حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اندروید ۱۲ را با طراحی جدید و جذاب ببینید!

نوشته

3 سال قبل | 6 دیدگاه | اندروید ۱۲، برترین‌های ترنجی

آخرین مرتبه ای که اندروید یک تغییر بصری بزرگ داشت کی بود؟ شما به یاد دارید؟ در ذهن من ارتقا اندروید ۴.۴ به ۵ یک ارتقا در طراحی بود و پس از آن هر نسخه در یک بخش خاص پیشرفت داشت، مثلا یک نسل در اپ-دراور تغییر ایجاد کرد، یک آپدیت در نوتیفیکیشن سنتر و یکی از ژست های لمسی ناوبری. این بار اما در Android 12 ما شاهد یک تغییر اساسی در طراحی هستیم. بیاید با هم اندروید ۱۲ را با طراحی جدید و جذاب ببینیم.

اندروید ۱۲

سه روز پیش برای شما نوشتیم که تاریخ ارایه آپدیت اندروید ۱۲ آزمایشی گوگل احتمالا خیلی نزدیک است. امروز و به نقل از Gsmarena اسکرین شات هایی از این سیستم عامل گوگل منتشر شده که به ما ظاهری جذاب را نشان می دهد. به یاد دارید که برای شما نوشتیم اندروید ۱۲ تم های رنگی تر را ارایه می کند؟ خب به وضوح می توان اینجا دید که این موضوع چقدر می تواند در تجربه بصری تاثیر بگذارد.

اندروید ۱۲

اندروید ۱۲

اندروید ۱۲ گوگل امسال عرضه می شود. انتظار داریم که تا پایان سال ۹۹ نسخه توسعه دهندگان ارایه شود. حوالی خرداد ۱۴۰۰ رونمایی رسمی انجام شود و شهریور ۱۴۰۰ به گوشی های هوشمند ارایه شود که اولین ها شامل پیکسل های گوگل است.

در حالی که ما با صبر و حوصله منتظر همه اینها هستیم، امروز دسته ای از اسکرین شات ها که گفته می شود برخی از جنبه های اندروید ۱۲ را به تصویر می کشد به بیرون درز کرده است. خبر خوب این که یک طراحی جدید و ویژگی های تازه در پیش است. گفته می شود این تصاویر از سندی تهیه شده است که گوگل برای جمع بندی تغییرات در نسخه جدید ایجاد کرده است.

اندروید ۱۲

اندروید ۱۲

ظاهر اینجا تا حدودی یادآور iOS است. همچنین برخی از ویژگی های جدید در زمینه حریم خصوصی وجود دارد، مثلا نمادهایی که در بالا سمت راست نشان داده می شوند تا به شما اطلاع دهند که برنامه ای از دوربین یا میکروفون شما استفاده می کند. اگر روی آن آیکون ها ضربه بزنید، با یک پنجره بازشو به شما می گوید کدام برنامه از چه چیزی استفاده می کند.

همچنین یک روش سریع برای غیرفعال کردن دوربین یا میکروفون فقط با ضربه زدن روی یک گزینه وجود دارد. ظاهرا گوگل همه تولیدکننده ها را مامور خواهد کرد تا این شاخص های استفاده از دوربین و میکروفون، را در آپدیت اندروید ۱۲ خود بگنجانند.

Android 12

Android 12

آیکون تنظیمات سریع یا نهایی نیستند یا براساس فعالیت تغییر شکل می دهند، که عجیب به نظر می رسد. آیا نماد Wi-Fi هنگام اتصال، در کنار تغییر رنگ، کاملاً گرد می شود؟ شاید! این بار فقط چهار آیکون تنظیمات سریع وجود دارد، که دسترسی به آنها را بزرگتر و آسان تر می کند، اما در حالی که فضای خالی در بین آن ها (به رنگ کرم) وجود دارد، بقیه گزینه ها را حذف می کند. احتمالاً رنگ زمینه به تم بستگی خواهد داشت و ما مطمئن نیستیم که این تم لایت جدید است یا خیر.

طراحی تنظیمات سریع اندروید ۱۲

طراحی تنظیمات سریع اندروید ۱۲

ویجت های جدید نیز با ویجت جدید مکالمه در حال آماده سازی هستند. به نظر می رسد این ویجت می تواند پیام های اخیر، تماس های از دست رفته و وضعیت فعالیت را برجسته کند. در کوچکترین اندازه، این ویجت فقط یک مورد از مواردی که گفتیم را نشان می دهد.

ویجت های اندروید ۱۲

ویجت های اندروید ۱۲

سایر مواردی که انتظار می رود در اندروید ۱۲ قرار بگیرد، جفت کردن برنامه ها (پیش از این در پوسته های اختصاصی اندروید وجود داشت)، ژست “دو ضربه روی پشت تلفن شما”، اشتراک گذرواژه های Wi-Fi با دستگاه های اطراف، سیستم تم های جدید، به روزرسانی های emoji مجزا از به روزرسانی های سیستم و هایبرنیت برنامه ها است.

نظر شما چیست؟ به نظر من این به روزرسانی بصری اهمیت ویژه ای دارد. البته به یاد داشته باشید که این مختص اندروید خام است و پوسته های سفارشی شرکت ها می توانند تصمیم بگیرند که به این حالت تغییر کنند یا نه.

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

خوشم اومد خیلی جالب شده😁😁😁😁😁

Amin B3DA

عذرخواهی میکنم زیر این پست مینویسم
اما یه سوال
چرا miui 12.5 برای نوت ۸ و ۹ اعلام کرد میاد اما برای mi9t pro یا همون k20pro ک رتبه و سخت افزار بالاتری داره دیرتر باید بیاد و عین همیشه جز اولین ها نیست؟

Mahdi

به اینا توجه نکن شاید حتی از اینا زودتر واست بیاد

Mahdi

امتیاز دوربین گلکسیa51 فایوجی هم اومد ۸۷

Mahdi

مدیر عامل هواوی گفته آیفون ۱۲ بهترین گوشی دنیاست

Milad7

جالبه خوشمان آمد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)