حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

رندر زنفون ٨ فلیپ ایسوس و رندرهای جدید زنفون ٨ مینی منتشر شدند

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | ایسوس، رندر، شایعات

نسل جدید پرچمداران ایسوس، یعنی سری زنفون ٨ به زودی معرفی خواهد شد. اگر بخواهیم دقیق بگوییم، یک هفته تا رونمایی از این سری، زمان باقی مانده است. در این فاصله، بسیاری از جزئیات سری زنفون ٨ مشخص شده‌اند. در جدیدترین اطلاعات لو رفته، رندر زنفون ٨ فلیپ ایسوس و رندرهای جدید زنفون ٨ مینی منتشر شده‌اند. در این پست به تحلیل این رندرها و مشخصات فنی احتمالی دو گوشی جدید ایسوس می‌اندازیم.

آنچه که از سری زنفون ٨ می‌دانیم

ایسوس مدتی پیش، اقدام به ارسال دعوت‌ نامه‌‌های منتسب به مراسم رونمایی سری زنفون ٨ کرد. این گوشی، در ابتدا روز ٢٢ اردیبهشت به صورت جهانی رونمایی می‌شود. سپس، ایسوس این گوشی را در روز ٢٣ اردیبهشت در کشور چین عرضه خواهد کرد.

گویا ایسوس می‌خواهد سری پرچمداران زنفون ٨ را با دو عضو تشکیل بدهد. عضو اول، زنفون ٨ مینی نام دارد. برای مطالعه اخبار مربوط به زنفون ٨ مینی، روی نام این گوشی کلیک کنید.

ایسوس قصد دارد زنفون ٨ مینی با یک طراحی کامپکت ارائه بدهد. همچنین ایسوس مانور زیادی روی طراحی این گوشی داده است. در این گوشی، دیگر شاهد استفاده از دوربین چرخان نیستیم. جک ٣.۵ میلی‌متری هدفون نیز بازگشته است. تیزر رسمی و رندرهای این گوشی وجود دوربین سلفی تکی تعبیه شده در حفره نمایشگر سمت چپ را نیز تأیید می‌کنند.

 

رندر زنفون ٨ مینی منتشر شد

 

اما رندرهای جدید منتشر شده از دیگر عضو این خانواده، یعنی زنفون ٨ فلیپ، اطلاعات مهم و تازه‌ای را به ما می‌دهد. در ادامه، نگاهی به این رندرها و مشخصات فنی دو گوشی سری زنفون ٨ خواهیم داشت.

رندر زنفون ٨ فلیپ ایسوس و رندرهای جدید زنفون ٨ مینی

در گزارشی اختصاصی از 91mobiles، اطلاعات جدیدی از سری زنفون ٨ لو رفته است. در صدر این اطلاعات، رندرهای جدید زنفون ٨ فلیپ ایسوس قرار دارد. زنفون ٨ فلیپ برای اولین بار لو رفته است و قرار است به رندرهای این گوشی بپردازیم.

رندر زنفون ٨ فلیپ ایسوس

رندر زنفون ٨ فلیپ ایسوس در رنگ مشکی

ابتدا، نگاه کلی به این رندرها داریم. رندرهای زنفون ٨ فلیپ ایسوس در دو رنگ منتشر شده‌اند. در قاب پشتی این دستگاه، لوگوهای تجاری دیده می‌شود. در بخش بالایی، بر خلاف زنفون ٨ مینی، دوربین چرخان را می‌بینیم. این دوربین چرخان، در خود یک ماژول مستطیلی با سه سنسور و فلش LED را جای داده است. در زیر این دوربین نیز یک سوراخ مربوط به میکروفون وجود دارد.

به فریم میانی منتقل می‌شویم. در این بخش، کلید پاور و دکمه‌های تنظیم صدا دیده می‌شوند. کلید پاور، رنگ‌بندی مجرایی از بدنه دارد. همین مسئله، سبب تشخیص راحت‌تر این دکمه از بدنه می‌شود. در سمت چپ نیز خشاب سیم‌کارت دیده می‌شود. این فریم از جنس فلز می‌باشد.

رندر زنفون ٨ فلیپ ایسوس

رندر زنفون ٨ فلیپ ایسوس در رنگ نقره‌‌ای

حال، به بخش نسبتاً تکراری گوشی‌های پرچمدار زنفون، یعنی قاب جلویی و نمایشگر می‌رویم. در قاب جلویی هیچ زائده‌ای مشاهده نمی‌شود. طبق معمول، دوربین سلفی حذف شده است و مکانیزم دوربین چرخان جایگزین آن شده است. حاشیه‌های کمی نیز دور نمایشگر را احاطه کرده‌اند.

رندر زنفون ٨ مینی

رندرها و رنگ‌بندی‌ زنفون ٨ مینی

رندرهای جدید زنفون ٨ مینی هم جزو اطلاعات لو رفته جدید هستند. بر خلاف پیش‌بینی‌های گذشته، فریم این دستگاه نیز احتمالاً از جنس فلز است. دکمه پاور نیز مانند زنفون ٨ فلیپ رنگ مجزایی از بدنه دارد. قاب پشتی دستگاه، طراحی بسیار ساده و خلوتی دارد و شاهد طراحی‌های نامتعارف نیستیم. زنفون ٨ مینی در دو رنگ روانه بازار خواهد شد.

مشخصات فنی لو رفته از زنفون ٨ فلیپ ایسوس و زنفون ٨ مینی

بیایید ابتدا از مشخصات فنی لو رفته از زنفون ۸ فلیپ شروع کنیم. این مشخصات نهایی نیستند. بنابراین ممکن است تغییراتی در آن‌ها ایجاد شود.

زنفون ٨ فلیپ از نمایشگری با قطر ۶.۶٧ اینچ و پنل AMOLED با وضوح +FHD بهره‌مند است. رفرش ریت این نمایشگر ٩٠ هرتز است. ممکن است شاهد پشتیبانی از محتوای +HDR10 نیز در این گوشی باشیم.

تراشه‌ پرچمدار اسنپدراگون ٨٨٨ با لیتوگرافی 5 نانومتری در این گوشی به کار خواهد رفت.

 

اسنپدراگون ۸۸۸ / Snapdragon 888 کوالکام رسما معرفی شد: همان Snapdragon 875 مورد انتظار

 

٨ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR5 3200MHZ در این گوشی وجود خواهد داشت. ٢۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 را فراموش نکنیم.

احتمال می‌رود که وزن این گوشی حدود ٢٣٠ گرم باشد. همچنین ضخامت ٩.۵ میلی‌متری برای طراحی این گوشی در نظر گرفته شده است. خب، اگر بخواهید این گوشی را خریداری کنید، پیشنهاد می‌کنم حداقل چند هفته قبل از تهیه آن، به باشگاه بروید و عضلات خود را قوی‌تر کنید! زیرا کار کردن با گوشی با چنین وزنی، قطعاً در طولانی مدت سخت خواهد بود. ظاهراً ایسوس هر چه قدر که به طراحی زنفون ٨ مینی اهمیت داده است، به همان مقدار نسبت به طراحی زنفون ٨ فلیپ بی اهمیت بوده است‌.

طبق گزارش منبع مذکور، دوربین اصلی این گوشی از سنسورهای ٨+١٢+۶۴ مگاپیکسلی تشکیل شده است. در این دوربین، قابلیت عکاسی فوق عریض و ماکرو وجود دارد. مشخص نیست که شاهد استفاده لنز تله‌فوتو هستیم یا خیر. همان‌طور که واضح است، دوربین اصلی و سلفی این گوشی کاملاً یکسان هستند. همچنین قابلیت فیلم‌برداری 8K در این گوشی نیز فراهم خواهد بود.

یکی از دلایل این وزن بالا، استفاده از باتری حجیم ۵,٠٠٠ میلی‌آمپرساعتی می‌باشد. شارژر پرچمدار ایسوس نیز ٣٠ واتی خواهد بود. توان این شارژر مناسب است، اما از ایسوس انتظار بیشتری در این بخش داشتیم.

بعد از مشخصات فنی زنفون ٨ فلیپ، نوبت به بررسی مشخصات زنفون ٨ مینی می‌رسد. به نظر می‌رسد که این گوشی محبوبیت بیشتری نسبت به برانداز غول پیکرش داشته باشد.

نمایشگر گوشی کامپکت ایسوس، قطر ۵.٩٢ اینچی دارد. نوع پنل و رفرش ریت این گوشی همچنان مشخص نشده است. اما وضوح این پنل +FHD است.

همان تراشه پرچمدار اسنپدراگون ٨٨٨ در این گوشی نیز قرار گرفته است. ٨ گیگابایت حافظه رم و ١٢٨ گیگابایت حافظه داخلی نیز در این گوشی وجود خواهند داشت. نوع حافظه‌های هر دو گوشی یکسان می‌باشد.

ضخامت ٩ میلی‌متری کمی برای این گوشی زیاد است. اما با وجود شیشه خمیده سه بعدی، این مقدار زیاد احساس نخواهد شد. در مقابل، وزن ١٧٠ گرمی رقم بسیار مناسبی برای کارکرد طولانی مدت محسوب می‌شود.

دوربین اصلی این گوشی از دو سنسور با وضوح‌ ۶۴ و ١٢ مگاپیکسلی بهره‌مند خواهد شد. مشخصات دوربین سلفی این گوشی مشخص نیست. قابلیت فیلم‌برداری 8K در زنفون ٨ مینی نیز وجود دارد.

باتری زنفون ٨ مینی نسبت به زنفون ٨ فلیپ حجم کم‌تری دارد. این حجم، برابر با ۴,٠٠٠ میلی‌آمپرساعت است. شارژر زنفون ٨ مینی نیز توان ٣٠ واتی دارد. توان ٣٠ واتی شارژر برای باتری ۴،٠٠٠ میلی‌آمپرساعتی کاملاً خوب است.

نظرتان در مورد رندر زنفون ٨ فلیپ ایسوس و رنگ‌های زنفون ٨ مینی چیست؟ کدام گوشی را بیشتر می‌پسندید؟ زنفون ٨ مینی جذاب‌تر است یا زنفون ٨ فلیپ؟ آیا توجه شما به این سری جلب شده است؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

بازم خوبه تو نسخه معمولیش دوربین چرخان رو ول نکرده

صدرا مخملی

قمیتش زیاده حتی نسل قبلیش

Milad7

برعکس برخی از دوستان به نظر من دوربین چرخان اصلا جالب نیست!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️