حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز DxO دوربین اصلی Zenfone 8 Flip مشخص شد: ضعیف‌تر از Zenfone 8

نوشته

2 سال قبل | 4 دیدگاه | ایسوس، دوربین

گوشی‌های پرچمدار ایسوس امسال معرفی شدند. این گوشی‌ها، زنفون ٨ و زنفون ٨ فلیپ نام دارند. به همین ترتیب، DxOMARK بالأخره به سراغ گوشی Zenfone 8 Flip رفته است. در ادامه، امتیاز DxO دوربین اصلی Zenfone 8 Flip را بررسی می‌کنیم.

ایسوس زنفون ٨ پرو

چندی پیش، دیدیم که بررسی و امتیاز DxO دوربین اصلی زنفون ٨ منتشر شد. بر اساس این امتیاز، عملکرد دوربین اصلی Zenfone 8 از گلکسی اس ٢١ پلاس بهتر و در حد شیائومی می ١١ است.

 

امتیاز DxO دوربین اصلی Zenfone 8 مشخص شد: در حد شیائومی Mi 11

 

از سوی دیگر، دگزومارک به تازگی به سراغ نسخه دیگری از گوشی‌های سری Zenfone 8 رفته است. نام این دستگاه، زنفون ٨ است که طراحی خاصی در بین گوشی‌های پرچمدار امسال دارد. به همین صورت، می‌خواهیم مروری بر امتیاز DxO دوربین اصلی Zenfone 8 Flip و عملکرد آن داشته باشیم. اما قبل از آن، بهتر است نگاهی به مشخصات دوربین اصلی این گوشی نیز داشته باشیم:

– سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی IMX686 سونی با اندازه ١/١.٧٣” اینچی / اندازه پیکسل ٠.٨ میکرومتری / اندازه پیکسل ١.۶ میکرومتری با استفاده از ویژگی QuadBayer و خروجی ١۶ مگاپیکسلی

– سنسور ١٢ مگاپیکسلی IMX363 سونی / فاصله کنونی ١۴.٣ میلی متری

– سنسور ٨ مگاپیکسلی برای لنز تله فوتو / قابلیت زوم ٣ برابری اپتیکال

– فلش LED

– سیستم فوکوس خودکار اختصاصی برای دوربین اصلی و فوق عریض

– قابلیت فیلم برداری 8K با نرخ ٣٠ فریم بر ثانیه

همان طور که همیشه اعلام شده است، DxOMARK برای نمره دهی به گوشی‌ها در بخش دوربین اصلی، همواره بیش از ٣,٠٠٠ عکس و ٢.۵ ساعت فیلم را ثبت و آنالیز می‌کند تا نتایج نهایی را منتشر کند.

امتیاز DxO دوربین اصلی Zenfone 8 Flip

زنفون ٨ فلیپ بالأخره به دست DxOMARK رسید. این گوشی نه چندان جدید، از سوی DxOMARK در بخش دوربین اصلی بررسی شده است. بنابراین، ما اکنون از عملکرد دوربین اصلی این گوشی، مطلع هستیم. در نهایت، امتیاز DxO دوربین اصلی Zenfone 8 Flip، برابر با ١١٨ است. این امتیاز، کم‌تر از برادر کوچک و کامپکت این دستگاه، یعنی Zenfone 8 است. در ادامه، امتیازات بخش‌های عکاسی، زوم و فیلم برداری این دستگاه، برابر با ١٢۵، ۵٠ و ١٠٨ می‌باشد.

ما انتظار داشتیم که عملکرد دوربین اصلی این گوشی، تا حدودی بهتر باشد. جالب است که گوشی هوشمند کوالکام با مشخصات مشابه دوربین اصلی این گوشی و حتی ضعیف‌تر از آن بر روی کاغذ، عملکرد بسیاری بهتری نسبت به Zenfone 8 Flip دارد! به همین صورت، عملکرد دوربین اصلی Zenfone 8 Flip، بهتر از گلکسی نوت ٢٠ اولترا و گلکسی اس ٢١ پلاس نسخه Exynos است. اما دوربین این گوشی، عملکردی در تراز Mi 10T Pro و OnePlus 8 Pro دارد. در نهایت، کیفیت دوربین اصلی این گوشی از پیکسل ۵ و Zenfone 8 کم‌تر است. در تصویر زیر، مقایسه‌ای از عکس‌های ثبت شده به وسیله Zenfone 8 Flip و Zenfone 8 موجود می‌باشد:

نقاط ضعف و نقاط قوت گوشی پرچمدار Zenfone در بخش دوربین اصلی

در ادامه، نوبت نقاط ضعف و نقاط قوت گوشی نه چندان جدید زنفون ٨ فلیپ می‌رسد. این دستگاه، دارای نقاط قوتی مانند دقت بالای رنگ‌ها، خوانایی بالای محتوای ثبت شده در تصاویر، نوردهی مناسب تصاویر در محیط داخلی، نوردهی مناسب تصاویر زوم، جزئیات عالی در ویدئوها و لرزشگیر مناسب می‌باشد. اما مشکلاتی همچون پایداری کم نوردهی تصاویر، سیستم فوکوس خودکار کند، نویز بالای تصاویر و ویدئوهای زوم، جزئیات کم تصاویر فوق عریض، داینامیک رنج محدود ویدئوها و سیستم فوکوس خودکار غیر دقیق در ویدئوها در این گوشی موجود هستند.

نظر شما در مورد امتیاز DxO دوربین اصلی Zenfone 8 Flip چیست؟ انتظار شما از دوربین اصلی این گوشی چه بوده است؟

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

دکزو دیگه همیشه نمراتش یه جوریه ولی خوبه😂😂

AL1K1NG

به قول مهدی:
عاشقتم دگزو

Mahdi

جووون

mostafa3

نمره بالاتر از s21 پلاس

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️