حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز DxO باتری آیفون ١٢ پرو مکس مشخص شد: برترین پرچمدار پریمیوم

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، عمر باتری

در دیگر تست باتری منتشر شده از DxOMARK، پرچمدار پریمیوم اپل، یعنی آیفون ١٢ پرو مکس تحت بررسی و آزمایش قرار گرفته است. این گوشی محبوب، فعلاً یکی از ۵ گوشی برتر در بخش امتیاز کلی است. در این مطلب، به امتیاز DxO باتری آیفون ١٢ پرو مکس خواهیم پرداخت. آیا این گوشی، برای کسانی که به بخش باتری اهمیت می‌دهند، مناسب است؟

آیفون ١٢ پرو مکس در تست باتری DxOMARK

آیفون ١٢ پرو مکس، پرچمدار اصلی اپل در بین گوشی‌های سال ٢٠٢٠ این کمپانی است. این گوشی محبوب و پر فروش، از تراشه Apple A14 Bionic و طراحی با قاب تخت بهره می‌برد. به دنبال همین طراحی، بسیاری از طرفداران اپل از این گوشی پرچمدار استقبال به عمل آوردند.

 

آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس با اپل A14 رسما معرفی شد

 

امروز، دگزومارک نتیجه تست باتری بسیاری از گوشی‌های دریافت شده را منتشر کرد. در مطلب قبلی، در مورد امتیاز باتری گلکسی M51 در DxOMARK خوانده بودیم. این گوشی توانست با بازدهی فوق‌ العاده‌ای که داشت، صدر جدول بخش باتری دگزومارک را از آن خود کند. اما پرچمدار سال ٢٠٢٠ آیفون‌ها چه جایگاهی در این جدول دارد؟ آیا می‌توان انتظار زیادی از آیفون ١٢ پرو مکس داشت؟

 

امتیاز DxO باتری گلکسی M51 سامسونگ مشخص شد: فاتح صدر جدول DxOMARK!

 

امتیاز DxO باتری آیفون ١٢ پرو مکس

تست باتری آیفون ١٢ پرو مکس به همراه جزئیات این تست، به تازگی در دگزومارک منتشر شده است. پیش از اطلاع یافتن از نتایج، نگاهی به برخی از مشخصات مرتبط این گوشی پرچمدار ضرری ندارد:

– ظرفیت باتری ٣,۶٨٧ میلی آمپر ساعتی

– پشتیبانی از شارژر ٢٠ واتی (این شارژر در جعبه نیست.)

– پشتیبانی از شارژ بی سیم ١۵ واتی

– نمایشگر ۶.٧ اینچی از نوع Super Retina XDR OLED با وضوح ٢,٧٧٨×١,٢٨۴ و رفرش ریت ۶٠ هرتزی

– تراشه ۵ نانومتری Apple A14 Bionic با پشتیبانی از اینترنت 5G

تست باتری DxO 🔋 به چه صورت انجام می شود؟ اصطلاحات و دانستنی های مهم

نسخه تست شده آیفون ١٢ پرو مکس در این مجموعه، به ۶ گیگابایت حافظه رم و ١٢٨ گیگابایت حافظه داخلی مجهز بوده است. در نهایت، به امتیاز DxO باتری آیفون ١٢ پرو مکس می‌رسیم.

امتیاز DxO باتری آیفون ١٢ پرو مکس

این گوشی، امتیاز کلی ٧٨ را در تست باتری DxOMARK کسب کرده است. امتیاز کلی ٧٨ برای چنین گوشی، مناسب ارزیابی می‌شود. امتیاز بازدهی باتری آیفون ١٢ پرو مکس برابر با ۶٧ است. همچنین امتیازات بخش‌های سرعت شارژ و بهینگی مصرف، به ترتیب معادل ٧۴ و ٩۴ می‌باشند. حال، بیایید بیشتر در اعداد و ارقام و مقایسه ورود کنیم.

ریز امتیاز DxO باتری آیفون ١٢ پرو مکس

ریز امتیازات باتری آیفون ١٢ پرو مکس در DxOMARK

به نقل از DxOMARK، باتری آیفون ١٢ پرو مکس در تست‌های این مجموعه، تا دو روز کامل دوام می‌آورد. این میزان بازدهی باتری، راضی کننده است. اما به ارقام عجیب زمان شارژ آیفون ١٢ پرو مکس می‌رسیم. ابتدا از تست شارژ آیفون ١٢ پرو مکس با شارژر سیمی آن شروع می‌کنیم. همان طور که می‌دانید، آیفون ١٢ پرو مکس به دلایل زیست محیطی ذکر شده توسط اپل، در درون جعبه آن قرار ندارد و به صورت جداگانه به فروش می‌رسد.

زمان شارژ iPhone 12 Pro Max

زمان شارژ شدن آیفون ١٢ پرو مکس با شارژر سیمی و بی سیم در زمان‌های مختلف

این مجموعه، از این شارژر ٢٠ واتی برای شارژ کردن پرچمدار پریمیوم اپل بهره گرفته است. به دنبال همین موضوع، ۴٩ درصد از ظرفیت باتری آیفون ١٢ پرو مکس در نیم ساعت شارژ شده است. عددی که منطقی است و پیش از این هم چنین رقمی توسط اپل اعلام شده بود. در ادامه، این روند شارژ زمان ۵٧ دقیقه‌ای را تا رسیدن این ظرفیت به ٨٠ درصد ثبت کرده است. تا به اینجا هم مشکل یا عدد غیرمنطقی دیده نمی‌شود. اما بیایید نگاهی به زمان شارژ کامل ظرفیت باتری بیاندازیم: ١۴٧ دقیقه! این که چگونه حدود یک ساعت و نیم برای شارژ شدن این گوشی از ٨٠ تا ١٠٠ درصد، زمان صرف شده است، واقعاً چالش برانگیز و عجیب است. دگزومارک الگوریتم‌های تست خودش را دارد و طبیعتاً روش تست تمام مراجع یکی نیست. اما این تفاوت چشمگیر در زمان پر شدن ظرفیت شارژ، واقعاً جای سؤال دارد.

نمودار روند شارژ شدن آیفون ١٢ پرو مکس

نمودار روند شارژ شدن آیفون ١٢ پرو مکس

از بخش شارژر سیمی که بگذریم، به بخش تست شارژر بی سیم می‌رسیم. در نیم ساعت اول پس از اتصال این گوشی به شارژر بی سیم، ٢٣ درصد از ظرفیت باتری آیفون ١٢ پرو مکس شارژ می‌شود. در ادامه، ، زمان شارژر شدن تا ٨٠ و ١٠٠ درصد، به ترتیب معادل ١٣۶ و ٢١٠ دقیقه است. اعدادی که باز هم نسبت به تست‌های دیگر، بیشتر به نظر می‌رسند. ظاهراً دگزومارک راه و روش خودش را دارد و نباید روش کار این تست‌ها را با مراجع دیگر مقایسه کرد. در هر صورت، این ارقام عادی نیستند و تفاوت‌هایی در روش DxOMARK وجود دارد. به نظر می‌رسد که DxOMARK، زمان واقعی پر شدن ظرفیت باتری را در نظر می‌گیرد و نه زمانی که میزان ظرفیت باتری، ١٠٠ درصد نمایش داده می‌شود!

نقاط قوت و ضعف بخش باتری آیفون ١٢ پرو مکس

امتیاز کلی ٧٨ که به آیفون ١٢ پرو مکس اعطا شده است، حاکی از عملکرد رضایت بخش این پرچمدار است. این دستگاه، رتبه چهارم را در بین تمام گوشی‌های تست شده فعلی در بخش باتری DxOMARK، کسب کرده است. اما در میان پرچمداران پریمیوم، این گوشی فاتح رتبه اول است که عملکرد تحسین برانگیزی است. اما نقاط قوت و ضعف این گوشی پرچمدار دقیقاً چه چیزهایی هستند؟

به گفته DxOMARK، این گوشی بازدهی باتری دو روزه را با استفاده متوسط به دست آورده است. عملکرد بهتر نسبت به رقبا، یکی دیگر از نقاط قوت این گوشی است. در مقابل، دگزومارک اظهار دارد که راندمان کلی شارژ این گوشی، کم‌تر از حدی است که می‌بایست باشد. زمان تکمیل ظرفیت شارژ این گوشی نیز کند و زمان بر است. اما در کل، این گوشی عملکرد قابل توجهی را از خود به نمایش گذاشته است.

مقایسه عمر باتری iPhone 12 Pro Max

مقایسه میزان بازدهی باتری آیفون ١٢ پرو مکس (بالا)، گلکسی اس ٢١ اولترا نسخه اسنپدراگون (وسط) و اوپو Find X3 Pro (پایین)

به نظرتان این ارقام واقعی هستند؟ بازدهی باتری آیفون ١٢ پرو مکس در این تست چطور بوده است؟ عملکرد این گوشی در برابر رقبا چطور بوده است؟

موقتا امکان ارسال دیدگاه وجود ندارد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️