حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

شیائومی پتنت دوربین چرخان پاپ آپ طور و نمایشگر کشویی را ثبت کرده است

نوشته

2 سال قبل | 6 دیدگاه | حق اختراع، شیائومی

شیائومی در حال کار بر روی مطالعه امکان عرضه تلفن های هوشمند با طراحی های خاص می باشد. این شرکت جزو اولین هایی بود که از گوشی هوشمندی با نمایشگر تقریبا بدون حاشیه به نام می میکس رونمایی کرد؛ بعد از آن نیز نسل جدید این گوشی ها معرفی شدند تا به سال گذشته و می میکس آلفا با طراحی منحصر به فرد رسید. حال به تازگی، شیائومی پتنت دوربین چرخان پاپ آپ طور خود را مشابه مورد استفاده شده در گوشی گلکسی A80 سامسونگ، ثبت کرده است.

جدیدترین پتنت های شیائومی

انگار روند ثبت پتنت های خاص شیائومی برای طراحی گوشی های هوشمند خود تمامی ندارد. ۴ روز قبل بود که از ثبت پتنت دوربین سلفی چرخان درون نمایشگر این شرکت برای شما گفتیم. حال، به گزارش LetsGoDigital، شیائومی به تازگی حق اختراعی را در وب سایت اداره ملی مالکیت معنوی چین (CNIPA) ثبت کرده است که مربوط به طراحی دوربین چرخان پاپ آپ یک گوشی هوشمند می شود.

دوربین چرخان پاپ آپ طور

همانطور که در تصویر اصلی مطلب مشاهده می کنید، این دستگاهی است که برای تحقق یک طراحی کاملا بدون حاشیه و بدون دارا بودن هر گونه سوراخ و یا ناچ در نمایشگر، فاقد طراحی سنتی دوربین در پنل پشتی خود می باشد.

بنابراین، برای ثبت تصاویر سلفی با استفاده از دوربین پشتی گوشی، چندین سنسور در اختیار قرار می گیرد. برای انجام این کار، ماژول یکپارچه دوربین در پشت گوشی، بالا رفته، 180 درجه می چرخد ​​و به صورت عمودی روبروی شما می ایستد.

پتنت دوربین چرخان پاپ آپ

پتنت دوربین چرخان پاپ آپ

در این تصاویر، ما شاهد یک دوربین با سه جز، شامل یک سنسور بزرگ در مرکز آن هستیم. البته، پیکربندی این بخش می تواند متفاوت باشد.

این عکس فقط یک رندر غیر واقعی از گوشی را نشان می دهد؛ با این حال، در همینجا می بینیم که این گوشی، اسکنر اثر انگشت نداشته و احتمالا با صفحه نمایش ادغام شده است. همچنین در پایین آن نیز، یک درگاه USB Type-C و یک درگاه سیم کارت قرار دارد.

چرا دیگر شاهد دوربین سلفی پاپ آپ در گوشی های هوشمند نیستیم؟

البته این اولین بار نیست که شیائومی طراحی دوربین چرخان پاپ آپ را به ثبت می رساند؛ چراکه حدود ۲ ماه پیش، این شرکت اقدام به ثبت طراحی مشابه کرده بود. با این حال، همه این ها می تواند گواه معرفی زودهنگام دستگاهی با چنین سبک طراحی توسط شیائومی باشد.

متاسفانه هنوز مشخص نیست که آیا شیائومی قصد دارد چنین گوشی های هوشمندی با طراحی توصیف شده را معرفی کرده و به بازار عرضه کند یا خیر.

گوشی کشویی با نمایشگر اضافه

منبع LetsGoDigital همچنین گزارش می دهد که شرکت چینی به فکر گوشی هوشمند دیگری با طراحی غیر استاندارد است: این بار در مورد دستگاه کشویی صحبت می کنیم. تصاویر ثبت اختراع آن، ایده ای از طرح شیائومی را ارائه می دهد.

برای این دستگاه، استفاده از صفحه ای با قاب های باریک در نظر گرفته شده است که نه سوراخ دارد و نه بریدگی دوربین جلو. در نگاه اول، انگار قاب پشتی این گوشی اصلا دیده نمی شود!

گوشی کشویی با نمایشگر اضافه شیائومی

گوشی کشویی با نمایشگر اضافه شیائومی

راز این گوشی در استفاده آن از بدنه کشویی دوتایی است. با کشیدن صفحه نمایش جلویی به سمت راست، شما به نمایشگر کمکی دسترسی پیدا می کنید که کاربرد آن احتمالا برای مشاهده سریع اعلان ها، پیام های دریافتی و سایر موارد مشابه قابل استفاده است.

همچنین با کشیدن صفحه نمایش به سمت چپ، شاهد باز شدن سیستم دوربین هستیم. در این تصاویر ما یک ترکیب دوربین سه گانه را مشاهده می کنیم که می تواند دو سنسور دوربین در بالا به همراه فلاش LED در پایین باشد.

گوشی کشویی با ترکیب دوربین شیائومی

گوشی کشویی با ترکیب دوربین شیائومی

دوربین عقب دارای ماژول چهارگانه سنسور ها می باشد که به عنوان مثال می توان از سه سنسور دوربین و فلاش استفاده کرد. البته ممکن است پیکربندی آن ها در صورت ارائه نسخه فیزیکی گوشی، متفاوت باشد.

تاکنون، این دستگاه فقط در اسناد ثبت اختراع وجود دارد و بنابراین ما مشخصات فنی آن را نمی دانیم. شاید در آینده، این طرح پیشنهادی به عنوان دستگاه تجاری به بازار عرضه شود.

شیائومی می میکس ۴ با دوربین سلفی زیر نمایشگر معرفی خواهد شد

نظر شما راجع به پتنت های جدید شیائومی در باب گوشی هایی با دوربین چرخان پاپ آپ طور و نمایشگر و دوربین کشویی چیست؟ آیا از اینگونه طرح ها در گوشی های هوشمند، استقبال می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صدرا مخملی

همانطور که در تصویر اصلی مطلب مشاهده می کنید، این دستگاهی است که برای تحقق یک طراحی کاملا بدون حاشیه و بدون دارا بودن هر گونه سوراخ و یا ناچ در نمایشگر، فاقد طراحی سنتی دوربین در پنل پشتی خود می باشد ( خب این تکراریه چون خیلی از برند ها حتی سامسونگ گوشی با دوربین پاپ آپ زدن )

صدرا مخملی

راز این گوشی در استفاده آن از بدنه کشویی دوتایی است. با کشیدن صفحه نمایش جلویی به سمت راست، شما به نمایشگر کمکی دسترسی پیدا می کنید که کاربرد آن احتمالا برای مشاهده سریع اعلان ها، پیام های دریافتی و سایر موارد مشابه قابل استفاده است. ( جالب شد )

صدرا مخملی

منتظر پخش رندر هایی از این گوشی هستم

Milad7

من کلا با دوربین چرخان حال نمیکنم

دن سوم با افول قدرت کلیسا در همین قرنها شروع شد و همچنان ادامه دارد.
ً تمامی جوامع جهان امروز را تحتتأثیر خود قرار داده است و آثار آن در عرصههای
تمدن جدید که تقریبا
مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و… بهخوبی نمایان است، مانند هر تمدن دیگری، دارای نقاط قوت و
ضعف است. آشنا شدن با این نقاط قوت و ضعف از دو جهت برای ما مطلوب است:
اول آنکه ما مسلمانان مانند سایر ملتها، با این تمدن ارتباط مستقیم داریم، بنابراین، هم تحتتأثیر آن قرار
میگیریم و هم میتوانیم بر آن اثر بگذاریم؛ هر قدر آگاهی و هوشیاری ما بیشتر باشد، قدرت تأثیرگذاری ما
بیشتر خواهد بود.
دوم آنکه بررسی ضعفها و قوتهای این تمدن در عر

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی