی بهره گرفته است. در بخش نرم افزار، نوبیا سیستم عامل اندروید ١١ پایه را در گوشی Nubia Z30 Pro نصب کرده است. این نسخه از اندروید، به همراه رابط کاربری اختصاصی NubiaUI 9.0 به دست کاربران می‌رسد. اما در بخش سخت افزار، شاهد استفاده از تراشه پرچمدار کوالکام، یعنی اسنپدراگون ٨٨٨ با لیتوگرافی ۵ نانومتری سامسونگ هستیم.

 

اسنپدراگون ۸۸۸ / Snapdragon 888 کوالکام رسما معرفی شد: همان Snapdragon 875 مورد انتظار

 

نوبیا گوشی Z30 Pro را در نسخه‌های مختلفی عرضه می‌کند. ٨ یا ١٢ یا ١۶ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR5 3200MHZ در نسخه‌های مختلف این گوشی موجود است. ٢۵۶ یا ۵١٢ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 برای این گوشی در نظر گرفته شده است. این دستگاه، از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کند.

سیستم دوربین

سیستم دوربین این گوشی، دقیقاً یکسان با گوشی ZTE Axon 30 Ultra است. مجموعه دوربین اصلی Nubia Z30 Pro، متشکل از سنسورهای ٨+۶۴+۶۴+۶۴ مگاپیکسلی است. در کل، عملکرد دوربین اصلی این گوشی بسیار خوب است. قابلیت فیلم برداری با وضوح 8K و نرخ ٣٠ فریم بر ثانیه در این گوشی فراهم شده است. لرزشگیر اپتیکال در این سیستم دوربین به کار رفته است. و اما متأسفانه یا خوشبختانه، به دوربین سلفی این گوشی می‌پردازیم که به صورت عادی، در حفره نمایشگر مرکزی این گوشی تعبیه شده است. وضوح این دوربین سلفی، مانند Axon 30 Ultra ١۶ مگاپیکسل است. همان طور که گفتیم، این اتفاق واقعاً غیرمنتظره بود. با این وجود، انتظار می‌رود که شاهد استفاده از این فناوری در گوشی Nubia Z30 باشیم که در آینده‌ای نزدیک رونمایی خواهد شد.

باتری و شارژر

ظرفیت باتری این گوشی، با Axon 30 Ultra متفاوت است. نوبیا در پرچمدار جدید خود، از باتری با ظرفیت ۴,٢٠٠ میلی آمپر ساعت استفاده کرده است. همچنین به همراه این گوشی، یک شارژ پر توان ١٢٠ واتی ارائه می‌شود که به گفته نوبیا، قابلیت پر کردن ظرفیت باتری Nubia Z30 Pro را در تنها یک ربع ساعت دارد! بنابراین، می‌توان گفت که جذاب‌ترین بخش Nubia Z30 Pro، شاید همین شارژر ١٢٠ واتی باشد. اما ببینیم که قیمت این محصول چگونه است.

قیمت گوشی نوبیا Z30 پرو در چین

مشخصات فنی Nubia Z30 Pro

گوشی پرچمدار ZTE Axon 30 Ultra، در نسخه پایه ٨/٢۵۶ گیگابایتی، با قیمت ۴,۶٩٨ یوان روانه بازار موبایل چین شد. اما نوبیا Z30 Pro، قیمت گران‌تری نسبت به همتای خود در ZTE دارد.

قیمت نسخه‌های مختلف Nubia Z30 Pro به شرح زیر است:

– نسخه ٨/٢۵۶ گیگابایتی: برابر با ۴,٩٩٩ یوان (معادل ٧٧٧ دلار آمریکا)

– نسخه ١٢/٢۵۶ گیگابایتی: برابر با ۵,٣٩٩ یوان (معادل ٨٣٩ دلار آمریکا)

– نسخه ١۶/۵١٢ گیگابایتی در رنگ Special Black Gold Edition: برابر با ۵,٩٩٩ یوان (معادل ٩٣٢ دلار آمریکا)

نسخه ویژه نوبیا Z30 Pro

نظر شما در مورد نوبیا Z30 پرو چیست؟ آیا این گوشی توانسته است انتظارات شما را برآورده کند؟ فکر می‌کنید که نوبیا Z30 نوآورانه‌تر از این گوشی باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Auroro

ایسگا شدیم رفت

AŁɪ

جووون چه طراحی سKسI 🤤❤️

iTroll 2nd Gen

زیباست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️