حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تغییرات اندروید ۱۲ را پیش از معرفی رسمی ببینید: توجه ویژه گوگل به طراحی بصری

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | اندروید ۱۲، گوگل

گفته می شود که گوگل امسال قصد دارد Wear OS خود را تغییر داده و بروزرسانی چشمگیری به آن اعمال کند؛ به طوری که احتمالا، حتی سامسونگ نیز از این سیستم عامل استفاده می کند. حال، جدیدترین اطلاعات و تصاویر منتشر شده از تغییرات عمده اندروید ۱۲ گوگل مخصوصا طراحی مجدد نرم افزار و رابط کاربری این سیستم عامل مخصوص گوشی های همراه حکایت دارد.

تغییرات عمده اندروید ۱۲

این تصاویر توسط یوتیوبر معروف، Jon Prosser، که در اوایل این هفته نیز رندر گوشی های پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو را منتشر کرده بود، لو رفته است. آنچه را که وی ادعا می کند یک ویدیوی تبلیغاتی و تصاویر سیستم عامل اندروید ۱۲ است، پیش از معرفی رسمی آن در کنفرانس توسعه دهندگان گوگل(Google I/O) که قرار است در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ برگزار شود، به اشتراک گذاشته است.

اندروید ١٢ و ویژگی‌های جدیدش را می پسندید؟

پشتیبانی از تم و انیمیشن های جدید

این سیستم عامل با توجه به تصاویر لو رفته از آن، یک رابط کاربری بازطراحی شده جدید را شامل می شود که شامل پشتیبانی از تم ها نیز است. می توان ظاهر مواردی مانند کیبورد، آیکون برنامه ها و طراحی بصری محیط رابط کاربری را، بر اساس موضوع انتخاب شده، تغییر داد. این تغییر طراحی در مورد منوی تنظیمات سریع و کنترل های میزان صدا و روشنایی تصویر نیز صدق می کند.

همه این ها با طیف وسیعی از ویجت های جدید همراه است که آن ها هم از تغییر تم پشتیبانی می کنند. در تمامی بخش های UI نیز، انیمیشن های بروز شده ای وجود دارد که باعث می شود همه چیز نرم تر به نظر برسد و تصور یک رابط کاربری بسیار روان را حین تجربه آن، داشته باشید.

تغییرات اندروید ۱۲

تغییرات اندروید ۱۲

ممکن است گوگل سایر گزینه های دیگر در باب سفارشی کردن محیط رابط کاربری را نیز فعال کند. در ویدئوی تبلیغاتی، این قابلیت ها شامل دسته بندی به طور دستی و راحت اعلان ها و همچنین تنظیم اندازه پد ماشین حساب در داخل برنامه ماشین حساب است.

از نظر گوگل، این ممکن است بزرگترین بروزرسانی سیستم عامل اندروید از زمانی که نسخه ۵.۰ لالی پاپ را با زبان طراحی متریال و در سال 2014 منتشر کرد، در نظر گرفته شود.

گزینه های جدید حریم خصوصی و امنیت از جمله تغییرات اندروید ۱۲ می باشد

در یکی از اسلاید هایی که قرار است هفته آینده در Google I/O نشان داده شود، این غول اینترنتی از اندروید ۱۲ به عنوان “یک تجربه جدید زیبا” یاد می کند که “از حریم خصوصی و امنیت بیشتری برخوردار است“.

باید منتظر ماند و دید که منظور دقیق گوگل از آنچه که آن را محافظت از حریم خصوصی و امنیت می نامد، چیست! با این حال، گزارشی که در ماه فوریه منتشر شد، ادعا کرد که گوگل در حال کار بر روی حالتی مانند شفافیت در رهگیری برنامه که توسط اپل و در iOS 14.5 این شرکت منتشر شده، می باشد.

گوگل ممکن است با این بروزرسانی، فشار بیشتری به اکوسیستم اندروید وارد کند. در همان اسلاید بیان می شود: “همه دستگاه های شما، با هم بهتر کار می کنند”، این موضوع حاکی از آن است که اکنون بیش از هر زمان دیگری، به یکپارچه سازی سیستم عامل اندروید با دستگاه های مورد استفاده در خانه های هوشمند و محصولات پوشیدنی، نزدیکتر هستیم.

اندروید ۱۲ را با طراحی جدید و جذاب ببینید!

از دیگر ویژگی هایی جدیدی که در این اطلاعات ذکر نشده، پشتیبانی از تم در Google Assistant می باشد که اخیراً از یک منبع جداگانه لو رفته بود. تنظیمات اضافی در این دستیار صوتی، مانند بازگشت به عقب با دو ضربه سریع، قرار است بخشی از تغییرات جدید اندروید ۱۲ باشد.

گوگل شاید به تبلت ها نیز توجهی داشته باشد. اگرچه این دسته از دستگاه ها عمدتا تحت سلطه سامسونگ و اپل هستند، اما انتظار می رود اندروید 12، مولتی تسکینگ بهتر را برای تبلت ها به ارمغان آورد.

آیا باید منتظر گوشی پیکسل ۶ گوگل نیز باشیم؟

در یادداشتی نیمه مرتبط در پایان ویدیوی مربوطه، نگاهی اجمالی به پرچمدار بعدی گوگل نیز شده است. گوشی هوشمندی که در این کلیپ دیده می شود، دارای سوراخ نمایشگر در مرکز صفحه نمایش می باشد، دقیقاً همانند تصاویر گوگل پیکسل ۶ که اوایل این هفته به بیرون درز کرد.

همانطور که Prosser اشاره می کند، این گوشی هوشمند ساعت 9:30 را نمایش می دهد. این می تواند یک اتفاق باشد، اما در همان زمان Prosser، تصویر واقعی از پرچمدار نسل آینده گوگل را با اندروید ۱۲ جدید نشان می دهد.

گوشی پیکسل ۶ در حال اجرای اندروید ۱۲

گوشی پیکسل ۶ در حال اجرای اندروید ۱۲

با تمامی این تفاسیر، انتظار نمی رود معرفی رسمی سری جدید گوشی های پیکسل ۶، تا ماه سپتامبر یا اکتبر برگزار شود. اما گوگل به طور رسمی، تیزر پرچمدار دو سال پیش خود یعنی پیکسل ۴ را در ژوئن 2019، چهار ماه قبل از رونمایی این گوشی در ماه اکتبر، منتشر کرده بود؛ بنابراین شاید هفته آینده و با نگاهی کوتاه به سری پیکسل ۶، تاریخ تکرار شود.

به پیکسل ۶ گوگل و طراحی خاص آن سلام کنید 👋🏼 جایگزینی پسوند XL با Pro

در نهایت نظر شما راجع به تغییرات اندروید ۱۲ گوگل چیست؟‌ آیا این تغییرات را به خصوص در بخش جلوه های بصری رابط کاربری می پسندید؟ سیاست حریم خصوصی جدید گوگل با پیروی از اپل را چطور؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
david2arc

برای بیشتر کاربرای عادی مثل خودم تغییرات بصری و ظاهری جذابه و حس جدید شدن گوشی رو داره، انگار گوشی تاره خریدی😂

Milad7

خب تم و لانچر نصب کن یا کاستوم رام بزن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی