حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تیزر جدید پوکو M3 Pro، باتری ۵,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی و تراشه Dimensity 700 را تأیید می‌کند

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | پوکو، شایعات

شاید بتوان گفت که پوکو، اقتصادی‌ترین زیر مجموعه شیائومی است. گوشی‌های پوکو، معمولاً بر ارائه قیمت کم و مشخصات فنی خوب، تمرکز دارند. گوشی Poco M3 یکی از این گوشی‌ها است. اما نسخه پروی این گوشی نیز در راه است. اخیراً چند تیزر جدید پوکو M3 Pro منتشر شده‌اند. این تیزرها، مشخصات فنی Poco M3 Pro 5G را تأیید می‌کنند.

پوکو M3 Pro

چند روز پیش، در مورد گوشی Poco M3 Pro 5G برایتان گفته بودیم. گوشی که رندرهای رسمی آن در سه رنگ منتشر شده بودند. این رندرها، طراحی کلی و ظاهر گوشی جدید پوکو را نشان می‌دادند.

 

تاریخ رونمایی پوکو M3 Pro به همراه رندر رسمی آن منتشرش شد: ٢٩ اردیبهشت ١۴٠٠

 

پس از آن، مشخص شد که این گوشی جذاب از پوکو، در تاریخ ٢٩ اردیبهشت ١۴٠٠ یا همان ١٩ مه ٢٠٢١ رونمایی می‌شود. اما به گزارش Gizchina، پیش از رونمایی رسمی این گوشی، تیزرهای جدیدی از آن منتشر شده‌اند. این تیزرها به برخی از مشخصات کلیدی پوکو M3 Pro 5G اشاره دارند. در نهایت، برخی از مشخصات فنی احتمالی این گوشی را نیز مرور خواهیم کرد.

تیزر جدید پوکو M3 Pro

اخیراً، سه تیزر جدید و رسمی از Poco M3 Pro منتشر شده‌اند. در اولین تیزر جدید پوکو M3 Pro، به بحث تراشه می‌پردازیم.

تراشه Dimensity 700 در Poco M3 Pro 5G

تراشه Dimensity 700 در Poco M3 Pro

تأیید استفاده از تراشه Dimensity 700 به عنوان قلب تپنده Poco M3 Pro در تیزر رسمی پوکو

پوکو M3 Pro 5G، یک گوشی میان رده با پشتیبانی از اینترنت 5G است. اولین تیزر جدید پوکو M3 Pro، به استفاده از تراشه Dimensity 700 به عنوان مغز متفکر این گوشی اشاره دارد. این تراشه‌، از لیتوگرافی ٧ نانومتری بهره مند است.

 

مدیاتک دایمنسیتی ۷۰۰ / Dimensity 700 با پشتیبانی از 5G رسما معرفی شد

 

همچنین، دو کلاستر و هشت هسته در پردازنده مرکزی این تراشه‌ استفاده شده‌اند. کلاستر اول، از دو هسته Cortex-A76 با حداکثر فرکانس کاری ٢.٢ گیگاهرتزی استفاده می‌کند. کلاستر دوم نیز مجهز به ۶ هسته از نوع Cortex-A55 با حداکثر فرکانس کاری ٢.٠ گیگاهرتز می‌باشد. پردازنده‌ گرافیکی تراشه Dimensity 700 نیز Mali_G57 MC2 است. در کل، برای یک میان رده اقتصادی با اینترنت 5G، این تراشه‌ انتخاب مناسبی است. تیزر بعدی Poco M3 Pro 5G، مربوط به بخش نمایشگر این دستگاه است.

رفرش ریت ٩٠ هرتزی نمایشگر پوکو M3 Pro

نمایشگر پوکو M3 Pro

تأیید استفاده از نمایشگر ۶.۵ اینچی از نوع IPS LCD با وضوح +FHD و رفرش ریت ٩٠ هرتز

این بخش، یک ویژگی جذاب است. رفرش ریت ٩٠ هرتزی، به روان‌تر شدن کارکرد کلی کمک می‌کند. این میزان از رفرش ریت ریت، تجربه کاربری را بهبود می‌بخشد. البته مشخص نیست که پوکو از رفرش ریت تطبیق پذیر نیز استفاده خواهد کرد یا خیر. اما این ویژگی، جذابیت‌های خاص خودش را دارد. تیزر رسمی آخری که به تازگی منتشر شده است، مربوط به بخش باتری است. همچنین نمایشگر این گوشی، قطر ۶.۵ اینچی دارد و پنل آن، مشخصاً از نوع IPS LCD است. وضوح این نمایشگر، +FHD است.

باتری ۵,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی Poco M3 Pro 5G

باتری Poco M3 Pro

باتری ۵,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی در پوکو M3 Pro

باتری، یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای رقم زدن یک تجربه کاربری مناسب است. هر چه بازدهی باتری بیشتر شود، رضایت کاربر بیشتر جلب می‌شود. پوکو برای انجام این کار، از باتری حجیم ۵,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی استفاده کرده است. با توجه به مصرف احتمالی این گوشی، انتظار بازدهی باتری نسبتاً خوبی را از Poco M3 Pro 5G داریم. اما همان طور که مشخص است، نسخه معمولی به باتری ۶,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی مجهز شده است در حالی که نسخه پرو، از باتری ۵,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی برخوردار است. همچنین گفته می‌شود که Poco M3 Pro 5G از شارژ با توان ١٨ وات پشتیبانی می‌کند. به همین صورت، پر شدن ظرفیت باتری این گوشی تا حدود ١٠٠ دقیقه طول می‌کشد.

آیا پوکو M3 Pro گوشی جدیدی است؟

می‌توان گفت که بله، اما از سوی دیگر می‌توان گفت خیر! به یاد دارید که در اولین مطلب در مورد Poco M3 Pro، گفته بودیم که احتمال دارد این گوشی، نسخه‌ای ری برند شده از Redmi Note 10 5G باشد؟ خب، ظاهراً این احتمال هر روز قوت بیشتری به خود می‌گیرد. تیزرهای رسمی بالا، مشخصات فنی مشترک این گوشی با Redmi Note 10 5G را تأیید می‌کنند. اما ممکن است شاهد به وقوع پیوستن اتفاقی باشیم که در Poco M3 نیز رخ داد. گوشی پوکو M3، در حقیقت نسخه موازی Redmi 9T بود که از طراحی و مشخصات کمی متفاوت بهره مند بود. اما در کالبد این دو گوشی، روح یک دستگاه را شاهد بودیم!

به همین ترتیب، احتمال این که Poco M3 Pro 5G، ری برند نسخه 5G ردمی نوت ١٠ باشد، کم نیست. حتی می‌توان منتظر عرضه گسترده‌تر و قیمت مناسب‌تری از سوی پوکو بود. اما برای روشن شدن تمام این ابهامات، می‌بایست تا روز ١٩ اردیبهشت ١۴٠٠ صبر کرد.

 

سری گلوبال ردمی نوت ۱۰ معرفی شدند: Redmi Note 10 5G در کنار Redmi Note 10s و ۲ عضو دیگر + قیمت

 

نظر شما در مورد مشخصات فنی و تیزر جدید Poco M3 Pro 5G چیست؟ آیا این گوشی توجه شما را به خود جلب کرده است؟ فکر می‌کنید که پوکو این گوشی اقتصادی را با چه قیمتی روانه بازار خواهد کرد؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
xiaomi mi mix4

مثل نوت ۹ ۵G هست . حداقل دایمن ۹۰۰ جدید رو بایستی استفاده میکرد ببینیم چی میشه.

Milad7

ظاهرش که خیلی سمی شد…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️