حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تست خم شدن گوشی گیمینگ لنوو Legion Duel 2 را ببينيد

نوشته

2 سال قبل | 39 دیدگاه | تست، تماشا کنید، لنوو، مقاومت

دیشب با هم دیدیم که گوشی Legion Phone Duel 2 لنوو به همراه فن خنک کننده دوگانه رسما معرفی شد. طراحی بسیار خاص این دستگاه توجه ما را به خود جلب کرد. این طراحی خاص اما چقدر مقاوم است؟ برای پاسخ به این پرسش بیایید با هم تست خم شدن گوشی گیمینگ لنوو Legion Duel 2 را ببينيم. البته همانطور که از تصویر اصلی مطلب مشخص است،  این مطلب حاوی ویدئوهای دلخراش است!

گوشی گیمینگ لنوو Legion Duel 2

تست مقاومت گوشی گیمینگ لنوو Legion Duel 2

تست مقاومت گوشی گیمینگ لنوو Legion Duel 2

تست خم شدن ROG Phone 5 را به خاطر بسپارید و اینکه چگونه در تست خم شدن، نصف شد؟ شاید شما امید بیشتری به Legion Duel 2 لنوو داشته باشید. خب، متاسفانه خبر خوبی برای شما نداریم.

متأسفانه Legion Duel 2 حتی بدتر از ایسوس راگفون ۵ عمل می کند و با افتخار به ۳ قسمت تقسیم می شود!

 

 

در این تست مقاومت لنوو لژیون دوئل ۲ می بینیم که شیشه صفحه نمایش در مقابل خراشیدگی همان مقاومت همیشگی را نشان می دهد. شاسی گوشی از فلز ساخته شده که دوربین سلفی پاپ روی لبه دستگاه قرار دارد. قاب پشتی هم شیشه ای است.

صفحه نمایش حدود ۳۳ ثانیه زیر شعله آتش دوام می آورد ولی بعد از آن پیکسل ها ریکاوری نمی شوند.

و اما … این گوشی به راحتی می شکند! خیلی راحت تر از ROG Phone 5 هم این کار را انجام می دهد.  خطوط آنتن در طرفین نقاط ضعیفی هستند و به طور متقارن در دو طرف قرار دارند و شکستن دستگاه را بسیار آسان می کند. با وجود این خطوط در دو طرف برجستگی دوربین می بینیم که به راحتی دستگاه به ۳ بخش تقسیم می شود!

اگر گوشی خود را زیاد در جیب پشتی شلوار قرار می دهید، بهتر است بدانید که این گوشی گیمینگ لنوو مثل یک تکه شکلات می شکند.

نظر شما درباره این مقاومت کم لنوو لژیون دوئل ۲ در برابر شکستن چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
39 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
M.Y

پکید که…

Tanha122

کیفیت ساخت افتضاح

AL1K1NG

امسال چقد گوشی تاشو معرفی شد🤔
حاضرم با ۳۳۱۰ سر کنم ولی چند میلیون پول شیر و بیسکویت ندم😑

S AH

چقد گوشی تاشو امسال معرفی شد..‌‌

Mahdi

ای جان 😂😂😂

نیما عرفانی

دیشب به محض دیدن ویدئو جری وقتی خم شد همین فکرو کردم😄 زودتر از سامسونگ(زد فولد ۳) پیش قدم شد😂🤏

Mahdi

خیلی باحال بود سینا😂😂😂

Mahdi

بیسکوییت چه قد زیاد شده ۲۰۲۱

Mahdi

این چیه ساختی بچه ۵ ساله با فشار می تونه بشکنتش

AL1K1NG

خو ۱۰ گرم متریال بیشتر تو اون شاسی کو.فتی بزارین اینجوری ب خاک نره گوشی

M.tvi

جری داشت خیار میخورد یا واقعا صدای شکستنش بود 😂😂

Auroro

این فلز بود آیا؟
چقدر درصد ناخالصیش زیاد بود، مثل شونه تهم مرغ بود جنسش

AL1K1NG

عزیزم مقاومت ک ب فلز بودن نیست
ب جنس فلز و ضخامت ورقشه
وگرنه فویل الومینیوم هم فلزه ولی مقاومتش ب ی فوته

Auroro

انصافا دقت کنی ضحامتش زیاد بود، ولی مثل ی بیسکویت شکست، نمیدونم چ فلزی هست و ناخالصیش چقده

Auroro

comment image
ضخامتو ببین

AL1K1NG

رفتم ی بررسی کردم درست میگی ضخامت زیاده
ولی ب قول خود جری و مستر نیما اینجا انتن گوشیه
ینی ی تیکه پلاستیک ک ب فلز چسبیده و شاسی رو ب دوقسمت قبل و بعد انتن تقسیم کرده
بخاطر همین شکست
مثه کیک خامه ای ک ی لایه کیک ی لایه خامه و ی لایه کیکه و از ی کیک ی تیکه مقاومت کمتری داره😅

Sarnevesht

دوستان توجه کنین که اون قسمت که شکست فلز نبود. بلکه نوار آنتن بود که جنسش پلاستیکه

نیما عرفانی

در واقع میشه گفت همین طراحی خاص و متفاوتش ، پاشنه آشیل مقاومتش شد!
باعث و بانی خم شدنش نوارهای آنتن متقارن کناری هستش اما بلند شدن شیشه و قسمت عقب دلیلش اینه که قاب پشتی به صورت ۳ تیکه ست و دقیقاً از همون بخشی که مرز تقاطع و اتصال طرفین با بخش وسطی هست جدا شد.
بهترین موقعیت قرارگیری نوارهای آنتن روی فریم بالا و پایین هست که در حین فشار , اسکلت گوشی تضعیف نشه و در معرض آسیب و مستعد خم شدن نباشه‌.
و اما اصل ماجرا؛ قبل از هر قضاوتی و برچسب زدن به کیفیت مونتاژ و طراح های کمپانی سازنده ضرری نداره از خودمون بپرسیم تست های جری و کلاً تست های مشابه این چنینی واقعاً چقدر کاربرد و تأثیر در زندگی واقعی و روزمره داره؟؟ چقدر پیش میاد که از یه گوشی پایین رده تا پرچمدار پریمیومی که پاش پول خرج کردیم رو بخوایم تو جیب پشت شلوارمون بذاریم و بعد نشیمنگاه مبارکمون رو ، با تکیه و دخیل بستن برای کسب حاجت روی لبه ی هر سطحی(البته با قصد و غرض قبلی و از سر عادت 🙄) متزلزل کنیم که همزمان گوشیمون هم بدون صرف کمترین هزینه ای تغییر شکل بده و تبدیل به یه گوشی فولد بشه! یا بخوایم در معرض شعله قرارش بدیم و بخوایم زور بازومون رو باهاش محک بزنیم؟؟ واقعاً چقدر پیش میاد که بخوایم با کاتر بیوفتیم به جونش؟؟؟
یعنی کسی که راگ فون ۵ یا همین لجیون ۲ پرو یا هر گوشی دیگه ای که نظرشو جلب کرده و تصمیم داره بخردش ، به محض دیدن این “صحنه های دلخراش” کلاً ته دلش خالی میشه و دست رد میزنه بهش؟؟
یعنی واقعاً امکانات و قابلیت های اون گوشی بعد از کیفیت ساخت و مقاومت براش اهمیت داره؟؟اونم در حالیکه تو اکثر مواقع از گارد ، کاور ، کیس و گلس براش استفاده میشه که آسیب پذیری رو به حد قابل توجهی کاهش میده‌.
حالا بماند که گوشی های گیمینگ به دلیل ماهیت طراحی؛ کاور و کیس مخصوص خودشونو دارن…
و در مورد حسگر اثر انگشت ؛ من همیشه مخالف استفاده از حسگر اثر انگشت داخل نمایشگر با کیفیت پایین و ضعیف تو گوشی های گیمینگ بودم. واقعاً توجیهی نداره که برای گوشی گیمینگ فینگرپرینت خازنی جانبی گذاشته نشه یا حداقل فینگرپرینت یکپارچه با صفحه نمایش خوب مثل پرچمدارا براش به کار نبرن که اینجوری تو گیمینگا مایه ی آبروریزی نباشه که با چندتا خش سطحی حتی نتونه فرآیند معرفی اثر انگشت رو به اتمام برسونه!!.
جمع بندی:
هرکسی نظر خودشو داره و اگه منطقی و به دور از تعصب و احساسات باشه حتی اگه انتقاد بجایی صورت بگیره ، قابل پذیرش و قابل احترامه.
بین این چهار گوشی گیمینگ جذابی که با فاصله ی کم و معقولی از هم معرفی شدن ؛ «برای خودم» همون‌طور که دیشب گفتم: لجیون ۲ پرو و رد مجیک ۶ پرو نسبت به طراحی ، مشخصات و برچسب قیمتیشون بیشتر نظرمو جلب کردن ولی اینو می‌دونم برای افرادی که گیمر حرفه ای درجه یک و به اصطلاح خوره ی گیم باشن ،مسلماً بالاترین ورینت نسخه ی آلتیمیت راگ فون ۵ پرو با اکسسوری های زیاد و کاستومایز فوق العاده و البته با تقبل هزینه ی بیشتر ، بهترین انتخابه.
حالا این وسط بلک شارک سری ۴ چی میشه؟؟
سؤال خوبیه… اونم پوئن های مثبت خودشو داره که با خشاب های فیزیکی بیرون جهنده و تیون عالی اسپیکر(بررسی شده توسط Dxo) قاعدتاً مورد پسند خیلی از دوستان واقع شده👌
(تاچ سمپل ریت ۷۲۰ هرتز و شارژر ۱۲۰ وات رو فاکتور گرفتم چون رقیب داره👍).

امیدوارم این کامنت تونسته باشه به خوبی حق مطلب رو ادا کنه.

AL1K1NG

۱.قرار نیس حتما گوشیو بزاریم جیب پشتی و باسن روش بزاریم ک!!
انقد جیب شلوار لی تنگ هست ک بزاری تو جیب بشینی پشت فرمون کلی فشار بهش وارد میشه
نیاز ب تام و جری هم نیس
۲.اگه دقت کنی جری تست کاتر رو میره ک جنس بدنه رو نشون بده وگرنه گرد و خاک توی جیب و افتادن گوشی از دست جای کاتر رو توی زندگی روزمره میگیره

نیما عرفانی

1- پس لازمه با یه گوشی دیگه از همین مدل،جری تست تو جیب شلوار جین تنگشم بگیره(البته اگه تنگ باشه)و به پروتکل آزمایشات خودش اضافه کنه اونم پشت فرمون ماشین که همچین وقتایی به عنوان راننده برای سهولت دسترسی و استفاده اصلاً گوشیو از تو جیب در نمیاریم بذاریم یه گوشه!!
۲- گوشی هایی که فریم فلزی و قاب پشتی شیشه ای یا سرامیکی دارن اکثرشون تو تست کاتر به جز ور اومدن رنگ شاسی مشکلی ندارن ، اینم از همون دست بود.
“وگرنه گرد و خاک توی جیب و افتادن گوشی از دست جای کاتر رو توی زندگی روزمره میگیره”
وسط طوفان بیابونی هم باشی ، همون جیب شلوار لی تنگ مثل عایق جلوی ذرات شن و خاک و گرد و غبار عمل می‌کنه!!
گوشی از دست بیوفته خم میشه؟؟؟

AL1K1NG

🤦‍♂️
۱.اون حالت شلوار لی و پشت فرمون رو به عنوان ی حالت کاملا ممکن گفتم وگرنه صد تا سناریو دیگه هم میتونم برات بگم تو زندگی عادی ک گوشی تحت فشار قرار میگیره
پس:
“تست خم کردن جری تست مهمیه”
البته “شاید” تو محل شما کسی گوشی تو جیبش نمیزاره چون سر ایفون ۶ صدای ملت از “کل” دنیا دراومد ک خم میشه گوشی
۲.بنظرم ی کلاس زبان شرکت کن🤔 چون خود همین مستر جری هم تو ویدیو هاش حرفی ک زدم رو زده و صحت حرفم رو تایید میکنه
“ذراتی ک توی جیب هستن از درجات سختیه مختلفن و ممکنه ک روی گوشی خط و خش بندازن”
پس:
“اگه فریم گوشیت پلاستیکه راحت تر تو جیبت خط خطی میشه و الومینیوم و استیل سخت تر ولی بازم خط خطی میشه”
پس تست کاتر برای نشون دادن جنس هست تا نشون دادن سختی وگرنه از همون ابزار های سنجش موس(اگه اشتباه نکنم) استفاده میکرد
پ.ن:تست های جری تست ازمایشگاهی نیست ولی قبولش داریم چون مقاومت گوشی رو توی سناریو های مختلف نشون میده
این ک بگیم بدرد نمیخوره شاید برا شما بدرد نمیخوره مثل اینکه یکی بگه من زوم ۱۰۰ برابر ب دردم نمیخوره یا یکی بگه من شارژ ۱۲۰ وات بدردم نمیخوره
پ.ن۲:یاد ی بزرگواری افتادم ک چن سال پیش خیلی سفت و سخت از وجود نداشتن قابلیت otg و ساپورت نکردن مموری کارت توی گوشیای اپل دفاع میکرد

نیما عرفانی

ضخامت آیفون ۶ اون موقع رو با گوشی های الان مقایسه می‌کنی؟ اونم گیمینگ؟؟
ببخشید که از هر ۱۰۰ نفر شاید ۱۰ نفر پیدا بشه که گوشیشو بذاره تو جیب پشتش و ناخودآگاه و ندونسته تو همون حالت بشینه رو نیمکت یا هر سطحی🤦‍♂️ که گوشیش به خاک بره ، بعدم دست از پا درازتر بره گزارش بده و شکایت کنه و آخرم کمپانی بیاد بگه عذر میخوام دوست گرامی ممون که آگاهم کردی و مِن بعد آزمایشاتمو سخت تر میکنم و طبق درس عبرت گرفتن از این واقعه ی تاریخی و اصلاح ساختارش گوشی تحویل شما میدم.
بله سناریوها و فلسفه های مختلفی میشه چید که کیفیت ساخت و مقاومت هر محصولی رو زیر سؤال برد‌. مثل این میمونه که یه گوشی با بهترین متریال و کیفیت ساخت رو داشته باشیم(برای نمونه میکس آلفا) و همونم حرکتایی روش بزنیم و استانداردهایی براش تعیین کنیم که گوشی به باد فنا بره، بعدم بیایم بگیم مقاومت نداره!!
“بنظرم ی کلاس زبان شرکت کن🤔 چون خود همین مستر جری هم تو ویدیو هاش حرفی ک زدم رو زده و صحت حرفم رو تایید میکنه
“ذراتی ک توی جیب هستن از درجات سختیه مختلفن و ممکنه ک روی گوشی خط و خش بندازن””
کلاس زبان؟؟🙂 باشه حتماً بهش فکر میکنم ممنون از پیشنهادت علی جان! حالا کاری به این ندارم که مستر جری اومده مهر تأیید کوبیده رو حرف جنابعالی👏
حرف من اینه؛ طرف هر گوشی که میگیره خودش مسئول نگهداریشه و تو شرایطی عقل چی میگه؟ فکر نکنم ذرات ریز تو جیب از درجات سختیه بالاتری نسبت به سکه پول و دسته کلید برخوردار باشن ، خب حالا عقل سالم میگه گوشیو بذار تو همون جییی که کلید و سکه گذاشتی توش؟؟
حالا ما هم به روی خودمون نمیاریم که اصلاً تعریف از گلس و کاور چیه…
بله منم می‌دونم راه های زیادی وجود داره برای ضربه زدن به گوشی ولی استثناء رو نباید جزو چارچوب منطق به شمار آورد.

Mahdi

شاید واسه 90درصد افراد تست خم شدن مهم نباشه ولی واسه من خیلی مهمه شاید اونقدری مهم باشه که بخاطرش یه گوشی با اسنپ۸۸۸ شارژر ۱۲۰ وات ، بهترین دوربین و باتری و طراحی رو ول کنم حتی اگه قیمتش ۳۰۰ دلار باشه ، نمونش راگفون۵ حتی گوشی من که کلا پلاستیکه خم شد ولی نشکست ، اینا ربطی به کیفیت مونتاژ نداره وقتی طراحی مشکل داشته باشه همین میشه قبل تولید یعنی نمیتونن یه تستی بکنن ؟ راگفون۵ ، سری نوت۱۰ ، این گوشی و … همه از لیست خرید منو اطرافیانم خط میخورن ، چی میشه یه گوشی مثل ۱۲پرومکس بزنن که جری هر کاری کرد نتونست یه ذره خمش کنه

AL1K1NG

خدایی اون گوشی فرضی ک گفتی رو ۳۰۰ دلار بدن من حاضرم بخرم😂😂

Mahdi

من که هیچ جوره حاضر نیستم ، لعنتیا نمیتونن یه تست کنن موقع تولید ، اینجاست که فرق اپل با بقیه مشخص میشه

AL1K1NG

ایفون ۶ و ۶ پلاس ی بای بای ریزی میکنه😅😅

Mahdi

نه که اون موقع گوشی های دیگه مقاومت بالایی داشتن ، تازه ضخامت آیفون۶ رو با راگفون۵ مقایسه کن

نیما عرفانی

درسته اما خب یادمون نره رسیدن به هر هدفی طبعاً شاید بهایی هم داشته باشه. دلیل خم شدنشو گفتم چی بود …
طرف اومده مادربورد ، soc و ماژول دوربین هارو برده وسط و دلیل این کارشم این بوده که علاوه بر اون ۲ فن خنک کننده ، زیره اون دو طرف قاب پشتی سیستم و مدار کولینگ تعبیه کرده که هم گرما رو بهتر خنثی کنه و هم اینکه اگه گوشی حین کارای سنگین داغ کرد ، جایگاه قرارگیری دست ها در معرض گرما و حرارت نباشه.
خب طبیعتاً این نوع طراحی در عین حال که تجربه ی کاربری بهتری رو می‌تونه فراهم کنه ، مقاومت گوشی هم تحت شعاع قرار میده. فقط برام سؤاله که آیا محدودیتی بوده که نوارهای آنتن رو داخل فریم بالا و پایین تعبیه نکرده یا چی؟؟
و اینکه مقاومت بی نظیر آیفون ۱۲ پرو و پرو مکس متأثر از دو عامله؛ متریال و آلیاژ استیل ضد زنگ و فریم تخت و مسطح که به مراتب مقاومت بیشتری از فریم آلومینیوم زاویه دار داره.

Mahdi

ولی حالا پیش همه ضایع شده ، تفکر عمومی نسبت بهش عوض میشه ، بنظرم باید محتاط تر عمل میکرد ، از بقیه میزد ولی مقاومت رو بهتر میکرد

نیما عرفانی

دیگه گفته هرچه باداباد و…
اتفاقیه که افتاده.
🤷‍♂️

ARMTIN

کیفیت و جنس پلاستیک [ خطوط آنتن ] به قدری فاجعه بار هست که با کمتر فشاری شکست 😂
.
.
.
.
با اختلاف لقب افتضاح ترین گوشی سال به لنوو تعلق داره ❌

saeed_l

شل ناموس ترین برند دنیا 🤣

Mr.A

بیسکویت به معنای واقعی کلمه 😐
این چه وضعیه ادم کلی پول گوشی بده که با یه حرکت بشکنه؟!
فاز این شرکتا رو درک نمیکنم خو لامصب قبل معرفی یه تستی بکن ضعفاش رو برطرف کن بعد بیارش تو بازار که اینجوری نشه دیگه

ای کسانی که راگ فون رو به سخره درآوردید…..
لنوو هم به عذاب ابدی جری دچار شد….😬😂
به امید موفقیت بلک شارک در برابر جری……

احتمالا اونم همین قضیه براش پیش بیاد

mega08

فک کنم امسال شکستن ی ترند شده بین گوشی های گیمینگ

AŁɪ

بنظرم باید تست خم شدن و مقاومت در برابر شعله رو از تستاش حذف کنه .

Milad7

اوه اوه چقدر ضعیف 😐 مثل پشمک خم شد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)