حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون ۱۲ بدون شارژر، ستاره آخرین گزارش زیست محیطی اپل

نوشته

3 سال قبل | 4 دیدگاه | اپل

مس، آهن و روی؛ این ها همگی فلزاتی هستند که در شارژر گوشی های هوشمند ما وجود دارند. حدود ۸ ماه قبل و در زمان معرفی سری آیفون ۱۲ اپل بود که شنیدیم این شرکت به بهانه های مختلف سعی در حذف شارژر درون جعبه گوشی های خود دارد که با وجود سر و صدا های مختلف و اعلام نارضایتی طیف وسیعی از مشتریان، بالاخره این اتفاق افتاد. حال اپل در جدیدترین اظهار نظر خود،‌ به این موضوع پرداخته که با درج نکردن آداپتور شارژر در جعبه آیفون ۱۲، در مصرف مقدار زیادی از این فلزات حیاتی صرفه جویی کرده است.

آیفون ۱۲ بدون شارژر، ستاره آخرین گزارش زیست محیطی اپل

حال به نظر شما این تصمیم اپل، باعث صرفه جویی در چه مقدار از این فلزات شده است؟ به نقل از phonearena و بر اساس آخرین گزارش پیشرفت زیست محیطی این کمپانی، عرضه آیفون ۱۲ بدون شارژر در جعبه آن، باعث صرفه جویی در مصرف 861،000 تن سنگ مس، قلع و روی شده است. علاوه بر این، محروم کردن کاربران سری ۱۲ آیفون از این شارژر ها، به معنای صرفه جویی زیادی در تولید پلاستیک و کاغذ برای جعبه این گوشی ها نیز می شود، چرا که اپل در نهایت و بواسطه همین تصمیم، توانست اندازه جعبه آیفون ۱۲ را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. همچنین این اقدام اپل باعث می شود که بتواند آیفون های بیشتری را در کانتینر های حمل و نقل خود جای دهد که نتیجه آن، تولید گازهای گلخانه ای در مقیاس بسیار کمتری در مقایسه با گذشته است.

گزارش زیست محیطی اپل و تاثیر عرضه آیفون ۱۲ بدون شارژر

گزارش زیست محیطی اپل و تاثیر عرضه آیفون ۱۲ بدون شارژر

این شرکت در وب سایت زیست محیطی خود ادعا می کند: “کنار گذاشتن این آداپتور ها برای اپل یک تغییر جسورانه و برای سیاره ما یک امر ضروری بوده است. از سال گذشته که آن ها را از بسته بندی آیفون و اپل واچ حذف کردیم، از استخراج مقدار قابل توجهی مواد فلزی از زمین اجتناب کردیم و اثرات ناشی از پردازش و حمل آن ها را نیز از بین بردیم.”

حذف شارژر از جعبه محصولات اپل واقعا به دلیل حفظ محیط زیست است یا سود بیشتر؟

حال دیدگاه شما راجع به گزارش زیست محیطی اپل و اشاره به موفقیت آن ها به دلیل عدم عرضه شارژر درون جعبه در سری ۱۲ آیفون و اپل واچ ها چیست؟ به هر حال این کاری است که شده و به هر دلیل و بهانه ای هم که بوده،‌ نمی توان اثرات بهبود زیست محیطی آن را نادیده گرفت. در ابتدا نیز شمار زیادی از تولیدکنندگان دیگر گوشی های هوشمند به تمسخر این ایده پرداختند، اما رفته رفته دیدیم که خود آن ها به این ترند ایجاد شده توسط اپل پیوستند که البته شماری از آن ها، راهکار دیگری اتخاذ کردند که منطقی تر به نظر می رسید.

اشتراک در
اطلاع از
4 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
HM-Royal

کاری‌ـه که شده…. ولی در کشورهایی با زندگی نرمال و وجود استورهای رسمی و حدود 20-30 دلار هزینه برای لوازم جانبی مثل شارژر، نگرانی خاصی وجود ندارد و مبلغ خاصی هم به حساب نمیاد. همچنین میتوان از شارژرهای قبلی و متفرقه و استاندارد سازگار با آیفونها استفاده کرد اگه تا حالا آیفون نداشتی و شارژر نداری میتوان از شارژرهای متفرقه از برندهای دیگه که استانداردهای اپل را دارند خریداری کرد. در کل اگه در آیندۀ نزدیک سرعت شارژ کردن باتری با شارژر وایرلس سریعتر بشه ارزش خرید داره وگرنه همون روش سیمی به صرفه تره.

Auroro

خب درست فلان مقدار صرفه جویی شده، ولی آیا دیگه چیزی بنام شارژر تولید، بسته بندی و خرید فروش نمیشه؟ یعنی آیفون جدیدا فتوسنتز میکنن؟ شاید خب از طرف اپل بخاطر بسته بندی اسیب کمتر به محیط زیست وارد بشه، اما در کل همینطوره؟ مسلما خیر، تو اسیب نزنی یکی دیگه که بالاخره ملزم به تولید و بسته بندیش هست که اسیب وارد بشه، فقط مسئولیتش از شونه خودت خالی میشه، اینطور که اپل دروغ گفت شوخی و جملات قصار نیست، بلکه توهین به مشتریشه، مشتریاشو ببخشید الاغ فرض کرده، لااقل ی غلطی میکنی پاش چرت نگو که مثلا باحالی، سسنمک

Amir7090

موافقم

خیلی احمقانس اگه کسی باور کنه این کار بخاطر محیط زیسته

یه دلیل سادش اینه مثلا
اگه بخواد یه کامیون ایفون بدون شارژر بفرسته هر جا می‌تونه بخاطر بسته بندی کوچیک تر تعداد بیشتری بار کنه هزینه ی کمتری بپردازه
بعدش اگه کسی شارژر قدیمی داره یعنی ۱۰ وات مثلا باید ۴ ساعت صبر کنه تا بشه صد
پس مجبوره یکی با فست شارژ بخره

بعدش معمولا کسی که گوشی جدید میخره معمولا قبلی رو میفروشه و طبیعیه که آیفون قدیمی رو با جعبه و شارژرش میفروشه

پس بازم طرف مجبور میشه جدا بخره

پس هیچ تاثیری تو محیط زیست و تولید کمتر شارژر نداره

Milad7

به امید حذف جعبه گوشی ها و قرار دادن گوشی داخل نایلون😁😁😁

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی