حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عمر باتری زنفون ٨ فلیپ ایسوس مشخص شد: اعداد و ارقام همه چیز نیستند!

نوشته

2 سال قبل | 7 دیدگاه | ایسوس، عمر باتری

زنفون‌ها، یکی از دستگاه‌های جذاب و خوش ساخت ایسوس هستند. این سری، از قابلیت‌های ویژه‌ای برخوردار است. به عنوان مثال، زنفون ٨ فلیپ گوشی جدید ایسوس است که از مکانیزم دوربین چرخان استفاده می‌کند. به هر حال، این گوشی پرچمدار ایسوس، به تازگی در بررسی Gsmarena نمایان شده است. در ادامه، عمر باتری زنفون ٨ فلیپ ایسوس را در کنار نتایج منتشر شده از تست‌های آن را مشاهده خواهیم کرد.

زنفون ٨ فلیپ

ایسوس دو روز قبل، طبق وعده قبلی از پرچمداران خود به صورت رسمی رونمایی کرد. این پرچمداران، زنفون ٨ و زنفون ٨ فلیپ بودند. پیش از این مطلب، عمر باتری ایسوس زنفون ٨ نیز مشخص شده بود. اگر به یاد داشته باشید، در این مطلب در مورد عمر باتری زنفون ٨ فلیپ نیز صحبت شده بود.

 

زنفون ٨ و زنفون ٨ فلیپ ایسوس رسما معرفی شدند

 

اما ظاهراً صحبت‌هایی که کردیم، درست از آب در آمده‌اند. نتایج عمر باتری این گوشی نشان می‌دهند که همان امتیاز پیش بینی شده به این گوشی تعلق گرفته است. Gsmarena، این بررسی را انجام داده است. آیا عمر باتری و عملکرد شارژر این گوشی می‌تواند رضایت بخش باشد؟

پیش از رسیدن به بخش عمر باتری، نگاهی به مشخصات فنی مرتبط زنفون ٨ فلیپ داریم:

– نمایشگر ۶.۶٧ اینچی از نوع Super AMOLED با وضوح +FHD و رفرش ریت ٩٠ هرتزی

– رابط کاربری ZenUI 8 به همراه سیستم عامل اندروید ١١

تراشه پرچمدار اسنپدراگون ٨٨٨

– باتری ۵,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی

– شارژر ٣٠ واتی

خب، به نظر شما این گوشی از تست‌های Gsmarena سربلند بیرون می‌آید؟

عمر باتری زنفون ٨ فلیپ ایسوس

همان طور که بالاتر مشاهده کردید، زنفون ٨ فلیپ یک گوشی پرچمدار با مشخصات فنی نسبتاً خوب است. ظاهراً رفرش ریت نمایشگر زنفون ٨ فلیپ، در بیشتر حالات روی ٩٠ هرتز قفل شده است. بنابراین، نتایج بیشتر این تست‌ها با رفرش ریت ٩٠ هرتزی به دست آمده‌اند.

عمر باتری زنفون ٨ فلیپ ایسوس

عمر باتری Zenfone 8 Flip

ابتدا از عمر باتری در حالت استفاده ترکیبی شروع می‌کنیم. عمر باتری زنفون ٨ فلیپ در این حالت، به ٩٨ ساعت می‌رسد که عدد بدی نیست. اما نسبت به ظرفیت باتری ۵,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی این گوشی، به طبع انتظار بیشتری داشتیم. در هر صورت، این عمر ٩٨ ساعته در حالت استفاده ترکیبی، عملکرد بازدهی باتری زنفون ٨ فلیپ را در بازه “خیلی خوب” قرار داده است. زنفون ٧ پرو نیز در همین تست، عمر باتری ٩٩ ساعته را ثبت کرده بود. اما اگر ایسوس بهینه سازی‌های بیشتری را در گوشی خود اعمال می‌کرد، شاید عملکرد بازدهی باتری بسیار بهتر می‌بود.

در تست بعد، مدت زمان بازدهی باتری با برقراری تماس 3G، سنجیده شده است. زنفون ٨ فلیپ، یک نتیجه فوق العاده را در این بخش ثبت کرده است. دوام ۴٠ ساعته این گوشی در حالت تماس 3G، نسبت به دیگر رقبا بیشتر است. در بخش بعدی، به تست وب گردی می‌رسیم. جایی که زنفون ٨ فلیپ، یک نتیجه ناامیدکننده را ثبت کرده است. نتیجه‌ای که از تمام رقبای این گوشی نیز، کم‌تر است.

همان طور که گفتیم، زنفون ٨ فلیپ ایسوس در بیشتر حالات، با رفرش ریت ٩٠ هرتزی کار می‌کند. در نتیجه، این تست نیز با رفرش ریت ٩٠ هرتزی انجام شده است. اما جالب است که بدانید این گوشی، با گذشت حدود ١١:٣٠ ساعت از زمان شروع تست، خاموش می‌شود! این رقم کم‌تر از رقبای زنفون ٨ فلیپ است. اگر قصد خرید یک گوشی با باتری پر بازده و عملکرد خوب در بخش وب گردی هستید، قطعاً زنفون ٨ فلیپ انتخاب ایده آل شما نیست.

در انتهای بخش عمر باتری، بازدهی بخش پخش ویدئو را بررسی می‌کنیم. این تست، نشان می‌دهد که زنفون ٨ فلیپ، همچنان حرف‌هایی برای گفتن دارد. عمر باتری زنفون ٨ فلیپ ایسوس در بخش پخش ویدئو، به حدود ١۶:۴۰ ساعت می‌رسد. در صورتی که اغلب رقبای قیمتی این گوشی، دوامی کم‌تر از ١۶ ساعت را ثبت کرده‌اند. به طور معمول، این تست با حالت رفرش ریت ۶٠ هرتز انجام شده است. در تصویر زیر، مقایسه‌ای از عمر باتری زنفون ٨ فلیپ ایسوس با زنفون ٧ پرو، گلکسی اس ٢١ پلاس نسخه اگزینوس، وانپلاس ٩ پرو و زنفون ٨ قرار گرفته است:

مقایسه عمر باتری Zenfone 8 Flip

مقایسه عمر باتری زنفون ۸ فلیپ با دیگر رقبای قیمتی

در کل، عمر باتری این گوشی رضایت بخش و خوب است. اما اگر بخواهیم نسبت ظرفیت باتری حساب کنیم، بهتر بود که این گوشی جای کار بیشتری داشته باشد تا عمر باتری به این حد نرسد. در بخش بعدی، عملکرد شارژر زنفون ٨ فلیپ را بررسی خواهیم کرد.

شارژر زنفون ٨ فلیپ ایسوس

زنفون ٨ فلیپ، به طور پیش فرض از شارژر درون جعبه ٣٠ واتی پشتیبانی می‌کند. خوشبختانه، این شارژر از فناوری PD یا همان Power Delivery پشتیبانی می‌کند. آیا زنفون ٨ فلیپ همچنان عملکرد متوسطی را نسبت به خود، نشان می‌دهد؟

میزان ظرفیت شارژ شده باتری در نیم ساعت

میزان ظرفیت شارژ شده از باتری در نیم ساعت اول

در اولین تست، مانند همیشه به سراغ میزان ظرفیت شارژ شده باتری در نیم ساعت اولیه رفته‌ایم. نتیجه کسب شده توسط این گوشی و شارژر آن، نسبتاً خوب است. در ٣٠ دقیقه اول، شارژر ٣٠ واتی زنفون ٨ فلیپ، حدود ۵٣ درصد از ظرفیت باتری ۵,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی آن را شارژ می‌کند. در مقابل، گلکسی +S21 نسخه اگزینوس نیز با شارژر ٢۵ واتی و باتری ۴,٨٠٠ میلی آمپر ساعتی، در حدود ۵۴ درصد شارژ شده است. زنفون ٨ نیز با همین شارژر و باتری ۴,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی، تنها ٧ درصد بیشتر از زنفون ٨ فلیپ شارژ شده است. آیا در تست زمان شارژ کامل نیز زنفون ٨ فلیپ می‌تواند کاربران را راضی نگه دارد؟

زمان تکمیل ظرفیت شارژ باتری Zenfone 8 Flip

زمان تکمیل ظرفیت شارژ باتری زنفون ٨ فلیپ

جواب سؤال قبل، خیر است! متأسفانه در تست زمان شارژ کامل یا همان فول شارژ، زنفون ٨ فلیپ زمان ١٠٠ دقیقه‌ای را ثبت کرده است. رقمی که ما را مأیوس کرد. در حالی که در نیم ساعت اول، بیش از ۵٠ درصد ظرفیت باتری این گوشی پرچمدار شارژ شده بود، این گوشی زمان ٧٠ دقیقه‌ای را برای شارژ شدن تا ١٠٠ درصد ثبت کرده است. حال، بیایید مقایسه‌ای را انجام دهیم. زنفون ٨، با همین شارژر و باتری ۴,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی، ١٢ دقیقه زودتر شارژ شده است. در کل، به نظر می‌رسد که ایسوس بر روی سرعت شارژرهایش کار نکرده باشد. اما گلکسی اس ٢١ پلاس با باتری ۴,٨٠٠ میلی آمپر ساعتی و شارژر ٢۵ واتی، حدود نیم ساعت زودتر از زنفون ٨ فلیپ فول شارژ شده است.

اما دلیل این دیر شارژ شدن چیست؟ خب، ظاهراً ایسوس برای آسیب ندیدن احتمالی باتری در آینده، مدیریت شارژ این گوشی را به نحوی تنظیم کرده است تا پیک توان شارژر، تا مدت زمان معین و کوتاهی ادامه بیابد. اما حالت‌های مدیریت شارژر این گوشی توسط کاربر، ویژگی بود که ما آن را پسندیدیم. خصوصاً در هنگامی که کاربر می‌تواند بر اساس سلایق شخصی خود، مدیریت شارژر این گوشی را تغییر دهد. البته بهتر است این کار را در زمان خواب خود انجام دهید. زیرا اگر در میانه روز دست به انجام چنین کاری بزنید، احتمالاً زمان زیادی را به دور از زنفون ٨ فلیپ خود سپری خواهید کرد!

حالا Battery Care در زنفون ٨ فلیپ

حالا Battery Care در Zenfone 8 Flip

نظر شما در مورد عملکرد و بازدهی باتری این گوشی چيست؟ شارژر این گوشی چگونه بود؟ به نظرتان زنفون ٨ فلیپ، دستگاه جذابی است؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
S AH

برعکس اون کوچولو موچولو باتریش خوبه نیست

mostafa3

تنها تستهای این gsm رو تو باتری گوشی قبول دارم نه این dxo رو که سبم شارژر هم ربط میده ادم رو گمراه میکنه

Mahdi

امیدوارم سال آینده یه گوشی مثل زنفون ۸ کوچیک و با پردازنده سال آینده اسنپدراگون زده بشه

عه…!
با وجود رفرش ریت کمترش و اسنپ ۸۸۸ چرا باید شارژدهیش کم باشه….؟🤐🤐

جیم رایان

عشقه

Milad7

وان پلاس 9 پرو هم با گارانتی اصلی وارد بازار ایران شد. قیمت 32 میلیون 😐

صدرا مخملی

شارژ دهی خوبی داره اما زیاد جذاب نیست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️