حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز DxO دوربین اصلی Zenfone 8 مشخص شد: در حد شیائومی Mi 11

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | ایسوس، دوربین

ایسوس اخیراً مدل جدیدی از گوشی‌های Zenfone خود را رونمایی نکرده است. در بخش گوشی‌های هوشمند، زنفون‌ها شناخته شده‌ترین محصولات ایسوس هستند. حال، به تازگی عملکرد دوربین اصلی گوشی کامپکت Zenfone 8 توسط DxOMARK بررسی شده است. در ادامه، نگاهی به امتیاز DxO دوربین اصلی Zenfone 8 خواهیم داشت.

زنفون ٨

ایسوس چند ماه قبل از سری پرچمدار جدید خود رونمایی کرد. در این سری، یک گوشی کامپکت نیز با نام Zenfone 8 رونمایی شد. این دستگاه، از مشخصات جالبی مانند استاندارد IP68 بهره می‌برد.

 

زنفون ٨ و زنفون ٨ فلیپ ایسوس رسما معرفی شدند

 

این بار، دگزومارک به سراغ همین دستگاه رفته است. گوشی ایسوس زنفون ٨، از مدعیان برتر بازار نیست. اما این دستگاه، مطمئناً تنها گوشی کامپکت بازار گوشی‌های پرچمدار اندرویدی امسال است. به تازگی امتیاز DxO دوربین اصلی Zenfone 8 مشخص شده است. اما پیش از آن، نگاهی به مشخصات مرتبط این گوشی هوشمند داریم:

– سنسور اصلی ۶۴ مگاپیکسلی IMX686 سونی / اندازه ١/١.٧٣” اینچی / دارای لرزشگیر اپتیکال

– سنسور ١٢ مگاپیکسلی IMX363 سونی برای ثبت عکس‌های فوق عریض / اندازه ١/٢.۵۵” اینچی

– قابلیت فیلم برداری 8K با نرخ ٢۴ فریم بر ثانیه

دگزومارک اظهار دارد که برای ثبت نتیجه امتیاز دوربین این گوشی، بیش از ٣,٠٠٠ عکس و ٢.۵ ساعت فیلم را ثبت کرده است.

امتیاز DxO دوربین اصلی Zenfone 8

امتیاز DxO دوربین اصلی Zenfone 8

همان طور که مشاهده کردید، این دستگاه از دوربین اصلی دوگانه استفاده می‌کند. اما با این وجود، امتیاز نهایی این گوشی در بخش دوربین اصلی برابر با ١٢٠ است. این امتیاز، کمی عجیب است. چرا که در بین گوشی‌هایی با این سنسور، Zenfone 8 بیشترین امتیاز را کسب کرده است. البته پردازش تصویر این گوشی، در بالاترین سطح است. امتیاز بخش عکاسی، زوم و فیلم برداری Zenfone 8 به ترتیب معادل ١٢۶، ۵۴ و ١٠٨ می‌باشد.

امتیاز نهایی Zenfone 8، از گلکسی اس ٢١ پلاس نسخه اسنپدراگون بیشتر است. اما این گوشی، نهایتاً هم تراز با شیائومی Mi 11 به همراه دوربین اصلی ١٠٨ مگاپیکسلی سه گانه است! با این وجود، دوربین اصلی دوگانه ١٢ مگاپیکسلی آیفون ١٢ پرو امتیاز بیشتری نسبت به زنفون ٨ کسب کرده است. عکس زیر، مقایسه‌ای از تصاویر ثبت شده به وسیله دوربین اصلی Zenfone 8 و گلکسی اس ٢١ پلاس نسخه Exynos می‌باشد:

مقایسه دوربین زنفون ۸ با نسخه اگزینوس گلکسی اس ٢١ پلاس

نقاط ضعف و نقاط قوت دوربین اصلی زنفون ٨

به ادعای DxOMARK، در بخش نقاط قوت این دستگاه دارای مواردی همچون جزئیات بالای تصاویر و میزان نویز مناسب در اغلب شرایط، نورگیری مناسب تصاویر، دقت رنگ و وایت بالانس مناسب ویدئوها و لرزشگیری با عملکرد قابل توجه است. اما نقاط ضعفی مانند نورگیری ناپایدار در بیشتر سناریوها، فوکوس خودکار در شرایط نوری ضعیف یا کنتراست بالا، دقت رنگ پایین تصاویر (به خصوص رنگ آسمان)، داینامیک رنج پایین ویدئوها و مشکلاتی در ثبت رنگ موجود هستند.

چه بازخوردی نسبت به امتیاز DxO دوربین اصلی Zenfone 8 دارید؟ آیا این گوشی را می‌پسندید؟ انتظار داشتید که عملکرد دوربین اصلی آن در چه حد باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

جزو معدود گوشی هایی هست ك از طراحی و ساختارش خیلی خوشم میاد
حیف که خریدش نسبت به رقباش ( تو ایران ) ریسکه

Mahdi

اگه اسنپدراگون ۸۸۸ مشکل نداشت این گوشی رو میگرفتم خیلی خوشم میاد ازش ، کاش سال آینده یه همچین گوشی بزنه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️