حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عمر باتری زنفون ٨ ایسوس مشخص شد: بهتر از برخی رقبا

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | ایسوس، عمر باتری، مقایسه

ایسوس، دیروز از پرچمداران جدید خود پرده برداشت. این پرچمداران، دو گوشی زنفون ٨ و زنفون ٨ فلیپ هستند. به تازگی، زنفون ٨ در وب سایت Gsmarena بررسی شده است. به همین ترتیب، عمر باتری زنفون ٨ ایسوس نیز مشخص شد. در ادامه، به جزئیات بازدهی باتری، شارژر و دیگر موارد مرتبط با این گوشی خواهیم پرداخت.

زنفون ٨ ایسوس

دیروز بود که از رونمایی رسمی زنفون ٨ خبر دادیم. این گوشی، یک دستگاه کامپکت است. از مشخصات فنی برجسته زنفون ٨، می‌توان به استفاده از تراشه اسنپدراگون ٨٨٨ و کیفیت ساخت بالای آن با محافظ گوریلا گلس ویکتوس اشاره کرد. برای مطالعه مشخصات فنی کامل و قیمت این گوشی، روی این لینک کلیک کنید.

 

زنفون ٨ و زنفون ٨ فلیپ ایسوس رسما معرفی شدند

 

اما چندی پس از رونمایی رسمی زنفون ٨، مجموعه Gsmarena بررسی این گوشی را منتشر کرد. در بررسی Gsmarena، عمر باتری زنفون ٨ ایسوس به همراه عملکرد شارژر آن سنجیده شده است. آیا می‌توانیم از این گوشی، انتظار عملکرد خوبی را داشته باشیم؟ خب، قبل از شروع بررسی عمر باتری و شارژر این گوشی، نگاهی به مشخصه‌های مرتبط این گوشی در بخش عمر باتری داشته باشیم:

– نمایشگر ۵.٩ اینچی از نوع Super AMOLED E4 ساخت سامسونگ با وضوح +FHD و رفرش ریت ١٢٠ هرتزی

– سیستم عامل اندروید ١١ به همراه رابط کاربری ZenUI 8

تراشه ۵ نانومتری اسنپدراگون ٨٨٨

– باتری ۴,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی

– شارژر ٣٠ واتی درون جعبه

با مشاهده این مشخصات، انتظار بازدهی باتری فوق العاده‌ای را نداریم. چرا که ظرفیت باتری این گوشی برابر با ۴,٠٠٠ میلی آمپر ساعت است و به کارگیری تراشه پر مصرف اسنپدراگون ٨٨٨، کمی چالش برانگیز خواهد بود. در نهایت، ببینیم در عمل چه نتیجه‌ای را از زنفون ٨ ایسوس شاهد هستیم.

عمر باتری زنفون ٨ ایسوس

در نهایت، به عمر باتری و بازدهی باتری زنفون ٨ می‌رسیم. گوشی زنفون ٨، از رفرش ریت حداکثر ١٢٠ هرتزی نمایشگر برخوردار است که به تغییرات آن در تست، اشاره خواهیم داشت. در هر صورت، این شما و این هم نتیجه تست بازدهی باتری زنفون ٨ ایسوس:

عمر باتری زنفون ٨ ایسوس

عمر باتری زنفون ٨ ایسوس

عمر باتری ٨٨ ساعته در حالت استفاده ترکیبی برای چنین ظرفیت باتری، نسبتاً مناسب و قابل قبول است. همان طور که گفتیم، این گوشی از تراشه پر مصرفی بهره مند شده است. اما ظاهراً بهینه سازی‌های انجام شده و اندازه نمایشگر کم‌تر، در این امر دخیل بوده‌اند. عمر باتری ٨٨ ساعته زنفون ٨ در حالت ترکیبی، بازدهی باتری این گوشی را در بازه “خوب” قرار می‌دهد. بیایید کمی بیشتر وارد موضوع بشویم.

خب، نزدیک ٢٢ ساعت بازدهی در تست تماس 3G، دیگر نتیجه این گوشی در تست Gsmarena است. این نتیجه خیلی بد نیست، اما خوب هم نیست. در مقابل، زنفون ٨، آیفون ١٢ با باتری ٢,٨١۵ میلی آمپر ساعتی را در این تست شکست داده است. این گوشی نیز در حدود ١٩:٣٠ ساعت روشن مانده بود.

تست بعدی، مربوط به بخش وب گردی است. وب گردی یکی از بخش‌های اصلی است که جمع عظیمی از کاربران، به آن اهمیت می‌دهند. در قسمت وب گردی، زنفون ٨ موفق به ثبت عدد ١٢:٣۴ ساعتی شده است. این تست، در حالت رفرش ریت ١٢٠ هرتزی انجام گرفته است. به گفته Gsmarena، با قرار دادن رفرش ریت بر روی حالت ٩٠ یا ۶۰ هرتزی، زنفون ٨ حدود ٣٠ تا ۴٠ دقیقه بیشتر دوام می‌آورد.

به آخرین تست بازدهی باتری، یعنی بخش پخش ویدئو می‌رسیم. همان طور که گفتیم، این گوشی از نمایشگر ۵.٩٢ اینچی با پنلی از نوع Super AMOLED بهره مند است. طبعاً، رفرش ریت این گوشی در بخش پخش ویدئو، ۶٠ هرتز بوده است. به همین شکل، زنفون ٨ با پخش مداوم تقریباً ١۶ ساعت ویدئو، خاموش شده است. این رقم از بسیاری از رقبای زنفون ٨ بیشتر است. شاید این موضوع، به لطف همان نمایشگر کوچک‌تر این گوشی باشند. در تصویر زیر، مقایسه‌ای از عمر باتری زنفون ٨ ایسوس با برخی رقبای قیمتی‌اش از جمله گلکسی اس ٢١ نسخه اگزینوس، شیائومی Mi 11 و آیفون ١٢ آمده است:

مقایسه بازدهی باتری Zenfone 8 با رقبایش

مقایسه بازدهی باتری زنفون ٨ با رقبایش

پس از عمر باتری زنفون ٨ ایسوس، به عملکرد شارژر این گوشی می‌رسیم. آیا شارژر زنفون ٨، می‌تواند این گوشی را با سرعت مناسبی شارژ کند یا خیر؟

شارژر زنفون ٨ ایسوس

گفتیم که زنفون ٨ از یک شارژر با توان ٣٠ واتی پشتیبانی می‌کند. خوشبختانه، شارژر این گوشی در جعبه‌اش قرار گرفته و از آن حذف نشده است. زنفون ٨، از طریق درگاه Type-C و این شارژر، تغذیه می‌شود. ابتدا، از سرعت شارژ شدن این گوشی در نیم ساعت اول آغاز تست، شروع می‌کنیم.

میزان ظرفیت شارژ شده باتری زنفون ٨ ایسوس در نیم ساعت

میزان ظرفیت شارژ شده باتری زنفون ٨ ایسوس در نیم ساعت

در ٣٠ دقیقه اول اتصال شارژر به زنفون ٨، ۶٠ درصد از ظرفیت باتری ۴,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی این دستگاه کامپکت شارژ شده است. رقمی که دقیقاً مشابه با آیفون ١۲ مینی، با باتری ٢,٢٢٧ میلی آمپر ساعتی و شارژر ٢٠ واتی از نوع Power Delivery است. آیفون ١٢ نیز با باتری ٢,٨١۵ میلی آمپر ساعتی و همان شارژر، تنها ٢ درصد کم‌تر شارژ شده است. گوشی Mi 11 Lite 5G نیز با باتری ۴,٢۵٠ میلی آمپر ساعت و شارژر ٣٣ واتی، تا ۵٨ درصد در نیم ساعت شارژ شده است. در کل، شارژر زنفون ٨ عملکرد قابل توجهی ندارد. در تست بعدی، زمان تکمیل ظرفیت شارژ باتری این گوشی را مشاهده خواهیم کرد.

زمان تکمیل شارژ باتری Zenfone 8

زنان تکمیل ظرفیت شارژ باتری زنفون ٨ ایسوس

در این تست، زنفون ٨ به کلی از رقبای خود عقب افتاده است. زمان تکمیل ظرفیت شارژ باتری این گوشی، معادل ٨٨ دقیقه است که برای باتری ۴,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی این گوشی، زیاد به نظر می‌رسد. مقایسه اعداد به دست آمده در گوشی‌های دیگر، این موضوع را بهتر به ما ثابت می‌کند. به طور مثال، گلکسی S21 در همین تست و با شارژر ١٨ واتی از نوع Quick Charge 3.0، در ٨۵ دقیقه فول شارژ شده است. آیفون ١٢ مینی و آیفون نیز به ترتیب، تنها ١ و ٢ دقیقه دیرتر شارژ شده‌اند. شارژ کامل گلکسی S20 FE با شارژر ١۵ واتی درون جعبه‌ و باتری ۴,۵٠٠ میلی آمپر ساعتی، در ٩۵ دقیقه انجام شده است.

خب، این مطلب، در مورد عمر باتری و عملکرد شارژر زنفون ٨ ایسوس بود. اما زنفون ٨ فلیپ چطور؟ باید بگوییم که بررسی زنفون ٨ فلیپ، هنوز منتشر نشده است. با این حال، در بخش مشخصات فنی این گوشی، نتیجه کلی عمر باتری این گوشی ثبت شده است. در این بخش، عمر باتری زنفون ٨ فلیپ در حالت استفاده ترکیبی، ٩٨ ساعت ذکر شده است. زنفون ٨ فلیپ عمر باتری ٩٨ ساعته در این حالت، در بازه “خیلی خوب” قرار می‌گیرد. با این وجود، باید تا زمان انتشار رسمی بررسی این گوشی شکیبا باشیم. اما در نهایت، به زودی عمر باتری زنفون ٨ فلیپ ایسوس نیز، منتشر خواهد شد.

عمر باتری زنفون ٨ فلیپ

عمر باتری احتمالی زنفون ٨ فلیپ ایسوس

نظر شما راجع به عمر باتری زنفون ٨ ایسوس چیست؟ آیا این گوشی عملکرد خوبی در بخش باتری دارد؟ شارژر زنفون ٨ چطور است؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
M.Y

❤️❤️

واسه یه گوشی که جمع و جوره که به نظر من بهتره

Milad7

قابل قبول!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️