حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت های جدید نسخه پیش نمایش اندروید ۱۲ : تغییرات بیش از انتظار

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | اندروید ۱۲، حتما بخوانید

با هم در ترنجی خواندیم که اندروید ۱۲ نسخه توسعه دهندگان رسما ارایه شد. خب اولین سوالی که داریم احتمالا این است که قابلیت های جدید نسخه پیش نمایش اندروید ۱۲ چیست؟ سوال بعدی هم این است که چه دستگاه هایی آن را دریافت می کنند؟ از آنجایی که می دانید لیست دستگاه های مجاز برای دریافت این سیستم عامل آزمایشی خیلی محدود هستند، پس بیاید اول ببینیم اولین ویژگی های اندروید ۱۲ که به صورت رسمی با آن ها روبه رو می شویم، چیست؟ در حقیقت با بررسی قابلیت های جدید نسخه پیش نمایش اندروید ۱۲ به این نتیجه می رسید که “تغییرات بیش از انتظار” است.

قابلیت های جدید نسخه پیش نمایش اندروید ۱۲

مهم است که بدانید بسیاری از ویژگی ها در حال حاضر و در نسخه پیش نمایش اول اندروید ۱۲ توسعه دهندگان در دسترس نیستند. این ویژگی ها شاید در نسخه نهایی ارایه شوند. همچنین شاید برخی از ویژگی هایی که در حال حاضر خواهیم دید، به نسخه نهایی این سیستم عامل منتقل نشود.

گوگل در نسخه پیش نمایش اندروید ۱۲ برای توسعه دهندگان که در حال حاضر در اولین مرحله خود قرار دارد (معمولا ۴ یا ۵ پیش نمایش توسعه دهندگان ارایه می شود و سپس به پیش نمایش عمومی می رسد، پس از پیش نمایش عمومی به ارایه نهایی خواهد رسید) لیستی طولانی از ویژگی های جدید را در اختیار ما قرار دهد. به همین دلیل به نظر می رسد که اندروید ۱۲ می تواند یک به روزرسانی چشمگیر باشد.

اندروید ۱۲ می تواند یک به روزرسانی چشمگیر باشد

اندروید ۱۲

اندروید ۱۲

به کمک WCCFtech ما امشب ویژگی های مشخص شده در Android 12 Developer Preview را بررسی می کنیم. این موضوع می تواند در آینده گسترده تر باشد و ویژگی های جدیدی مشخص شود که ما آن را به این لیست اضافه می کنیم.

۱- بهبود در رابط کاربری بخش نوتیفیکیشن ها: با بهبود تغییرات در اندروید ۱۱، اندروید ۱۲ قصد دارد یک طرح جدید نوتیفیکیشن ها ارائه دهد که مدرن تر، استفاده آسان تر و کاربردی تر باشد. علاوه بر این، شما همچنین انیمیشن ها و افکت های بهتری خواهید داشت.

۲- نوتیفیکیش های سریعتر: گوگل همچنین نحوه اعلام فعالیت ها توسط توسعه دهندگان از طریق نوتیفیکیشن ها را بهبود می دهد. این تغییر از نگاه کاربر باید به این معنی باشد که اعلان ها با سرعت بیشتری باز می شوند، اگرچه برنامه ها قبل از اجرای این تغییر باید برای Android 12 بهبود پیدا کنند.

۳- پشتیبانی بهتر از محتوا: با اندروید ۱۲، یک API یکپارچه به شما امکان می دهد محتوا را از یک کلیپ بورد، صفحه کلید، یا حتی کشیدن و رها کردن (Drag And Drop)، استفاده کنید. از نظر کاربردی می تواند قابلیت های بیشتری داشته باشد اما برای مثال کاربران می توانند محتوا مانند عکس یا فیلم را بین برنامه ها با خیالی آسوده منتقل کنند.

۴- بازخورد توام با صدا: اندروید ۱۲ همچنین امکان “بازخورد توام با صدا” را فراهم می کند. در حالی که توضیحات آنقدرها واضح نیست، اما به نظر می رسد که تلفن شما قادر خواهد بود بر اساس محتوای موجود، یک بازخورد مرتبط تر را از طریق صوتی ارایه خواهد کرد.

۵- ژست های لمسی بهبود یافته و حالت گرافیکی برای غوطه وری در رابط کاربری: با اندروید ۱۲، یک طراجی کاملا جدید برای ژست های حرکتی جدید در نمای تمام صفحه نرم افزارها و بازی نیز در دسترس است که به تجربه غوطه وری بیشتر در نرم افزار یا بازی کمک کند.

۶- کدگذاری HEVC: اندروید ۱۲ به شما امکان می دهد حتی اگر مستقیماً در نرم افزار شما پشتیبانی نشود، با فرمت کار کند. تغییر بین فرمت های HEVC و AVC در آن واحد برای توسعه دهندگان آسان است. برای کاربران، این بدان معناست که پخش محتوا به ویژه در دستگاه های قدیمی بسیار آسان تر خواهد بود.

۷- پشتیبانی از تصویر AVIF: اندروید ۱۲ همچنین از فرمت جدیدی پشتیبانی می کند که می تواند در حجم های کمتر نسبت فرمت های قدیمی به کیفیت بالاتری دست یابد.

۸- ماژول های اصلی جدید: این یعنی Android Runtime در حال تبدیل شدن به ماژول اصلی است. علاوه بر این، قابلیت جدید کدگذاری نیز قرار است یک ماژول اصلی باشد. این بدان معنی است که گوگل می تواند جنبه های سیستم را حتی از طریق فروشگاه Google Play به روز کند.

۹- اعتماد و ایمنی: اندروید ۱۲ همچنین دارای ویژگی هایی مانند رفتارهای کوکی مدرن SameSite در WebView، محدود کردن Netlink MAC ، ارایه ایمن اجزای سازنده و استفاده ایمن است.

نظر شما درباره این تغییرات جدید چیست؟ شما کدام را بیشتر دوست داشتید؟ جای چه ویژگی به نظر شما در اندروید ۱۲ خالی است؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

تغییرات نسبتا خوبی داشته😆😆

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)