حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

زنفون ٨ و زنفون ٨ فلیپ ایسوس رسما معرفی شدند

ایسوس، هر ساله از پرچمداران خود در سری زنفون رونمایی می‌کند. ایسوس با تولید این پرچمداران، بر روی ارائه امکانات روز و مشخصات فنی پرچمدار تمرکز دارد. مدتی پیش، ایسوس در مورد رونمایی از سری Zenfone 8 خود اطلاع داده بود. اما بالأخره روز موعود فرا رسید! زنفون ٨ و زنفون ٨ فلیپ ایسوس سرانجام توسط این برند، رسماً رونمایی شدند. در ادامه، نگاهی به مشخصات فنی و قیمت دو گوشی پرچمدار ایسوس خواهیم داشت.

سری زنفون ٨ ایسوس

ایسوس، از آن دسته برندهایی است که با وجود محبوبیت نسبتاً کم در بازار جهانی، گوشی‌های جذابی را عرضه می‌کند. رونمایی از پرچمداران این برند نیز از جذاب‌ترین رویدادهای سالانه قلمداد می‌شود. سال گذشته، ایسوس سری زنفون ٧ خود را با دوربین چرخان و نمایشگر بدون زائده ارائه کرد.

 

ایسوس زنفون ۷ پرو و ایسوس زنفون ۷ با دوربین سه گانه چرخان رسما معرفی شد

 

امسال، ایسوس با دو گوشی جدید به میدان بازگشته است. گوشی اول، زنفون ٨ است که با پیش‌تر با نام زنفون ٨ مینی لو رفته بود. اما ظاهراً ایسوس ترجیح داده است تا برای این گوشی، از پسوند اضافه‌ای استفاده نکند و همان زنفون ٨ را برای نام گذاری این گوشی، مد نظر قرار دهد. دومین گوشی ایسوس و پرچمدار اصلی جدید این برند، زنفون ٨ فلیپ نام دارد. این بار ایسوس به جای استفاده از پسوند “Pro”، از عبارت “Flip” استفاده کرده است.

به گزارش Gsmarena، سرانجام، ایسوس به صورت رسمی از سری Zenfone 8 خود رونمایی کرد. به نظر می‌رسد که گوشی‌های این سری، حرف‌هایی را برای گفتن داشته باشند. به طور مثال، زنفون ٨ می‌تواند با ابعاد نسبتاً کوچکی که دارد، نقش آیفون ١٢ مینی اندرویدی را ایفا کند! در ادامه، به مشخصات فنی و قیمت این دو گوشی تازه وارد ایسوس خواهیم پرداخت. ببینیم گوشی‌های سری زنفون ٨ چه چیزی در چنته دارند.

مشخصات فنی زنفون ٨

اگر به یاد داشته باشید، ما چندین پست در مورد این گوشی در ترنجی قرار داده بودیم. در این پست‌ها، ما به گوشی زنفون ٨ مینی اشاره داشتیم. اطلاعات لو رفته از این گوشی، نشان می‌دادند که زنفون ٨ مینی با طراحی کامپکت و مشخصاتی جالب، در راه است. اما در نهایت، زنفون ٨ مینی، بدون پسوند “مینی” ارائه شد. یعنی در واقع، زنفون ٨، نام گوشی پایه سری Zenfone 8 است. بیایید به مشخصات فنی این گوشی کامپکت و جذاب بپردازیم.

نمایشگر، طراحی و ارتباطات

گوشی زنفون ٨ مینی، به عنوان یک پرچمدار پایه، باید در بخش ارتباطات حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد. با گسترش فناوری 5G، گوشی‌های ارزان‌تر نیز به این قابلیت مجهز شدند. اما زنفون ٨ چه ویژگی اضافه‌ای دارد؟ طبیعتاً پشتیبانی از اینترنت 5G در این گوشی وجود دارد. در عوض، مودم کوالکام X60 در این گوشی وجود دارد. باید بدانید که این مودم پرچمدار، حداکثر سرعت دانلود ٧.۵ گیگابیت بر ثانیه را در اختیار کاربر می‌گذارد. بلوتوث نسخه ۵.٢ در زنفون ٨ ایسوس به کار گرفته شده است. همچنین Wi-Fi 6e در این گوشی کامپکت موجود است.

صحبت از ابعاد کامپکت شد. همان طور که اشاره کردیم، این گوشی، یک دستگاه کامپکت است. کامپکت بودن، به این معنی است که این گوشی به گونه‌ای طراحی شده است تا به خوبی در دست بنشیند و کاربر هنگام کارکرد با این گوشی، احساس راحتی داشته باشد. گوشی زنفون ٨، از بدنه‌ای با قاب شیشه‌ای برخوردار است. فریم میانی این گوشی نیز از جنس فلز می‌باشد. وزن و ضخامت زنفون ٨، به ترتیب معادل ١۶۹ گرم و ٨.۹ میلی‌متر می‌باشد. هرچند که ضخامت این گوشی کمی زیاد است، اما وزن کم آن، این امر را جبران می‌کند. گواهینامه IP68 نیز به این گوشی اعطا شده است. این موضوع، به معنای مقاومت این گوشی در برابر گرد و غبار و آب تا حد معینی می‌باشد.

زنفون ٨

زنفون ٨

نمایشگر زنفون ٨، قطر ۵.٩٢ اینچی دارد و پنل آن، از نوع Super AMOLED E4 است. حداکثر رفرش ریت نمایشگر زنفون ۸، برابر با ١٢٠ هرتز و وضوح آن، +FHD است. این نمایشگر، بیشینه نوری ١١٠٠ نیتی و قابلیت نمایش محتوای +HDR10 را دارد. نرخ حساسیت لمسی نیز در این گوشی به ٢۴٠ هرتز می‌رسد. حسگر تشخیص اثرانگشت از نوع اپتیکال در زیر همین نمایشگر جای خوش کرده است. تا به اینجا، زنفون ٨ گوشی جالبی بوده است. محافظ صفحه نمایش زنفون ٨، گوریلا گلس ویکتوس می‌باشد. قاب پشتی زنفون ٨ نیز با محافظ گوریلا گلس ٣ پوشانده شده است.

پلتفرم

زنفون ٨، از مشخصات فنی پرچمدار گونه در بخش‌ پلتفرم بهره می‌برد. بخش سخت افزار و نرم افزار این گوشی، از جهات زیادی به روز هستند. بنابراین، با یک گوشی کامپکت قدرتمند از سوی ایسوس، روبه‌رو هستیم. زنفون ٨، از نسخه یازدهم سیستم عامل محبوب اندروید به صورت پیش فرض استفاده می‌کند. احتمالاً، حداقل دو نسخه آپدیت اندروید برای کاربران این گوشی نیز منتشر خواهد شد. رابط کاربری ZenUI 8 نیز همراه با این سیستم عامل، در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. اما مغز متفکر زنفون ٨ چیست؟ جواب، تراشه ۵ نانومتری اسنپدراگون ٨٨٨ است که در گوشی ROG Phone 5 نیز به کار رفته بود. پردازنده‌ مرکزی هشت هسته‌ای این تراشه، از هسته‌‌های شخصی سازی شده Cortex-X1 و Cortex-A78 در کنار Cortex-A55 تشکیل شده‌اند.

 

اسنپدراگون ۸۸۸ / Snapdragon 888 کوالکام رسما معرفی شد: همان Snapdragon 875 مورد انتظار

 

از سوی دیگر، برای این گوشی از ۶ یا ٨ یا ١۶ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR5 در نظر گرفته شده است. ١٢٨ یا ٢۵۶ گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.1 نیز در زنفون ٨ به کار رفته است.

سیستم دوربین

زنفون ٨، به عنوان یک گوشی کامپکت از سیستم دوربین خیلی خوبی برخوردار نیست. اما می‌توان تا حدودی به سیستم دوربین زنفون ٨، اتکا کرد. ماژول دوربین اصلی این گوشی، مستطیل شکل است. درون ماژول دوربین اصلی زنفون ٨، از دو سنسور و فلش LED تشکیل شده است. سنسورهای ۶۴ مگاپیکسلی و ١٢ مگاپیکسلی، وظیفه ثبت عکس‌ها را بر عهده دارند. لنز فوق عریض در این گوشی، قابلیت ثبت عکس‌هایی با زاویه دید فوق عریض را به ارمغان می‌آورد. سنسور اصلی این گوشی، IMX686 ساخت سونی است. لرزشگیر اپتیکال برای این سنسور در نظر گرفته شده است.

قابلیت فیلم برداری با وضوح 8K و نرخ ٢۴ فریم بر ثانیه، در این دستگاه فراهم شده است. سنسور اصلی زنفون ٨، یک لرزشگیر اپتیکال را به همراه خود دارد. دوربین سلفی ١٢ مگاپیکسلی این دستگاه کامپکت نیز بر خلاف نسل قبلی، همان دوربین اصلی نیست. سنسور این دوربین، یعنی IMX663، ساخت سونی است. با وجود این که زنفون ٧، از دوربین اصلی چرخان و نمایشگر بدون زائده بهره مند بود، زنفون ٨ از چنین قابلیتی برخوردار نمی‌باشد. این دلیل، می‌تواند به دلیل کم‌تر شدن وزن گوشی و کسب گواهینامه‌ IP68 باشد. به همین منوال، دوربین سلفی تکی زنفون ٨، در حفره نمایشگر سمت چپ آن تعبیه شده است.

باتری، شارژر و دیگر مشخصات

آن طور که قبلاً گفته بودیم، باتری زنفون ٨ مینی ظرفیت ۴,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی دارد. با وجود چنین سخت افزار قدرتمندی، نمی‌توان انتظار بازدهی باتری طولانی مدت را از این گوشی داشت. اما به دلیل کامپکت بودن، شاید ایسوس انتخاب دیگری را پیش روی خود نداشته است. با این حال عمر باتری این گوشی در رده متوسطی قرار می‌گیرد. شارژر زنفون ٨ نیز توان ٣٠ واتی دارد. تکمیل ظرفیت شارژ این گوشی، در حدود ١:٢٠ ساعت کامل انجام می‌گیرد. خوشبختانه شارژر زنفون ٨ در جعبه آن قرار گرفته است.

اسپیکر زنفون ٨ از نوع استریو است. درگاه شارژ Type-C و جک ٣.۵ میلی‌متری هدفون نیز در سمت پایین فریم زنفون ٨ گنجانده شده‌اند. مشخصات فنی زنفون ٨ به این قسمت، خلاصه می‌شود. اما قیمت زنفون ٨ چگونه است؟

قیمت زنفون ٨

زنفون ٨، گوشی کامپکت جذابی است که توسط ایسوس رونمایی شده است. این گوشی جذاب، با قیمت پایه ۶٩٩ یورویی در دسترس قرار خواهد گرفت. اما در حال حاضر، قیمت پیش فروش نسخه پایه این گوشی معادل ۵٩٩ یورو می‌باشد. قیمت دقیق نسخه‌های مختلف این گوشی، به شرح زیر است:

– نسخه ۶/١٢٨ گیگابایتی: ۶۶٩ یورو

– نسخه ٨/١٢٨ گیگابایتی: ۶٩٩ یورو

– نسخه ٨/٢۵۶ گیگابایتی: ٧۴٩ یورو

– نسخه ١۶/٢۵۶ گیگابایتی: ٨١٩ یورو

مشخصات فنی زنفون ٨ فلیپ ایسوس

اما به اصل ماجرا می‌رسیم. زنفون ٨ فلیپ ایسوس، پرچمدار جدید این برند در کنار زنفون ٨ است. بر خلاف زنفون ٨، زنفون ٨ فلیپ از دوربین چرخان بهره می‌برد. (همان طور که از نامش هم پیداست!)

در نهایت، مشخصات فنی زنفون ٨ فلیپ را با هم مرور می‌کنیم تا تفاوت‌های این گوشی نسبت به زنفون ٨ را بیابیم. در واقع، برخی از مشخصات فنی زنفون ٨ و زنفون ٨ مینی، مشابه یک دیگر هستند.

نمایشگر، طراحی و ارتباطات

بخش ارتباطات زنفون ٨ فلیپ، دقیقاً مشابه زنفون ٨ است و هیچ تغییر کلیدی در این گوشی دیده نمی‌شود. در بخش طراحی، چیزی به نام ظرافت، در زنفون ٨ فلیپ دیده نمی‌شود! بگذارید در همین ابتدا بگویم که زنفون ٨ فلیپ، از وزن ٢٣٠ گرمی و ضخامت ٩.۶ میلی متری برخوردار است.

زنفون ٨ فلیپ ایسوس برعکس برادر کوچک‌ترش، به میزان زیادی بد دست است و ممکن است کاربر را در هنگام کارکرد طولانی، خسته کند. اما این افزایش وزن و ضخامت، به بهای استفاده از سیستم دوربین چرخان تمام شده است. سیستم دوربینی که برخی از کاربران آن را به شدت می‌پسندند! بدنه شیشه‌ای با فریم فلزی، در ساخت این گوشی نیز به کار رفته است. به هر حال، این تفاوت در دو گوشی زنفون ٨ و زنفون ٨ فلیپ، تنوع انواع طراحی را در بازار گوشی‌های هوشمند افزایش می‌دهد. محافظ صفحه نمایش گوریلا گلس ۶ در این گوشی نیز به کار رفته است.

زنفون ٨ فلیپ ایسوس

زنفون ٨ فلیپ

نمایشگر زنفون ٨ فلیپ، دارای قطر ۶.۶٧ اینچی و پنل Super AMOLED E3 می‌باشد. وضوح +FHD و حداکثر رفرش ریت ٩٠ هرتزی و نرخ حساسیت لمسی ٢٠٠ هرتزی در کنار پشتیبانی از محتوای +HDR10، درست مانند زنفون ٨ در این گوشی نیز وجود دارد. به گفته ایسوس، بیشینه نوری زنفون ٨ فلیپ، به حدود ١,٠٠٠ نیت می‌رسد. حسگر تشخیص اثرانگشت اپتیکال درون نمایشگر در زنفون ٨ فلیپ نیز تعبیه شده است.

پلتفرم

در حقیقت، این بخش یکی از بخش‌هایی است که زنفون ٨ فلیپ و زنفون ۸، نقاط مشترک زیادی دارند. سیستم عامل اندروید ١١ همراه با رابط کاربری ZenUI 8 در بخش نرم افزاری این گوشی موجود هستند. تراشه ۵ نانومتری اسنپدراگون ٨٨٨ نیز مجدداً وظیفه پردازش اطلاعات را در زنفون ٨ فلیپ ایسوس بر عهده دارد. هر دو گوشی زنفون ٨ فلیپ و زنفون ٨، در نسخه پایه از ٨ گیگابایت حافظه رم استفاده می‌کنند. اما زنفون ٨ فلیپ، از حافظه رم ١۶ گیگابایتی استفاده نمی‌کند و به همان حافظه رم ٨ گیگابایتی محدود می‌شود. حافظه داخلی ٢۵۶ گیگابایتی در این گوشی نیز وجود دارد. نوع این حافظه، به طبع همان UFS 3.1 است. به نظرتان، در بخش سیستم دوربین چه چیزی در انتظارمان است؟

سیستم دوربین

همان طور که مشخص است، دوربین اصلی و سلفی زنفون ٨ فلیپ، یکسان هستند. موتور دوربین چرخشی زنفون ٨ فلیپ در نسل‌های قبلی این گوشی، به خوبی خود را ثابت کرده بود. مقاومت و سرعت بالای این موتور، سبب شد تا استفاده از این مکانیزم در پرچمداران سری زنفون محبوبیت خاصی را کسب کند. در ماژول دوربین مستطیلی زنفون ٨ فلیپ، شاهد به کارگیری سه سنسور د فلش LED هستیم. این سنسورها، دارای وضوح ٨+١٢+۶۴ مگاپیکسلی هستند. با وجود لنز تله فوتو در این گوشی، قابلیت استفاده زوم ٣ برابری اپتیکال برای کاربران فراهم شده است. مانند زنفون ٨، قابلیت فیلم برداری 8K با نرخ ٣٠ فریم بر ثانیه در این گوشی نیز فراهم است. بهتر است بگوییم، دوربین سلفی این گوشی نیز قابلیت فیلم برداری با چنین وضوحی را دارد! قابلیت عکاسی فوق عریض در این گوشی وجود دارد.

رندر Zenfone 8 Flip

باتری، شارژر و دیگر مشخصات

زنفون ٨ فلیپ، به باتری غول آسای ۵,٠٠٠ میلی آمپر ساعتی مجهز شده است. این حجم باتری، بازدهی نسبتاً خوبی را به کاربران، ارائه خواهد داد. شارژر این دستگاه مانند زنفون ٨، توان ٣٠ واتی دارد. ما انتظار استفاده از شارژر توانمندتری را داشتیم. قابلیت شارژ وایرلس نیز در دستگاه پرچمدار جدید ایسوس فراهم نیست. بر خلاف زنفون ٨، در این گوشی خبری از وجود جک ٣.۵ میلی‌متری هدفون نیست. در مقابل، با وجود مکانیزم دوربین چرخان، گواهینامه IP68 به این گوشی تعلق گرفته است. درگاه Type-C در گوشی زنفون ٨ فلیپ تعبیه شده است. اسپیکر استریو در این گوشی نیز موجود است.

قیمت زنفون ٨ فلیپ

زنفون ٨ فلیپ دیگر دستگاه ایسوس است. این گوشی نیز با قیمت پایه ٧٩٩ یورویی در دسترس کاربران اروپایی قرار می‌گیرد. برنامه عرضه این سری در مناطق دیگر، فعلاً مشخص نشده است.

نظر شما در مورد گوشی‌های سری Zenfone 8 چیست؟ زنفون ٨ مینی برای شما جذاب‌تر است یا زنفون ٨ فلیپ؟ رقبای این گوشی بهتر هستند یا سری Zenfone 8؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
علی ستاری‌فر

چرا مدل فلیپ تو بعضی موارد از مدل پایه ضعیف تره؟
در مجموع من زیاد خوشم نیومد ازشون

M.Y

zenphone 8 خیلی خوبه…

AŁɪ

عالیه

persepolis

تصویر پی پنجاه هم اومد

Mahdi

کاش سال آینده هم یه گوشی مثل زنفون ۸ تولید کنه

صدرا مخملی

طراحی جالبی نسخه فیلپ داره

Milad7

خوشمان آمد. ارزش خرید خوبی دارن👌

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️