حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پتنت شیائومی برای دوربین سلفی درون نمایشگر چرخان

نوشته

2 سال قبل | 6 دیدگاه | حق اختراع، شیائومی، کانسپت

شیائومی تلاش می‌کند تا با ارائه جدیدترین فناوری‌های روز در گوشی‌های خود کاربران جدیدی را به سوی خود بکشاند. این نوآوری‌ها، می‌توانند در بخش‌های مورد انتظار گوشی‌های آینده باشد. به طور مثال، پتنت شیائومی برای دوربین سلفی درون نمایشگر چرخان، یکی از این پتنت‌های محبوب و کمی عجیب است. در ادامه، به جزئیات این حق اختراع جذاب و آینده نگرانه می‌پردازیم.

شیائومی و نوآوری در ساخت دستگاه‌های هوشمند

شیائومی دستگاه‌های نوآورانه زیادی را معرفی کرده است. نوآوری‌های مختلفی که جذابیت زیادی در بین کاربران دارند. به طور مثال، گوشی Mi Mix Alpha یک گوشی بسیار جذاب و البته گران بود که در سال ٢٠١٩ میلادی معرفی شد و عرضه بسیار محدودی داشت. با معرفی این گوشی، شیائومی نشان داد که می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد. امسال نیز، گوشی Mi 11 Ultra با نمایشگر ثانویه در قاب پشتی رونمایی شد. این ابداع، نسبت به گوشی‌های شیائومی نوآورانه بود. یا حتی اولین گوشی با لنز مایع، یعنی Mi Mix Fold بود که اولین گوشی منعطف این کمپانی فناوری چینی نیز بود. در کل، شیائومی سعی می‌کند همیشه نوآوری‌هایی را در دستگاه‌های جدید خود، به خصوص دستگاه‌های سری Mix به کار ببرد. با وجود این نوآوری‌ها، شیائومی می‌تواند سر و صدای زیادی در میان رقبای خود به پا کند. دستگاه‌های دیگری هم از این غول چینی عرضه شده بودند که محبوبیت زیادی را کسب کردند.

 

شیائومی می میکس آلفا (Mi Mix Alpha) با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی و طراحی عجیب و جذاب با قیمت ۲۸۱۰ دلار معرفی شد

 

اما چندی پس از رونمایی شیائومی می ١١ اولترا، شیائومی حق اختراع جدیدی را ثبت کرد. این حق اختراع، در صورت به کارگیری در گوشی‌های بعدی شیائومی، قطعاً یکی از اتفاقات مهم در تاریخ کمپانی شیائومی خواهد بود. به گزارش Realmicentral، پتنت شیائومی برای دوربین سلفی درون نمایشگر چرخان به تازگی ثبت شده است. این پتنت، تلاش شیائومی برای توسعه دوربین سلفی درون نمایشگر را نشان می‌دهد. پتنت شیائومی برای دوربین سلفی درون نمایشگر چرخان، در سازمان مالکیت معنوی به ثبت رسیده است. اما این پتنت دقیقاً چه چیزی را نشان می‌دهد و طرز کار آن چگونه است؟

پتنت شیائومی برای دوربین سلفی درون نمایشگر چرخان

این حق اختراع جدید که توسط شیائومی ثبت شده است، یکی از چند تلاش شیائومی برای بررسی راه‌های به کارگیری دوربین سلفی درون نمایشگر است. در اواخر سال جاری میلادی، شیائومی یک سری اسناد را در سازمان WIPO یا مالکیت معنوی به ثبت رساند. این اسناد، در روز ٢٩ آوریل یا ٩ اردیبهشت، به صورت رسمی منتشر شده بودند. ما انتظار داریم که شیائومی امسال حداقل یک گوشی با دوربین سلفی زیر نمایشگر را روانه بازار کند. این موضوع، احتمالاً تا اواخر سال با معرفی شیائومی Mi Mix 4 به وقوع خواهد پیوست. اما توضیحات دقیقی که در این حق اختراع‌ها ذکر شده‌اند، ما را به احتمالات دیگری می‌رسانند.

 

شیائومی می میکس ۴ با دوربین سلفی زیر نمایشگر معرفی خواهد شد

 

یکی از این حق اختراع‌ها، مربوط به یک سیستم دوربین اصلی چندگانه است. این ماژول دوربین که در قاب پشتی قرار دارد، شامل چند سنسور است. اما یکی از این سنسورها، قابلیت جابه‌جایی و انتقال را دارد. در مقابل، بقیه سنسورها ثابت هستند. این سنسور، می‌تواند به سمت نمایشگر حرکت کند و به عنوان دوربین سلفی درون نمایشگر مستقر شود. این مکانیزم، به وسیله یک هدایتگر مغناطیسی یا الکتریکی انجام خواهد گرفت. اما احتمال استفاده از مکانیزم مغناطیسی، بیشتر است. مکانیزم هدایتگر مغناطیسی از هزینه کم‌تر و دوام بیشتری برخوردار است و استفاده از آن، منطقی‌تر به نظر می‌رسد.

پتنت شیائومی برای دوربین سلفی درون نمایشگر چرخان

پتنت شیائومی برای دوربین سلفی درون نمایشگر چرخان

اما کارکرد این دوربین سلفی درون نمایشگر چگونه است؟ خب، کاربر با صادر کردن دستور استفاده از دوربین سلفی، هدایتگر دوربین اصلی به سلفی را فعال می‌سازد. احتمالاً تأخیر فعال سازی دوربین سلفی، زیاد نیست و شاید کمی از حد معمول بیشتر باشد. اما در نهایت، مشکل محسوسی در این روش به چشم نمی‌آید.

پس از فعال شدن دوربین سلفی، بخشی از نمایشگر برای نفوذ کافی نور به سنسور دوربین سلفی، خاموش خواهد شد. بنابراین، این مکانیزم احتمالاً در گوشی‌هایی با پنل IPS LCD یا پنلی از این خانواده، به کار گرفته نخواهد شد و گوشی‌هایی با نمایشگر OLED قابلیت استفاده از مکانیزم مذکور را دارند. حداقل، این موضوع در اولین نمونه‌ها، تأیید خواهد شد.

با خاموش شدن این بخش از نمایشگر، دوربین سلفی می‌تواند عکس‌ها را به ثبت برساند. چیزی که مشخص نیست، این است که دقیقاً کدام سنسور وظیفه این کار را خواهد داشت. و موضوع مهم‌تر، این است که احتمالاً به دلیل کمبود فضا، امکان استفاده از لرزشگیر اپتیکال فراهم نخواهد بود. در کل، این پتنت شیائومی برای دوربین سلفی درون نمایشگر چرخان، جالب توجه است. اما نمی‌توان حدس زد که شیائومی چه استراتژی در استفاده این فناوری خواهد داشت.

اما به طبع آن، با استفاده از این مکانیزم، می‌توان دوربین سلفی درون نمایشگر را در گوشی‌های ارزان‌تری نیز مشاهده کرد. با استفاده از این دوربین، کاربر منطقه مشخصی را برای نگاه به این سنسور مشاهده خواهد کرد. جالب است که در این اسناد، استفاده از سیستم فوکوس خودکار لیزری نیز برای پتنت مذکور، نام برده شده است. با به وقوع پیوستن این پتنت، کیفیت دوربین‌های سلفی درون نمایشگر یک پله بالاتر می‌رود. زیرا یکی از دلایل شیائومی برای ثبت این پتنت، بالا رفتن کیفیت دوربین سلفی درون نمایشگر است. اما باید توجه داشته باشیم که نمی‌توان گفت استفاده از این پتنت به عنوان نمونه نهایی، قطعی است. در مقابل، این ایده بسیار جذاب است و در صورت نهایی شدن آن، شاهد کیفیت خوبی در ثبت عکس و ویدئوها خواهیم بود.

در نهایت، این پتنت، نمایشگری بی زائده را به ما نشان می‌دهد که تنها در زمان ثبت عکس‌های سلفی، دارای زائده می‌شود. یعنی همان چیزی که در اکثر گوشی‌های هوشمند در هنگام ثبت عکس‌های سلفی مواجه هستیم. البته موقعیت قرارگیری این دوربین در نمایشگر، احتمالاً رابطه مستقیمی با چینش ماژول دوربین اصلی گوشی دارد.

نظر شما در مورد این پتنت شیائومی در مورد دوربین سلفی درون نمایشگر چرخان نیست؟ فکر می‌کنید ایده شیائومی برای افزایش کیفیت دوربین سلفی‌های درون نمایشگر موفقیت آمیز خواهد بود؟ قیمت احتمالی استفاده از این فناوری در گوشی Mi Mix 4 را در چه بازه‌ای پیش بینی می‌کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
صدرا مخملی

شما کدوم رو انتخاب میکنید ؟

1 ـ می 11 اولترا 2 ـ وان پلاس 9 پرو 3 ـ اوپو فایند ایکس 3

Mahdi

اوپو

Milad7

فایند ایکس 3

صدرا مخملی

دوستان شما کدوم رو انتخاب میکنید ؟

1 ـ می 11 اولترا 2 ـ وان پلاس 9 پرو 3 ـ اوپو فایند ایکس 3

ممد بمولا

داش وتف
واقعا ساختن یه گوشی معمولی با دوربین زیرصفحه انقد سخته که پتنت هایی مثل این ثبت میکنید؟

Mahdi

شیائومی همه چیش خوبه ها ولی رابط کاربری با ابدیت دادن خیلی خوب نیست اصلا این دوتارو درست کنه خیلی خوب میشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️