حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویوو X60 و X60 Pro با اسنپدراگون ۸۷۰ برای بازار جهانی معرفی شدند

نوشته

3 سال قبل | 3 دیدگاه | ویوو

دو ماه پیش بود که ویوو X60 و X60 Pro با اگزیونس ۱۰۸۰ رسما در چین معرفی شدند. همان زمان ویوو اعلام کرد که نسخه جهانی این گوشی ها را در آینده و با مشخصاتی متفاوت ارایه خواهد کرد. امروز این دو مدل با اسنپدراگون ۸۷۰ به صورت رسمی برای بازارهای جهانی معرفی شدند.

ویوو X60 و X60 Pro با اسنپدراگون ۸۷۰

ویوو از سری Vivo X60 خود در آخرین روزهای سال 2020 در چین رونمایی کرد. ما می دانستیم که این دستگاه ها سرانجام وارد بازارهای جهانی می شوند و پس از چندین بار درز پیدا کردن مشخصات شون، سرانجام این شرکت آن ها را به طرفداران بین المللی معرفی می کند. با این حال، ویوو X60 و ویوو X60 Pro که امروز به بازارهای بین المللی می رسند کاملاً متفاوت از محصولات عرضه شده در چین هستند.

به نقل از gsmarena، اولین و مهم ترین تفاوت بین نسخه چین و گلوبال این دو گوشی در پردازنده است. جایی که نسخه چین از پردازنده اگزینوس ۱۰۸۰ استفاده می کند اما ویوو برای بازارهای جهانی نسخه اسنپدراگون ۸۷۰ را جایگزین آن کرده است. این برای کسانی که رابطه چندان خوبی با پردازنده های اگزینوس سامسونگ ندارند، خبر خوبی است. اما تفاوت هایی در دوربین این دو مدل نیز ایجاد شده است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

ویوو X60

ویوو ایکس ۶۰

ویوو X60 Pro

این گوشی دارای نمایشگر 6.56 اینچ با رزولوشن 2376 در 1080 با پنل AMOLED و پشتیبانی از HDR10+ و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز و سرعت نمونه برداری لمسی 240 هرتز است. به لطف گواهینامه Widevine می تواند محتوای HDR را از Netflix پخش کند. همچنین دارای گواهینامه Hi-Res Audio است، اما فقط دارای یک بلندگو است. فاقد جک هدفون 3.5 میلی متری است، بنابراین شما باید از آداپتور USB-C به 3.5 میلی متر استفاده کنید یا از هدست بلوتوث بهره بگیرید.

ویوو X60 Pro به اسنپدراگون ۸۷۰ مجهز شده است و با 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه UFS 3.1 همراه است. متأسفانه، درست مثل سایر گوشی های رده بالا، فاقد شیار کارت microSD است. ظرفیت باتری 4200 میلی آمپر ساعت است و تلفن سرعت شارژ سریع 33 وات را ارایه می کند.

چیپست اسنپدراگون ۸۷۰ پردازنده کمی مقرون به صرفه تر از پردازنده اسنپدراگون ۸۸۸ است. این پردازنده از Kryo 585 بهره می برد که هسته اصلی آن با فرکانس 3.2GHz است. این پردازنده همچنین به همراه پردازنده گرافیکی Adreno 650 و مودم Snapdragon X55 5G پشتیبانی از شبکه های mmWave و زیر 6 گیگاهرتز را فراهم می کند. این چیپست همچنین از بلوتوث 5.2 ، Wi-Fi 6 و Quick Charge 4+ پشتیبانی می کند.

 

ویوو X60 و X60 Pro با اگزیونس ۱۰۸۰ رسما معرفی شد

 

این گوشی اندروید 11 را اجرا می کند، اما به جای OriginOS از Funtouch OS 11 در نسخه جهانی استفاده خواهد کرد. Vivo هرگز این حرف را نزده اما ظاهرا OriginOS منحصر به بازار چین خواهد بود. شایان ذکر است که رم مجازی Vivo در سیستم عامل Funtouch پیاده سازی شده است و به این ترتیب تلفن می تواند با استفاده از فضای ذخیره سازی 3 گیگابایت رم اضافی داشته باشد.

 

اسنپدراگون 870 رسما معرفی شد

 

ویوو X60 Pro دارای یک دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.5 همراه سنسور سونی IMX598 است. در کنار آن یک دوربین فوق عریض ۱۳ مگاپیکسلی که همچنین به عنوان یک دوربین ماکرو هم هست و قادر به فوکس از فاصله 2.5 سانتی متر خواهد بود، وجود دارد. دوربین ۱۳ مگاپیکسل با فاصله کانونی ۵۰ میلی متر برای زوم ۲ برابری و در نهایت یک دوربین تله فوتو با رزولشن ۱۳ مگاپیکسلی هم وجود دارد. متاسفانه در این نسخه لنز دوربین پریسکوپی با زوم ۵ برابر اپتیکال حذف شده است. دوربین سلفی جلو نیز ۳۲ مگاپیکسلی خواهد بود.

 

ویوو X60 Pro Plus رسما معرفی شد

 

این تلفن همچنین با سیستم Gimbal Stabilization 2.0 منحصر به فرد خود ارائه می شود که ثبات بیشتری را نسبت به OIS معمولی فراهم می کند. همچنین این فناوری باعث تغییر پیکسل در گوشی های هوشمند می شود. این به طور قابل توجهی جزئیات هر پیکسل و دقت رنگ تصاویر را بهبود می بخشد. این دوربین بار دیگر مارک ZEISS را با ویژگی های منحصر به فرد خود در برنامه دوربین به ارمغان می آورد.

ویوو همچنین یک فناوری توسعه یافته به نام Pixel Shift Ultra HD Imaging را معرفی می کند. هنگام عکس برداری، سیستم گیمبال حرکت می کند تا اطلاعات بیشتری از پیکسل ها را جمع آوری کند. یک الگوریتم اطلاعات بدست آمده را ادغام می کند و سپس داده های از دست رفته را اصلاح می کند تا عکس هایی با کیفیت بالاتر (HD) با جزئیات واضح تر تولید کند.

ویوو ایکس ۶۰

ویوو ایکس ۶۰

ویوو X60

ویوو X60 نیز دارای صفحه نمایش 6.56 اینچی AMOLED با رزولوشن + FHD و رفرش ریت 120 هرتز است. در مقایسه با مدل Pro ، این گوشی دارای صفحه نمایش تخت است.

گوشی ویوو X60 اما فقط دارای دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و ۲ دوربین دیگر یکی ۱۳ مگاپیکسلی تله با زوم ۲ برابر و دیگری یک ۱۳ مگاپیکسلی فوق عریض در عقب است. باتری آن 100 میلی آمپر ساعت بزرگتر است و در مجموع 4300 میلی آمپر ساعت که همچنین دارای پشتیبانی از شارژ سریع 33 وات است.

دیگر مشخصات این گوشی مانند پردازنده و حافظه داخلی و رم و… به مانند نسخه Pro خواهد بود.

 

ویوو X60 Pro و ویوو X60 در رنگ های مشکی و آبی و به ترتیب با قیمت ۸۰۰ و ۶۵۰ دلار از هفته آینده در بازارهای جهانی دردسترس خواهند بود.

 

نظر شما درباره این دو مدل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

گوشی های خوب و قابل قبولی هستن…
از رابط جدید و رقابتی ویوو خوشم میاد…

چرا اگزی ۱۰۸۰ جهانی نیست.؟؟

Milad7

متاسفانه در این نسخه لنز دوربین پریسکوپی با زوم ۵ برابر اپتیکال حذف شده است.

واقعا حیف شد دلیلش چی بوده😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی