حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تاریخ رونمایی نوبیا Z30 مشخص شد: ٣٠ اردیبهشت ١۴٠٠

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | شایعات، نوبیا

نوبیا، زیرمجموعه ZTE، قصد دارد به زودی از سری پرچمداران Z30 خود رونمایی کند. گوشی‌های سری Z نوبیا، معمولاً با نوآوری‌ها و امکانات جذابی همراه می‌شوند. بسیاری از کاربران از سال ٢٠١٩ میلادی، منتظر عرضه نسل بعد این گوشی‌ها هستند. به تازگی، مدیر عامل نوبیا، تاریخ رونمایی سری نوبیا Z30 را مشخص کرده است. رونمایی از این گوشی، در کم‌تر از دو هفته دیگر انجام خواهد گرفت.

تاریخ رونمایی سری Nubia Z30 روز ٣٠ اردیبهشت ١۴٠٠ خواهد بود

یادتان می‌آید در ترنجی از رندرها و برخی مشخصات نوبیا Z30 گفته بودیم؟ نوبیا زد ٣٠ پیش از این تأییدیه 3C را با شارژر ١٢٠ واتی دریافت کرده بود. همچنین رندرهای منتشر شده از این دستگاه، طراحی نوآورانه و جزئیاتی از سیستم دوربین را به دستمان رساندند. برای مشاهده رندرهای Nubia Z30 و مشخصات آن، می‌توانید به پست زیر مراجعه کنید.

 

رندر رسمی نوبیا Z30 با دوربین سلفی درون نمایشگر منتشر شد

 

به گزارش EqualLeaks، مدیرعامل برند نوبیا، یعنی Ni Fei، تاریخ رونمایی سری نوبیا Z30 را اعلام کرده است. وی در صفحه خود در شبکه اجتماعی ویبو، اعلام کرده است که این سری در تاریخ ۲٠ می ٢٠٢١ رونمایی می‌شود. این تاریخ، مصادف با ٣٠ اردیبهشت ١۴٠٠ است.

تاریخ رونمایی سری نوبیا Z30

تاریخ رونمایی سری نوبیا Z30 در روز ٣٠ اردیبهشت ١۴٠٠

نکته مورد توجه در این خبر، این است که Ni Fei اسمی از Nubia Z30 نبرده است. وی تنها در مورد Nubia Z30 Pro صحبت کرده است. به طور واضح، رونمایی از نوبیا Z30 هنوز مشخص نیست و فعلاً، تنها وجود نسخه پروی این گوشی قطعی به نظر می‌رسد. شاید مانند شرکت مادر نوبیا، یعنی ZTE، اتفاقی مشابه با سری Axon 30 رخ دهد. اگر یادتان باشد، ZTE در رونمایی از سری Axon 30 خود، از نسخه عادی رونمایی نکرد و عرضه آن را به تاریخی دیگر موکول کرد. در نتیجه، می‌توان گفت که این گوشی اگر در تاریخ مذکور رونمایی نشود، احتمالاً در تاریخ دیگری معرفی می‌شود. با توجه طراحی خاص و امکاناتی که نوبیا Z20 در زمان معرفی داشت، نوبیا بسیاری از کاربران را مجذوب سری Z خود کرد.

نوبیا Z20

نوبیا Z20

مشخصات فنی احتمالی نوبیا Z30 / Z30 Pro

حال، بیایید نگاهی به مشخصات فنی پرچمدار رونمایی نشده نوبیا داشته باشیم. این مشخصات، نهایی نیستند و تنها احتمال وجود آن‌ها زیاد است. بنابراین، ممکن است در نسخه نهایی این گوشی، تغییراتی را مشاهده کنیم.

طراحی، نمایشگر و امکانات

نمایشگر Nubia Z30

نمایشگر نوبیا Z30

این گوشی از اینترنت 5G، وای‌فای 6e و بلوتوث نسخه‌ ۵.٢ بهره می‌برد. وزن و ضخامت این گوشی به ترتیب برابر با ١٨۵ گرم و ٨.۵ میلی‌متر می‌باشد که برای یک پرچمدار کاملاً مناسب است. انتظار می‌رود پرچمدار جدید نوبیا به نمایشگری ۶.۵١ اینچی با پنل AMOLED و وضوح +FHD مجهز باشد. این پنل از رفرش ریت ١۴۴ هرتزی، قابلیت نمایش بیش از ١ میلیارد رنگ و محتوای +HDR10 بهره خواهد برد. به دلیل حذف زائده دوربین سلفی و انتقال آن به زیر نمایشگر، نسبت نمایشگر به بدنه این گوشی، به طور قابل توجهی افزایش یافته است. با وجود خمیدگی آبشاری نمایشگر نیز، این نسبت به حدود ٩١ درصد می‌رسد. حسگر تشخیص اثرانگشت در زیر همین نمایشگر واقع شده است. نوع این حسگر تشخیص اثرانگشت، اپتیکال است.

پلفترم

تراشه اسنپدراگون ٨٨٨ در نوبیا Z30

تراشه اسنپدراگون ٨٨٨ در نوبیا Z30

در بخش پلتفرم، گوشی نوبیا Z30 یا Z30 Pro، از سیستم‌عامل اندروید ١١ به صورت پیش فرض برخوردار خواهد شد. تراشه پرچمدار اسنپدراگون ٨٨٨ به عنوان مغز متفکر این گوشی در نظر گرفته شده است.

 

اسنپدراگون ۸۸۸ / Snapdragon 888 کوالکام رسما معرفی شد: همان Snapdragon 875 مورد انتظار

 

٨ یا ١٢ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR5 3200MHZ در دستگاه جدید سری Z نوبیا به کار برده خواهد شد. حداقل دو نسخه نیز با ١٢٨ یا ٢۵۶ گیگابایت حافظه داخلی روانه بازار خواهند شد.

سیستم دوربین 

اکنون بیایید نگاهی به سیستم دوربین این گوشی پرچمدار رونمایی نشده داشته باشیم. در ماژول مستطیلی این گوشی، سنسورهای ٨+٨+۶۴+۶۴ مگاپیکسلی قرار دارند.

مشخصات دقیق این دوربین به شرح زیر است:

– سنسور ۶۴ مگاپیکسلی با فاصله کانونی ٢۵ میلی‌متری / دارای لرزشگیر اپتیکال (احتمالاً وظیفه اصلی این سنسور، در بخش فیلم‌برداری باشد.)

– سنسور ۶۴ مگاپیکسلی با فاصله کانونی ٣۵ ميلی‌متری

– سنسور ٨ مگاپیکسلی برای لنز تله فوتو با فاصله کانونی ١٢٣ میلی‌متری / دارای لرزشگیر اپتیکال / زوم 5 برابر اپتیکال / ١٠٠ برابر دیجیتال

– سنسور ٨ مگاپیکسلی برای لنز فوق عریص با فاصله کانونی ١٣ میلی‌متری

همچنین این گوشی از قابلیت فیلم‌برداری 8K با نرخ ٣٠ فریم بر ثانیه بهره‌ مند خواهد بود. فیلم‌برداری ١٠ بیت نیز در این گوشی وجود خواهد داشت. دوربین سلفی Nubia Z30 یا نسخه پرو وضوح ١۶ مگاپیکسلی خواهد داشت. این دوربین، تکی است و در زیر نمایشگر قرار گرفته است تا خبری از زائده اضافی در این گوشی نباشد. شاید این امر سبب افزایش قیمت دستگاه جدید نوبیا نسبت به نسل قبلی‌اش هم بشود. اما هرچه که باشد، امیدواریم شاهد فاجعه‌ای که در مورد کیفیت گوشی Axon 20 و سلفی زیر نمایشگر آن رخ داد، نباشیم. شاید این دوربین نیز قابلیت فیلم‌برداری با وضوح 4K را هم داشته باشد.

 

کیفیت دوربین سلفی زیر نمایشگر گوشی ZTE Axon 20 چطور است؟

باتری و شارژر 

باتری این گوشی نوبیا، ظرفیت ۴,۵٠٠ میلی‌آمپرساعتی دارد. این میزان برای چنین پرچمداری با تراشه‌ پر مصرف اسنپدراگون ٨٨٨، بد نیست. اما خوب هم نیست. همان‌طور که قبلاً گفته بودیم، این گوشی از شارژر ١٢٠ واتی پشتیبانی خواهد کرد. به احتمال زیاد، این شارژر همراه با گوشی عرضه می‌شود و درون جعبه آن موجود خواهد بود. درگاه شارژ این گوشی از نوع Type-C 3.1 می‌باشد.

دستگاه پرچمدار جدید نوبیا ابتدا در کشور چین عرضه می‌شود. شاید نوبیا برای عرضه این گوشی به صورت جهانی، برچسب قیمتی بین ۶٠٠ تا ٧٠٠ دلاری را روی پرچمدار خود قرار دهد.

به نظرتان در تاریخ رونمایی سری نوبیا Z30، محصول دیگری از سوی این برند چینی رونمایی می‌شود؟ کدام بخش این گوشی برایتان جذابیت بیشتری دارد؟ آیا مشتاق رونمایی این سری هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

ببینیم چه میکنه 😛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️