حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراز مالی هواوی در سال ۲۰۲۰ با وجود تحریم های آمریکا مثبت بوده است

نوشته

3 سال قبل | 9 دیدگاه | هواوی

تراز مالی هواوی در سال ۲۰۲۰ منتشر شده است. این گزارش نشان می دهد این شرکت پس از تحریم های آمریکا در سال ۲۰۱۹ با تغییر سیاست و تمرکز بر روی بازار داخلی چین توانسته است همچنان با رشد و افزایش سوددهی سال ۲۰۲۰ را به پایان برساند، اما به هرحال تاثیر تحریم ها بر چشم انداز و فعالیت های این شرکت کاملا روشن و به وضوح دیده می شود.

تراز مالی هواوی در سال ۲۰۲۰

گزارش و تراز مالی هواوی در سال گذشته نشان می دهد این شرکت علی رغم از دست دادن بازارهای بزرگ آمریکا و اروپا و کاهش چشمگیر فروش و سود این شرکت در این مناطق، اما توانسته است به‌ لطف عملکرد قوی در بازار داخلی چین، میزان فروش و سود بیشتری در مقایسه با سال ۲۰۱۹ کسب کند.

به نقل از Gsmarena، فروش کل هواوی در سال ۲۰۲۰ تقریبا ۱۳۷ میلیارد دلار بوده است که سود خالص این شرکت در سال گذشته بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار بوده است. فروش این شرکت در مقایسه با سال ۲۰۱۹ به میزان ۳.۸ درصد و سود خالص این شرکت در مقایسه با سال ۲۰۱۹ به میزان ۳.۲ درصد رشد داشته است.

تراز مالی هواوی در سال ۲۰۲۰

تراز مالی هواوی در سال ۲۰۲۰

مدیر هواوی در این زمینه می گوید:

در طول یک سال گذشته، ما در برابر مشکلات قوی شده ایم. ما برای ایجاد ارزش برای مشتریان خود، کمک به مبارزه با همه گیری ویروس کرونا و حمایت از بهبود اقتصادی و پیشرفت اجتماعی در سراسر جهان به نوآوری ادامه داده ایم. ما همچنین از این محدودیت برای پیشرفت بیشتر عملیات خود استفاده کردیم و منجر به عملکردی شدیم که تا حد زیادی مطابق با پیش بینی ما صورت پذیرفت.

 

درآمد حاصل از فروش محصولات در قاره آمریکا 24.5 درصد کاهش یافته است در حالی که ۶۶ درصد از فروش محصولات هواوی در سال ۲۰۲۰ مربوط به بازار چین است و این عدد در سال ۲۰۱۹ برابر ۵۹ درصد بوده است. این گزارش نشان می دهد پیاده سازی سریع و توسعه زیرساخت های فناوری 5G در چین، باعث رشد و افزایش سوددهی این شرکت در حوزه ارتباطات مخابراتی در چین بوده است. شبکه‌ی 5G چین به شدت به شرکت هواوی متکی است و به نوعی می توان هواوی را رهبر فناوری 5G در چین دانست. البته توسعه شبکه 5G هواوی در اروپا، خاورمیانه و آفریقا نیز درآمد زیادی برای این شرکت به ‌همراه داشته است.

سوددهی هواوی در سال ۲۰۲۰

سوددهی هواوی در سال ۲۰۲۰

کسب و کار وسایل مصرفی هواوی در سال ۲۰۲۰ رشد ۳٫۳ درصدی سالانه را تجربه کرده است. این در حالی است که کاملا روشن است که فروش گوشی های هواوی حتی در بازار چین نیز به ‌مرور زمان افت پیدا کرده است. یکی از دلایلی که باعث کاهش فروش شده، ناتوانی هواوی برای تأمین قطعات مورد نیاز محصولات و گوشی هایش بوده است، زیرا تا پیش از تحریم شدن توسط ایالات متحده، اکثر قطعات و تجهیزات گوشی هایش را از شرکت های خارجی تأمین می کرد. هواوی قبل از تحریم شدن قطعات زیادی انبار کرد، اما به ‌نظر می رسد این قطعات در حال تمام شدن باشند.

 

بلومبرگ در این زمینه گزارش می دهد که تحریم های سال ۲۰۱۹ برای شرکت هوآوی منجر به سخت ترین سال ثبت شده در طول حیات این شرکت شده است. هواوی با پیش بینی کاهش فروش گوشی های هوشمند و سرمایه گذاری به موقع در زمینه های دیگر مانند: کشاورزی هوشمند، تجهیزات سلامتی و پزشکی، ماشین های الکتریکی و… توانسته است همچنان به رشد خود ادامه دهد.

مدیرهای این شرکت بارها اعلام کرده اند پس از کنار رفتن دونالد ترامپ و روی کار آمدن جو بایدن رییس جمهور فعلی آمریکا، هیچ تغییر و نشانه ای مبنی بر برداشته شدن تحریم ها از سوی این کشور مشاهده نکرده اند و آن ها همچنان منتظر تغییر سیاست های آمریکا در قبال شرکت شان هستند.

نظر شما درباره آینده شرکت هوآوی چیست؟ به نظر شما این شرکت می تواند همچنان در زیر فشار تحریم ها دوام بیاورد؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
V800B

باور کنید هواوی دروغ زیاد سر هم میکنه
ی نگاه ب ایران کنید
کسی هواوی میخره اصن کو
اگرم سودی داشته بخاطر 5g اونم تو کشورهای ضعیف کشورهای پیشرفته یکم یکم دارن میرن سمت نوکیا
و …
هرچند شخصا گوشی هاش دوست داشتم
ولی کم اورده بدم کم اورده ادا حال خوبارو در میارع
فامیل ما ترکیه و یکی انگلیس میگن فروشش ب حدی کم شده ک مغازه‌داران نمیخام بیارن

AŁɪ

عقل کل فروشش توی چین بسشه (بزرگترین بازار جهانی) چرا به گلوبال دل ببنده؟؟

نیما عرفانی

تشکر جناب فروغی
خدا قوت

Taha

نوا۷ آی و y8p جزو گوشی های پرفروش هستن تو ایران!😐

david2arc

صبر استراتژیک هواوی دیر یا زود جواب میده

persepolis

نویسنده کانسپکت سری پی اومده بزارین…
اگه همه چی طبق برنامه پیش بره
این تاریخ ها را برا معرفی میدم…
تاریخ معرفی 23 اردیبهشت
تاریخ دگزو اوایل و 13 و 14 خرداد
و…

Milad7

اگر امار صحیح باشه هواوی شاهکار کرده!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی