حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عمر باتری Realme 8 5G مشخص شد: راضی کننده!

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | ریلمی، عمر باتری

ریلمی، زیر مجموعه‌ای از اوپو است. ریلمی یکی از برندهای جوان در صنعت موبایل است. این کمپانی، هر ساله با رشد فروش باور نکردنی مواجه می‌شود. یکی از دلایل این رشد فروش، ارائه گوشی‌های با کیفیت و با ارزش خرید بالای است. ریلمی ٨ ۵جی، یکی از آخرین گوشی‌های حال حاضر ریلمی است. در ادامه این مطلب، عمر باتری Realme 8 5G را بررسی خواهیم کرد تا ببینیم چه نتایجی توسط این گوشی کسب شده‌اند.

ریلمی ٨ ۵G

یادتان می‌آید که از گوشی Realme 8 5G در ترنجی صحبت کرده بودیم؟ این گوشی در حقیقت، نسخه جهانی Realme V13 با یک سری تفاوت است. این گوشی، یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های ریلمی در بازار جهانی است که از فناوری 5G نیز پشتیبانی می‌کند. از جمله مشخصات فنی برجسته این گوشی، می‌توان به بهره گیری از تراشه Dimensity 700 و نمایشگر ۶.۵ اینچی با رفرش ریت ٩٠ هرتزی اشاره کرد.

 

گوشی Realme 8 5G با مدیاتک دایمنسیتی ۷۰۰ رسماً رونمایی شد

 

اما Realme 8 5G چه عملکردی در بخش بازدهی باتری دارد؟ آیا می‌توان روی این گوشی حساب کرد؟ شارژر این گوشی در چه مدت زمانی باتری ریلمی ٨ نسخه ۵جی را شارژ می‌کند؟ مجموعه Gsmarena، در بررسی جدید خود تمامی این سؤالات را پاسخ داده است.

پیش از شروع به تحلیل نتایج به دست آمده توسط این گوشی، مروری بر مشخصات فنی کلیدی و مرتبط Realme 8 5G داریم:

– نمایشگر ۶.۵ اینچی با پنلی از نوع IPS LCD و وضوح +FHD

– رفرش ریت ٩٠ هرتزی نمایشگر

– تراشه ٧ نانومتری دایمنسیتی ٧٠٠ با پشتیبانی از اینترنت 5G

– سیستم عامل اندروید ١١ پیش فرض به همراه رابط کاربری RealmeUI 2.0

– باتری ۵,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی

– شارژر ١٨ واتی درون جعبه

تا به اینجا، نظر شما در مورد بازدهی باتری Realme 8 5G در تست‌های Gsmarena چیست؟ آیا فکر می‌کنید گوشی میان رده ریلمی از تست‌های Gsmarena سربلند بیرون می‌آید؟

عمر باتری Realme 8 5G

ریلمی از یک باتری حجیم با ظرفیت ۵,٠٠٠ میلی آمپر ساعت در این گوشی بهره گرفته است. این تست‌ها، با حالت رفرش ریت ٩٠ هرتزی انجام شده‌اند. در نهایت، این شما و این هم عمر باتری ریلمی ٨ نسخه ۵جی:

عمر باتری Realme 8 5G

نتیجه تست بازدهی باتری Realme 8 5G

در همین ابتدا، باید بگوییم که عمر باتری این گوشی در حالت استفاده ترکیبی، معادل ١١٨ است. کسب چنین رقمی در حالت استفاده ترکیبی، به مصرف بهینه این گوشی در کارهای روزانه اشاره دارد. بر همین اساس، عمر باتری Realme 8 5G در حالت استفاده ترکیبی، در بازه “فوق العاده” قرار می‌گیرد.

به بخش تماس 3G می‌رسیم. ثبت مدت زمان تقریباً ٣٠ ساعته در برقراری تماس 3G، از نتایج گوشی ریلمی ٨ نسخه 5G است. به همین صورت، شاهد کسب کم‌ترین مدت زمان دوام در بخش تماس 3G در گوشی‌های رقیب یا مشابه این گوشی از خود ریلمی هستیم.

در قسمت بعدی، میزان بازدهی باتری این گوشی در وب گردی تست شده است. در آخر، این دستگاه 5G دوام ١٧:١۵ ساعته را ثبت کرده است. این نتیجه همچنان مناسب است. اما نسبت به نسل قبلی این گوشی، شاهد پسرفت تقریباً دو ساعته هستیم. همچنین نسل قبلی این گوشی از رفرش ریت ١٢٠ هرتزی برخوردار بود.

در انتها، به سراغ بخش پخش ویدئو می‌رویم. در بخش پخش ویدئو، Realme 8 5G بدترین عملکرد خود را در این میان تست‌ها ثبت کرده است. بر خلاف آن چه که ریلمی گفته بود، بازدهی باتری ریلمی ٨ نسخه 5G در بخش پخش ویدئو کم است. به نقل از ریلمی، Realme 8 5G تا حدود ١۶ ساعت به صورت مداوم می‌تواند به پخش ویدئو بپردازد. در صورتی که در تست Gsmarena، این رقم با ارفاق، به ١٢:٣٠ ساعت می‌رسد! در کل، انتظار نتیجه بهتری در بخش پخش ویدئو از ریلمی ٨ ۵جی داشتیم. در جمع بندی، باید گفت که عمر باتری Realme 8 5G، راضی کننده است. اما ما انتظار عملکردی بهتر را داشتیم. تصویر زیر، مقایسه‌ای از عمر باتری Realme 8 5G با Realme 7 5G، ریلمی ٨ نسخه 4G و پوکو X3 NFC است:

مقایسه عمر باتری ریلمی ٨ ۵جی با چند دستگاه دیگر

مقایسه عمر باتری ریلمی ٨ ۵جی با چند دستگاه دیگر

در پاراگراف بعدی، عملکرد شارژر Realme 8 5G را بررسی خواهیم کرد.

شارژر Realme 8 5G

همان طور که اشاره کردیم، ریلمی ٨ نسخه 5G، از شارژر ١٨ واتی درون جعبه برخوردار شده است. آیا این شارژر، می‌تواند در زمان مناسبی ظرفیت ۵,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی باتری غول آسای نسخه ۵جی ریلمی ٨ را شارژ کند؟

میزان ظرفیت شارژ شده باتری ریلمی ٨ نسخه ۵جی در نیم ساعت اولیه اتصال به شارژر

میزان ظرفیت شارژ شده باتری ریلمی ٨ نسخه ۵جی در نیم ساعت اولیه اتصال به شارژر

جواب سؤال قبل، خیر است. آن هم یک خیر قاطعانه! دلیل آن نیز کاملاً روشن است. این شارژر ١٨ واتی، ٢٩ درصد از ظرفیت باتری ۵,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی Realme 8 5G را پر می‌کند. یعنی تقریباً هر دقیقه ١ درصد! تصورش را بکنید که اگر بخواهید در حین شارژ با این گوشی نیز کار کنید، زمان شارژ آن چقدر زیاد خواهد شد. گلکسی A42 5G نیز از شارژر ١۵ واتی و همین ظرفیت باتری استفاده می‌کرده است. این گوشی نیز در ٣٠ دقیقه اول، تا ٢٧ درصد شارژ شده است. پوکو M3 نیز به همراه باتری ۶,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی و شارژر ١٨ واتی، ٢۵ درصد شارژ شده است. در کل، این بخش از Realme 8 5G، رضایت بخش نیست.

زمان تکمیل ظرفیت شارژ باتری Realme 8 5G

زمان تکمیل ظرفیت شارژ باتری Realme 8 5G

در نهایت، به زمان تکمیل ظرفیت شارژ باتری این دستگاه 5G اقتصادی می‌رسیم. ریلمی ٨ نسخه 5G، سرانجام با ثبت زمان ١۴٠ دقیقه‌ای، این تست را نیز به پایان رسانده است. اما این رقم نسبت دو گوشی که پیش‌تر ذکر شدند، چگونه است؟
جالب است که بدانید شارژر گلکسی A42 5G، حدود ٢٠ دقیقه زودتر از نماینده ریلمی، شارژ باتری آن را تکمیل کرده است. پوکو M3 نیز با حجم باتری بسیار بیشتر، تنها ١٠ دقیقه دیرتر شارژ شده است. عملکرد شارژر ریلمی ٨ ۵جی بر خلاف بازدهی باتری آن، مسرت بخش نیست. بهتر بود ریلمی بر روی مدیریت شارژر این دستگاه خود بیشتر کار کند تا ثبت چنین زمان طولانی را برای شارژ شدن Realme 8 5G شاهد نباشیم.
نظر شما در مورد ریلمی ٨ نسخه ۵جی چیست؟ عملکرد باتری این گوشی رضایت شما را جلب کرده است؟ در صورت وجود دسترسی، حاضر به خرید Realme 8 5G هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

در سطح خوب ارزیابی میشه 😇

صدرا مخملی

گفتید راضی کننده من فکر کردم چیزی خوب و جذابی باشه اما در متوسط رو به بالاست چون ظرفیت 5000 دیگه نقطع قوت نیست شارژ دهی هم به پوکو x3 و ریلمی 8 5g هم نرسید سرعت شارژ هم که خودتون میبینید 2 ساعت و 20 دقیقه طول کشیده که اصلا معقول نیست m62 هم تقریبا با همین سرعت شارژ میشه در صورتی که شارژ دهیش خیلی بیشتره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️