حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بنچمارک Antutu تراشه اپل M1 امتیاز خارق العاده ۱.۱ میلیون را ثبت کرد

نوشته

3 سال قبل | 13 دیدگاه | اپل، پردازشگرها

اگر فردی باشید که به بنچمارک زیادی هم اهمیت ندهید اما وقتی چنین اختلافی می بینید متوجه می شوید که اینجا خبر مهمی است. بله، امروز بنچمارک Antutu تراشه اپل M1 امتیاز خارق العاده ۱.۱ میلیون را ثبت کرده است.

مک بوک ایر با تراشه M1

مک بوک ایر با تراشه M1 به تازگی ارائه و حالا در AnTuTu تست شده است. امتیاز این تراشه واقعا برمبنای بنچمارک Antutu واقعا جلوتر از تراشه های دیگر بر پایه ARM است.

جالب اینکه مک بوک ایر جدید در این بنچمارک به نام iPad 8.6 عنوان شده است. برای بنچمارک برنامه AnTuTu از پلتفرم iOS استفاده کرد زیرا macOS Big Sur قادر به اجرای برنامه های iOS در مدل های مبتنی بر M1 است. MacBook Air با تراشه M1 اخیراً در Geekbench نیز مشاهده شد و امتیازات چشمگیری را نیز در آنجا ثبت کرد.

در بنچمارک AnTuTu امتیازات MacBook Air مبتنی بر M1 منتشر شده است و موفق به دستیابی به 1.119.243 امتیاز می شود. این شامل امتیاز CPU برابر 282،265 ، امتیاز GPU برابر 538،944 و MEM در برابر 189،921 و در پایان UX برابر 108,113 است.

مک بوک ایر با تراشه M1

مک بوک ایر با تراشه M1

بنچمارک AnTuTu در وبلاگ خود آن را با نسخه قدرتمند iPad Pro 4 مدل 512GB مقایسه کرده و ادعا می کند که MacBook Air با 50.65 درصد امتیاز CPU و 43.78 درصد امتیاز GPU و 64.98 درصد امتیاز MEM و 38.66 درصد امتیاز UX و 48.19 درصد در نمره کل پیشرو است.

لپتاپ MacBook Air با تراشه M1 به عنوان اولین دستگاهی است که به امتیاز یک میلیون در برنامه iOS AnTuTu نسخه  v8 دست پیدا می کند. این بنچمارک شاهدی بر عملکرد عملکرد پردازنده M1 هستند. در Geekbench و MacBook Air با 8 گیگابایت رم ، macOS 11.0.1 و پردازنده سیلیکون اپل موفق به کسب نمره تک هسته ای 1،687 و امتیاز چند هسته ای 7،433 شدند.

این لیست همچنین فرکانس پایه 3.2GHz را نشان می دهد که به طور قابل توجهی بالاتر از سرعت ساعت پایه 2.3GHz پردازنده Intel Core i9-9880H است که در MacBook Pro 16 اینچی یافت می شود.

بنابراین، MacBook Air با پردازنده M1 در مقابل پردازنده Intel Core i9-9880H ، هم از نظر تک هسته ای (1،029) و هم از چند هسته ای (6،012) ، به راحتی برترین پردازنده 16 اینچی MacBook Pro را شکست می دهد.

نظر شما چیست؟ عملکرد مک بوک ایر با تراشه M1 را چطور می بینید؟

اشتراک در
اطلاع از
13 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mehrdad_ma

انتوتو معتبر هست یا نیست 🤔
سوال سخت از اپل فن

V800B

اگه امسال برای اندرویدی ها معتبر شده برای ما هم معتبره😉

Farcry

هست ولی باید توی سیستم عامل خودش مقایسه بشه.این روی مک اوس بوده

Wow…..😍
خیلی خارق العادست……😍

SHREK

به مولا که خیلی هم خوب اگه یروزی اینو توی آیفون استفاده کنه…😳😳تا اون موقع چیپست های موبایل هم شاید به اینجا رسیده باشن.

AŁɪ

نسبت به لپتاپ بودنش امتیاز خیلی کمیه

AŁɪ

امتیاز گیگ بنچ و انتوتو چیپ های مبتنی با arm نباید با امتیازات اینتل و انویدیا مقایسه بشه حتی به اشتباه .
چون تو دنیای واقعی و توی عملکرد اینتل و انویدیا قورتشون میدن .

ahmad

آنتوتو امتیاز کلی میده من به بنچمارکهای تخصصی بیشتر اعتقاد دارم

Mahdi

چقدر کم فقط ۲۰۰ هزار از اسنپ ۸۷۵ بیشتره

Farcry

آخه چه جوری مقایسه میکنی؟ سه تا سیستم عامل وسطه. این امتیاز با اجرای بنچمارک آنتوتو آیپد و آیفون روی سیستم عامل mac os Big sur در مک بوک ایر بدست اومده.اونم معلوم نیست که با شبیه ساز این امتیاز رو گرفته یا بدون شبیه ساز (البته نمیدونم برنامه های آیفون توی مک بوک های آرم شبیه ساز نیاز دارن یا نه ولی برای برنامه های X86 از شبیه ساز rozeta 2 استفاده میکنن) خب اگر اسنپ ۸۷۵ انقدر قویه ( که مطمئنا توی بنچمارک های گرافیکی gfxbench ویا شبیه اون که مولتی پلتفرم هستن و یا بنچمارک CPU گیگ بنچ به هیچ وجه در حد و اندازه های M1 هم نیست) چرا اسنپدراگون اون رو روی اولترابوک ها نمیاره؟؟ نمیگم اسنپ ۸۷۵ ضعیفه اتفاقا جزو قوی ترین پردازنده های مبتنی بر آرمه ولی ولی با امتیاز انتوتو نمیشه قدرت اون رو با پردازنده های آرم در سیستم عامل های دیگه یا بدتر با پردازنده های X86 مقایسه کرد.حتی بعضی ها هم مقایسه امتیاز چیپ M1 توی بنچمارک مولتی پلتفرم geek bench 5 با چیپ های X86 در همین بنچمارک رو قبول ندارن و میگن باید با شبیه ساز ها و در برنامه های تخصصی و یا عملکرد روزانه مقایسه بشه که البته توی همون ها هم چیپ M1 قدرتمند ظاهر شده و خیلی از سایت های تخصصی از اون به عنوان سریع ترین مک بوک اپل تا به الان نام بردن و توی عملکرد واقعی هم سرعت و قدرت بالایی داره.

Mahdi

رم محدود ۱۶ گیگابایتی رو چی میگی ؟ من خودم اپل و سیستم عاملش رو خیلی قبول دارم ولی این بار عجله کرد

Farcry

خب مشکلش چیه؟ همین الان به تاریخچه مک بوک های اپل نگاه کنی به جز چند مورد تمام مک بوک های تولیدی اپل ۱۶ گیگ رم داشتن و بعضی هاشون هم کمتر از این مقدار.مک بوک برای گیم ساخته نشده که ۶۴ گیگ رم نیاز داشته باشه،من خودم تا به حال روی مک بوک پرو (برای یکی از دوستانم بود) خیلی از برنامه های نسبتا سنگین مثل فوتوشاپ رو اجرا کردم وحشتناک سریع و روان بود.یعنی با هر لبتاب ویندوزی مقایسه میکردم میدیدم توی اجرا این برنامه ها سریع تره.مثل phpstorm روی لبتاب ویندوزی با SS باز نزدیک ۱ دقیقه طول میکشید تا بالا بیاد ولی همون روی مک بوک پرو توی ۱۰ ثانیه یا کمتر اجرا میشد.بعدش راهی که اپل در پیش گرفته راه طولانی هست مثلا همین مک بوک ها از حافظه اکسترنال هموز پشتیبانی نمیکنن و بازی هایی که مبتنی بر آرم باشه و مختص لبتاب های آرم باشه هنوز خیلی ساخته نشده

Milad7

غرش اژدها !!!! 😛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)