حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آنر سومین تولید کننده گوشی هوشمند چین با سهمی ۱۵ درصدی از بازار موبایل است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | آنر، اخبار، موبایل

شرکت Honor چند سالی است که به خاطر عملکرد موفق خود، حسابی سر زبان‌ها افتاده است. اما حالا آنر سومین تولید کننده گوشی هوشمند چین با سهم ۱۵ درصدی از بازار موبایل است. اکنون آنر سومین تولید کننده گوشی هوشمند در در چین است. این شرکت در گذشته یکی از محصولات هواوی محسوب میشد. اما اکنون با محصولاتی فوق‌العاده نشان داده است که ظرفیت بالایی برای رقابت با سایر شرکت‌ها دارد. در ادامه با ترنجی همراه باشید.

رشد روز افزودن برند آنر ( Honor ) در چند سال اخیر

برند زیرمجموعه شرکت هوآوی، یعنی آنر از لحاظ ارتباط با این شرکت دچار مشکلاتی بود. از آن‌جایی که این شرکت، در اوایل فعالیتش بخشی از هواوی بود، درگیر تحریم‌های وضع شده علیه این شرکت بود. یعنی آنر دیگر قادر به استفاده از سیستم عامل اندروید و خدمات زیر مجموعه آن نبود. همچنین به دنبال این تحریم‌ها، آنر که بخشی از هواوی بود، از دستیابی و استفاده از تراشه‌های پیشرفته‌ای که با تکنولوژی آمریکایی تولید شده بودند، محروم میشد.

میزان فروش آنر ۵۰ بسیار زیاد بوده است؛ آنر به دنبال افزایش ظرفیت تولید است

فروش آنر توسط هواوی رسمی شد

هوآوی سال گذشته برای رهایی از این تحریم‌ها، برند زیرمجموعه خود یعنی آنر را به قیمتی بیش از ۱۵ میلیارد دلار فروخت. از آن جایی که Honor دیگر تحت مدیریت هواوی نبود، توانست حق استفاده از خدمات تلفن همراه شرکت گوگل را داشته باشد. همچنین این برند توانست چیپست 5G ساخت کوالکام یعنی اسنپدراگون 778G را در سری آنر ۵۰ مورد استفاده قرار دهد. این در حالی است که هواوی مجبور است از نسخه های 4G اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام برای سری P50 استفاده کند.

 

آنر سومین تولید کننده گوشی هوشمند در چین است؛ سهم بازار ۱۵ درصدی این برند در بازار موبایل

در این زمینه اخیرا گزارشی در صبح چهارشنبه در چین منتشر شده است. بر این اساس، خبرگزاری CNBC می‌گوید، موسسه تحقیقاتی Counterpoint Research، جدیدترین اطلاعات تحقیقی خود را در مورد بازار تلفن‌های هوشمند چین منتشر کرده است. بر اساس این گزارش، برند آنر با سهمی ۱۵ درصدی، رتبه سوم برترین تولید کننده گوشی هوشمند در چین را داراست. عرضه گوشی‌های هوشمند آنر در ماه‌های اخیر رشدی ۱۸ درصدی را نشان می‌دهد. بنابراین در ماه گذشته تا به امروز، یکی از برترین تولیدکنندگان صنعت موبایل محسوب می‌شود.

آنر سومین تولید کننده گوشی هوشمند

دو برند دیگر یعنی Oppo و Vivo نیز از جمله برندهای برتر گوشی‌های هوشمند در چین تا ماه آگوست میلادی بودند. تارون پاتاک (Tarun Pathak)، مدیر تحقیقات موسسه Counterpoint Research، اخیرا در بیانیه‌ای گفته است:

آنر پس از جدا شدن از هواوی، توانست خیلی سریع روابط خود را با بازیگران اصلی بازار موبایل، بازیابی کند. از آن زمان تا به امروز، شرکت Honor با استفاده از قابلیت‌های گسترده خود در حوزه تحقیق و توسعه، اقدام به راه اندازی خطوط تولید جدیدی کرده است. همچنین این برند قصد عرضه محصولات جدیدتری نیز دارد. به طور کلی آنر، به سرعت در حال بازیابی رتبه خود در کشور چین است. وی در ادامه افزوده است که آنر بخش اصلی و ممتاز بازار خود را با عرضه سری Magic پوشش می‌دهد. این مسئله سبب خواهد شد تا سهم این برند از بازار محصولات بالارده و پرچمدار افزایش یابد.

افزایش فروش آنر پس از بازگشت و وقوع تغییراتی در بازار موبایل چین

تاثیر تحریم‌های آمریکا در سهم هواوی از بازار موبایل

به گزارش وب سایت خبری phonearena، تا قبل از شروع تحریم‌های ایالات متحده علیه هواوی، این شرکت در بازار گوشی‌های هوشمند چین حضوری قدرتمند و شاخص داشت. طی سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ ، هواوی بیش از ۴۲ درصد بازار تلفن‌های هوشمند در کشور چین را در اختیار خود داشته است. شرکت Vivo نیز با سهمی ناچیز در مقایسه با هواوی، یعنی حدود ۱۷.۹ درصد، رتبه دوم را در اختیار خود داشت. هواوی در این مدت سه ماه، رشد قابل توجه ۶۶ درصدی در عرضه محصولات را از خود نشان داده بود.

وارون میشرا (Varun Mishra)، تحلیلگر ارشد موسسه تحقیقاتی Counterpoint Research در مورد بازار گوشی‌های هوشمند در خارج از چین می‌گوید: رشد این برندها در خارج از چین احتمالاً تدریجی خواهد بود. زیرا وفاداری مشتریان در بخش میانی بازار همچنان پایین است. Honor نیز باید شبکه توزیع محصولات خود را بازسازی کند. از سودی دیگر نیز کمبودهای بسیار زیادی وجود دارد که می تواند مانع از گسترش Honor در سال ۲۰۲۱ شود.

میزان فروش آنر در چین از شیائومی و اپل نیز سبقت گرفت!

انتظار می‌رود امسال هواوی از سومین تولید کننده بزرگ گوشی های هوشمند در جهان به مقام هفتم برسد

تارون پاتاک، مدیر تحقیقات موسسه Counterpoint Research در این مورد اظهار نظر جالی کرده است. وی می‌گوید از گذشته تا کنون، تقاضای فزاینده‌ای از طرف مشتریان وفادار به هواوی و آنر، وجود داشته است. این مشتریان همواره از محصولات این دو شرکت استفاده می‌کردند. دلیل این مسئله آن است که مشتریان این شرکت دوست نداشتند به برندهای دیگری روی بیاورند. روابط قوی آنر با توزیع کنندگان، همچنین باعث شد این شرکت محصولات خود را در مقیاس بزرگ‌تری توزیع و عرضه نماید. این مسئله در نهایت منجر به بالا رفتن رقابت میان شرکت‌ها در نیمه دوم سال ۲۰۲۱ میلادی خواهد شد.

 

فراز و فرود هواوی در طی سالیان اخیر

ریچارد یو (Richard Yu)، رئیس محصولات مصرفی شرکت هواوی در سال ۲۰۱۶ در این مورد پیش‌بینی‌هایی کرده بود. او گفته بود که این شرکت از اپل و سامسونگ که بزرگترین تولید کننده گوشی‌های هوشمند در جهان هستند، پیشی خواهد گرفت. همچنین این شرکت تبدیل به پر فروش‌ترین برند گوشی هوشمند جهان خواهد شد. اگر ایالات متحده تصمیم نمی‌گرفت هواوی را به دلیل تهدیدات امنیت ملی! مورد تحریم گسترده قرار دهد، این هدف در نهایت به سرانجام می‌رسید. البته باید به این مسئله نیز اشاره کرد که در ماه‌های آوریل و ژوئن سال ۲۰۲۰، هواوی بزرگ‌ترین تولید کننده گوشی هوشمند در کل جهان شده بود.

افزایش فروش سری آیفون ١٣ به لطف تحریم هواوی و مدل‌های جدید این کمپانی

افزایش گستره تحریم هواوی توسط امریکا

اپل به لطف تحریم هواوی توسط امریکا می تواند به جایگاه دوم پرفروش‌ترین برند موبایل بازگردد

گرچه هواوی نتوانست آن موقعیت را در طول سال ۲۰۲۰ حفظ کند. اما بعد از سامسونگ با ۱۸.۸ درصد و اپل با ۱۴.۴ درصد، در جایگاه سوم ایستاد. هواوی سال گذشته ۱۳.۵ درصد از بازار جهانی گوشی های هوشمند را در اختیار داشت. از سوی دیگر، انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۱، هواوی به عنوان هفتمین تولید کننده بزرگ گوشی‌های هوشمند در جهان شناخته شود. یعنی درست پشت سر برند Honor قرار خواهد گرفت.

 

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا موفقیت‌های پیاپی آنر در کسب رتبه‌های بالاتر بازار را برای آینده نیز محتمل می‌دانید؟ به نظر شما اگر آنر در زمینه فروش محصولات، خود همانند هواوی عمل کند، مجددا درگیر تحریم‌های آمریکا خواهد شد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
محسن علیرضائیان