حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ریلمی C11 2021 با باتری ۵,٠٠٠ میلی‌آمپرساعتی رسماً معرفی شد

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | ریلمی

ریلمی به عرضه گوشی‌های ارزان قیمت با ارزش خرید مناسب شهرت دارد. این برند توانست طی تنها چند سال، رشد چند درصدی را تجربه کند. امروز، گوشی ریلمی C11 2021 رسماً معرفی شده است. این گوشی پایین‌رده، از قیمت معقول و مشخصات نسبتاً مناسبی برخوردار است.

گوشی ریلمی C11 2020

سال گذشته، ریلمی از گوشی‌های جدید سری C خود پرده برداشت. گوشی Realme C11، یکی از این گوشی‌ها بود. ریلمی C11 با تراشه‌ Helio G35 و باتری حجیم ۵,٠٠٠ میلی‌آمپرساعتی عرضه شده بود. ریلمی توانست فروش خوبی را با این گوشی ثبت کند.

 

ریلمی C11 با مدیاتک هلیو G35 به قیمت ۱۰۰ دلار رسما معرفی شد

 

در راستای ادامه این نسل، ریلمی تصمیم گرفته است نسخه ٢٠٢١ آن را روانه بازار کند. در ادامه، نگاهی به مشخصات فنی و قیمت این محصول تازه وارد خواهیم داشت.

مشخصات فنی ریلمی C11 2021

بر اساس گزارشی از Gizmochina، ریلمی اخیراً از گوشی جدید خود رونمایی کرده است. این گوشی، ریلمی C11 2021 نام دارد. در حال حاضر، ریلمی این گوشی را در فیلیپین و روسیه عرضه کرده است. ببینیم این پایین‌رده چه مشخصاتی دارد.

رندر Realme C11 2021

رندر رسمی Realme C11 2021 در دو رنگ

طراحی و نمایشگر

در بخش طراحی، گوشی Realme C11 2021، شباهت بی بدیلی به Realme C20 دارد. در قاب پشتی، شاهد قرارگیری اسپیکر تکی، ماژول مربعی دوربین و لوگوی ریلمی هستیم. یک نوار رنگی به صورت عمودی در این گوشی طراحی شده است که در آن، تمام جزئیات بالا جای گرفته‌اند. این گوشی از حسگر تشخیص اثرانگشت استفاده نمی‌کند. جنس قاب پشتی و فریم این گوشی از پلاستیک است. همچنین نوع محافظ صفحه نمایش این گوشی اعلام نشده است.

وزن این گوشی ١٩٠ گرم و ضخامت آن حدود ٩.١ میلی‌متر است. پایین‌رده جدید ریلمی در دو رنگ عرضه می‌شود.

نمایشگر ریلمی C11 2021

نمایشگر Realme C11 2021 قطر ۶.۵ اینچی دارد. نوع پنل این نمایشگر، IPS LCD با وضوح +HD می‌باشد. نسبت تصویر این نمایشگر نیز ٢٠:٩ است. در بالای این نمایشگر شاهد وجود ناچ قطره‌ای نیز هستیم.

پلتفرم Realme C11 2021

گوشی ریلمی C11 2021 از تراشه ٢٨ نانومتری Unisoc SC9863 بهره می‌برد. تراشه مذکور، از دو کلاستر و هشت هسته Cortex-A55 بهره می‌برد. کلاستر اول شامل چهار هسته با حداکثر فرکانس کاری ١.٢ گیگاهرتز است. کلاستر دوم نیز از چهار هسته دیگر با حداکثر فرکانس کاری ١.۶ گیگاهرتزی بهره می‌برد. پردازنده گرافیکی این تراشه‌، PowerVR GE8322 می‌باشد. مصرف این تراشه‌ نسبتاً بوده و TDP آن تنها ٣ وات است. تاریخ معرفی این تراشه‌ به اوایل سال ٢٠١٩ میلادی باز می‌گردد. قدرت و عملکرد کلی این تراشه‌، به مراتب ضعیف‌تر از تراشه Helio G35 نسل قبل است.

این گوشی تنها در یک نسخه عرضه شده است. ٢ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR4X و ٣٢ گیگابایت حافظه داخلی از نوع eMMC 5.1 برای این تک نسخه، در نظر گرفته شده است. درگاه کارت حافظه جانبی مجزا با پشتیبانی از حداکثر ٢۵۶ گیگابایت حافظه MicroSD در این گوشی تعبیه شده است. با وجود این درگاه، دیگر نیازی به انتخاب بین سیم‌کارت دوم و MicroSD نیست.

رابط‌کاربری RealmeUI 1.0 بر پایه اندروید ١٠ نسخه Go در این گوشی به صورت پیش‌فرض نصب شده است.

سیستم دوربین

دوربین ریلمی C11 2021

سیستم دوربین Realme C11 2021 تعریفی ندارد و صرفاً جهت دوربین دار بودن (!) این گوشی است.

در قاب پشتی، سنسور تکی با وضوح ٨ مگاپیکسلی وظیفه ثبت عکس‌ها را به عهده دارد. فلش LED نیز در زیر این سنسور قرار گرفته است. دوربین سلفی نیز به تک سنسور ۵ مگاپیکسلی تعبیه شده در ناچ قطره‌ای مجهز است.

از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به پشتیبانی از NFC و بلوتوث نسخه ۴.٢ اشاره کرد. جک ٣.۵ میلی‌متری هدفون نیز در این گوشی موجود است.

باتری ریلمی C11 2021 ظرفیت ۵,٠٠٠ میلی‌آمپرساعتی دارد و از طریق شارژر 10 واتی درون جعبه تغذیه می‌شود. درگاه این گوشی از نوع Micro-USB 2.0 می‌باشد.

در کل، مشخصات این گوشی از نسل قبلی‌اش ضعیف‌تر است. در حقیقت، شاهد هیچ پیشرفت چشمگیری در این گوشی نیستیم. اما قیمت این گوشی چطور است؟

قیمت ریلمی C11 2021

همان‌طور که گفتیم، ریلمی این گوشی را در تک نسخه ٢/٣٢ گیگابایتی عرضه کرده است. قیمت این گوشی در فیلیپین برابر با ۴,٩٩٠ پزوی فیلیپین (معادل ١٠۴ دلار آمریکا) است. در روسیه نیز قیمت دستگاه جدید ریلمی قیمتی حدود ٨,۴٠٠ روبل یا ١١٢ دلار آمریکا است.

نظرتان در مورد این گوشی پایین‌رده اما اقتصادی چیست؟ کدام بخش این گوشی را بیشتر می‌پسندید؟ آیا ارزش خرید این گوشی مناسب است؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

به درد بخور نیست 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️