حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی Realme 8 5G با مدیاتک دایمنسیتی ۷۰۰ رسماً رونمایی شد

نوشته

2 سال قبل | 4 دیدگاه | ریلمی

ریلمی قبلاً تاریخ ١ اردیبهشت را برای معرفی اولین عضو 5G خانواده ریلمی ٨، مشخص کرده بود؛ امروز، روز موعد است و گوشی Realme 8 5G رسماً در تایلند رونمایی شد. 

مشخصات Realme 8 5G

به گزارش Gizmochina، ریلمی ٨ فایوجی برای اولین بار در کشور تایلند رونمایی شده است؛ اما به نظر می‌رسد ریلمی پیش از این، یک گوشی را با چنین مشخصاتی رونمایی کرده بود. بله، این گوشی، پیش از این با نام Realme V13 در چین معرفی شده بود و ریلمی ٨ فایوجی در حقیقت نسخه جهانی آن است؛ با این تفاوت که در نسخه‌ها و دوربین سلفی Realme 8 5G تفاوت‌هایی وجود دارد.

 

ریلمی V13 5G با مدیاتک دایمنسیتی ۷۰۰ و نمایشگر ۹۰ هرتز رسما معرفی شد

 

در این لحظه، می‌خواهیم مروری بر مشخصات این گوشی داشته باشیم. مانند همیشه، از بخش طراحی شروع می‌کنیم. در قاب پشتی، ماژول دوربین مستطیلی واقع شده است که داخل آن، فلش چندگانه، سه سنسور دوربین و عبارت 48MP AI CAMERA قرار گرفته‌اند.

روی فریم میانی، حسگر تشخیص اثرانگشت یکسان با کلید پاور جای خوش کرده است. وزن Realme 8 5G معادل ١٨۵ گرم و ضخامت آن، ٨.۵ میلی‌متر است. در قاب جلویی هم نمایشگر ۶.۵ اینچی و در نگاه بعدی، حفره نمایشگر در سمت چپ آن به چشم می‌خورد. پنل این نمایشگر، از نوع IPS LCD با وضوح +FHD است. همچنین بیشینه نوری این پنل به ۶٠٠ نیت می‌رسد که رقم خوبی برای یک میان‌رده است. قابلیت استفاده از رفرش ریت 90 هرتزی و نرخ حساسیت لمسی 180 هرتزی مانند Realme V13 در گوشی Realme 8 5G وجود دارد.

به بخش پلتفرم برویم. این گوشی به تراشه Dimensity 700 با پشتیبانی از اینترنت 5G دو سیم‌ کارته مجهز شده است؛ تراشه‌ای اقتصادی با لیتوگرافی ٧ نانومتری.

 

مدیاتک دایمنسیتی ۷۰۰ / Dimensity 700 با پشتیبانی از 5G رسما معرفی شد

 

ریلمی از ۴ یا ٨ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4X و ١٢٨ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 2.1 در جدیدترین گوشی خود استفاده کرده است؛ گویا ریلمی تصمیم گرفته است در نسخه جهانی Realme V13، میزان حافظه ٢۵۶ گیگابایتی را حذف کند. همچنین این گوشی از کارت حافظه‌ جانبی تا سقف ١ ترابایت پشتیبانی می‌کند.

در قسمت نرم‌افزار، رابط‌کاربری RealmeUI 2.0 بر پایه اندروید ١١ در این گوشی نصب شده است که نقطه قوت بسیار خوبی است. به بخش سیستم دوربین Realme 8 5G می‌رسیم. دوربین اصلی ریلمی ٨ فایوجی از ٣ سنسور ٢+٢+۴٨ مگاپیکسلی با قابلیت عکاسی ماکرو برخوردار است؛ متأسفانه خبری از لنز فوق عریض در این گوشی نیست! دوربین سلفی ریلمی ٨ فایوجی نیز بر خلاف Realme V13، وضوح ١۶ مگاپیکسلی دارد.

ظرفیت باتری گوشی 5G ریلمی در خانواده ریلمی ٨، ۵٠٠٠ میلی‌آمپرساعت است و نسبت به سخت‌افزار بهینه این گوشی، می‌توان انتظار عمر باتری خوبی را داشت. اما شارژر این گوشی که توان ١٨ واتی دارد، سرعت چندان خوبی در شارژ کردن ظرفیت این باتری ندارد. جک ٣.۵ میلی‌متری هدفون و درگاه Type-C در لبه پایینی گوشی در کنار اسپیکر مونو تعبیه شده‌اند. بلوتوث ریلمی ٨ فایوجی، نسخه ۵.١ است.

رندر Realme 8 5G

قیمت گوشی Realme 8 5G

ریلمی V13 پیش از این، در چین با قیمت پایه ١,۵٩٩ یوان چین (معادل ٢۴۶ دلار آمریکا) در نسخه ٨/١٢٨ گیگابایتی عرضه شده بود. حال، ریلمی قیمت نسخه پایه گوشی Realme 8 5G را با ۴ گیگابایت حافظه‌ رم و ١٢٨ گیگابایت حافظه داخلی، معادل ٩,٩٩٩ بات تایلند (معادل ٣١٩ دلار آمریکا) تعیین کرده است. در این بازه قیمتی، Galaxy A32 5G رقیب Realme 8 5G است.

شما کدام گوشی را انتخاب می‌کنید؟ Realme 8 5G چطور است؟ کدام ویژگی این گوشی برای شما جذاب‌تر است؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

ارزش خرید نداره سری ردمی۱۰ ایکس بهتره

S AH

ریلمی ۸ و ریلمی ۸ پرو
ریلمی C17
در شرف ورودن

ریلیمی ۸ پرو نسخه ۱۲۸ رم ۸ تو ک.ا.ل.ا.ت.ی.ک ۸.۵ میلیون تومن

Milad7

زیاد جالب نیست استقبال نمیشه ازش!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️