حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بنچمارک آیپد پرو M1 از افزایش ۵۰ درصدی کارایی نسبت به نسل قبل حکایت دارد

نوشته

2 سال قبل | 2 دیدگاه | اپل، بنچمارک، تبلت

پردازنده هشت هسته ای M1 از پاییز سال گذشته، قدرت مک بوک های اپل را تأمین می کند. این شرکت اما، در جریان رویداد Spring Loaded، از نسل جدید آیپد پرو ۲۰۲۱ با پردازنده M1 رونمایی کرد. حال، طبق جدیدترین نتایج بنچمارک که توسط MacRumors صورت گرفته، آیپد پرو 12.9 اینچی جدید مجهز به M1، تقریباً 56 درصد سریعتر از مدل نسل گذشته می باشد.

بنچمارک آیپد پرو M1

طبق نتایج بدست آمده در Geekbench 5، نسل پنجم آیپد پرو 12.9 اینچی به ترتیب دارای امتیازات ​​تک هسته ای و چند هسته ای 1718 و 7284 است. این امتیازات تا حدودی مشابه با مک بوک ایر می باشد که پیش تر توانسته بود میانگین نمرات تک هسته ای و چند هسته ای به ترتیب 1770 و 7378 را کسب کند.

نسل چهارم آیپد پرو 12.9 اینچی که از پردازنده A12Z استفاده می کند، به طور متوسط ​​دارای نتایج تک هسته ای و چند هسته ای به ترتیب 1112 و 4656 است. تبلت جدید اپل، همچنین از بالاترین مدل مک بوک پرو 16 اینچی مجهز به پردازنده اینتل Core i9 که دارای امتیازات تک هسته ای و چند هسته ای به ترتیب 1091 و 6845 می باشد، پیشی گرفته است.

بنچمارک آیپد پرو با پردازنده M1

بنچمارک آیپد پرو با پردازنده M1

طبق ادعای اپل، جدیدترین پردازنده گرافیکی 8 هسته ای آن ها، 40 درصد عملکرد بهتری نسبت به A12Z Bionic دارد. با این حال، به نظر می رسد که نتایج بنچمارک ها، حتی از ادعای خود اپل نیز، عدد بیشتری را نشان می دهند. آیپد پرو M1 در حال حاضر در میانگین امتیازات Metal، مجموع 20578 را بدست آورده که 71 درصد بیشتر از آیپد پرو ۲۰۲۰ با پردازنده A12Z می باشد. این رقم، تقریباً مشابه عملکرد گرافیکی کامپیوتر های M1 این شرکت است.

در اینجا نتایج بنچمارک شماری از دستگاه های اپل با پردازنده های مختلف را به طور خلاصه مرور می کنیم:

آیپد پرو 12.9 اینچی (M1): 1718 و 7284
آیپد پرو 12.9 اینچی (A12Z): 1112 و 4656
مک بوک ایر (M1): 1701 و 7378
مک بوک پرو ۱۶ اینچی (Core i9): 1091 و 6845

بنچمارک Antutu تراشه اپل M1 امتیاز خارق العاده ۱.۱ میلیون را ثبت کرد

مشخصات فنی و زمان عرضه آیپد پرو ۲۰۲۱

آیپد پرو M1 هنوز فروش خود را آغاز نکرده و بنابراین، باید دید که این نتایج چگونه به صورت عملکرد واقعی نمایان خواهند شد. همچنین، اگرچه آیپد پرو ۲۰۲۱ اکنون، دارای پردازنده مشابه آخرین سری از کامپیوتر های اپل می باشد، اما این نگرانی وجود دارد که سیستم عامل iPadOS نتواند از توانایی کامل این تراشه استفاده کند.

پیش تر از احتمال تاخیر در عرضه نسخه ۱۲.۹ اینچی این تبلت گفته بودیم؛ با این حال، انتظار می رود عرضه نسخه ۱۱ اینچی از ۳۱ اردیبهشت شروع شده که اولین بررسی ها از این محصول، چند روز قبل از آن انجام می شود.

از دیگر ویژگی های اصلی آیپد های جدید، می توان به به نمایشگر Liquid Retina XDR اشاره کرد که در نسخه ۱۲.۹ اینچی دارای فناوری Mini-LED برای ارائه رنگ های روشن تر با جزئیات بیشتر، پشتیبانی از تاندربولت 3، ترکیب دوربین سه گانه بروز شده، اتصال 5G و حداکثر 2 ترابایت فضای ذخیره سازی و 16 گیگابایت حافظه رم می باشد.

آیا تراشه اپل M1 بهترین تراشه لپ تاپ است؟

نظر شما راجع به امتیاز خارق العاده کسب شده توسط آیپد پرو M1 در بنچمارک گیگ بنچ ۵ چیست؟ به نظر می رسد اپل آنچنان قدرتمند ظاهر شده که تا مدت ها رقیبی برای این تبلت از سوی تولیدکنندگان اندرویدی، مشاهده نخواهیم کرد. در حقیقت، شاید اگر سامسونگ بتواند پردازنده جدید اگزینوس با گرافیک AMD را عملی کرده و تبلت های خود را نیز به آن مجهز کند، بتوان شاهد رقیبی برای آیپد های اپل باشیم.

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
M H

بای بدید 😐

Milad7

آنجا که عقاب پر بریزد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی