حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چارت فروش موبایل در اروپا از سقوط آزاد هواوی و رشد فروش اپل حکایت دارد

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | اسمارت‌فون، تجاری

هر دو شرکت سامسونگ و اپل سه ماهه اول فوق العاده ای را در بازار جهانی موبایل ثبت کردند. علی رغم مواجهه با رشد سریع برند های چینی مانند اوپو، شیائومی و ریلمی، این دو غول فناوری کماکان در مقام اول فروش در اروپا و در فاصله بین ماه های ژانویه تا مارس هستند. با این حال،‌ وضع هواوی برعکس این دو بوده و به نظر می رسد این شرکت در حال سپری کردن روز های سیاه خود می باشد.

چارت فروش موبایل در اروپا

به نقل از phonearena، عمدتا به لطف عرضه موفقیت آمیز (و زودهنگام) خانواده گلکسی S21 با پشتیبانی از 5G، سامسونگ بار دیگر رقیب اصلی خود را کنار گذاشت و تعداد فروش کلی خود را در قاره کهن 13 درصد در مقایسه با سه ماهه اول 2020 افزایش داد که حاکی از رشد ۲ درصدی سهم بازار خود، نسبت به سال گذشته است.

اگرچه به نظر می رسد این، یک پیروزی بزرگ نسبت به رقیب قدرتمندی به نام اپل باشد، اما گفته می شود که این رقیب نیز، در سه ماهه اول امسال، همچنان به موفق به فروش فوق العاده محصولات خود شده به طوری که در پایان دوره سه ماهه، فقط ۴ درصد از صدرنشین بازار اروپا عقب تر است.

فروش موبایل در اروپا

فروش موبایل در اروپا

فروش سری آیفون 12 به اپل کمک کرد تا از نظر آمار، 31 درصد در طول یک سال رشد کند. همچنین این شرکت موفق شده است تا سهم بازار خود را به تفکیک درصد از ۲۲ به ۲۸ برساند. در غیر این صورت، برتری سامسونگ از این سه ماهه نسبت به نیم سال بعدی کاهش محسوسی را تجربه می کند چراکه علی رغم محبوبیت غیرقابل انکار هر دو پرچمدار بالارده S21 و سری میان رده گلکسی A، فروش آن ها اساساً دچار تزلزل می شود.

رشد سریع برند های چینی

نکته جالب اینجاست که گزارش شده است، شیائومی در ماه مارس موفق شده از نظر نرخ رشد، هر دو کمپانی اپل و سامسونگ را پشت سر بگذارد و همچنین به ترتیب، به مقام اول و دوم بزرگترین فروشنده گوشی های هوشمند در اسپانیا و ایتالیا تبدیل شود و در مقایسه با کل قاره نیز، با رشد ۷۳ درصدی، در رده سوم قرار گیرد.

فروش موبایل شیائومی در اسپانیا و ایتالیا

فروش موبایل شیائومی در اسپانیا و ایتالیا

خانواده شیائومی Mi 11 این شرکت تا حد زیادی مسئول رشد 73 درصدی فروش سالانه و افزایش سهم بازار از 11 به 18 درصد بوده است و این برند را از رقبای چینی دیگر، به مراتب بالاتر قرار می دهد.

به غیر از شیائومی و هواوی که به عنوان معروف ترین برند های چینی در زمینه گوشی هوشمند شناخته می شوند، سه برند دیگر یعنی اوپو، وان پلاس و ریلمی،‌ هر سه بیشترین ارقام را در زمینه رشد فروش کسب کرده اند. این مقدار به ترتیب شامل ۹۴، ۸۵ و ۱۸۳ می شود که مورد ریلمی نشان از رشد حدود دو برابری در اروپا دارد که به واقع فوق العاده است.

اوضاع وخیم هواوی

درست متوجه شدید؛ متاسفانه هوآوی در حال حاضر جزو بخشی از زیرمجموعه “others” می باشد که سقوط آزاد خود را ادامه داده و تنها با 2 درصد سهم در اروپا به قعر جدول نزدیک می شود؛ این در حالی است که در سه ماهه اول 2020، بالغ بر ۹ درصد از سهم فروش در این قاره را در اختیار داشت. نرخ سقوط این کمپانی تحریم شده نیز، عدد عجیب ۷۷- درصد می باشد که نشان از وخامت اوضاع برای هواوی دارد.

 

گزارش مالی هوآوی در فصل اول سال ٢٠٢١ خبر از کاهش درآمد می‌دهد

نظر شما راجع به آمار فروش موبایل در اروپا و رو سفید و بعضا سیاه شدن تولیدکنندگان مختلف گوشی ها چیست؟ آیا تصور می کنید که روزی برسد که برند نسبتا جدیدی مثل ریلمی بتواند در سهم فروش موبایل، از هواوی با سابقه سبقت بگیرد؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
S AH

هواوی دیگر مُرد

V800B

یادش بخیر ی عده میگفتن تاثیری نداره
و این غول تکنولوژی ((هواوی)) بازم ب خبی ب کارش ادامه میده
و سیستم هارمونی که ی قسمتش کپی برابر اصل ios دیدیم چگونه داره سقوط میکنه
تو خود ایران کی هواوی میخره؟
شیائومی هم داره باز تو ایران طرفداراش کمتر میشع خوداروشکر از بس خوبع لامصب

saeed_l

آمار فروش شیاومی در ایران خلاف حرف شما میرسونه
بگو از شیاومی خوشم نمیاد چرا دری وری میگی 😂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی