حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بنچمارک Antutu تراشه اگزینوس ۱۰۸۰ توانست از اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس عبور کند

نوشته

3 سال قبل | 21 دیدگاه | پردازشگرها، سامسونگ

دیروز برای شما نوشتیم که تراشه ۵ نانومتری Exynos 1080 سامسونگ برای بازار چین در راه است. امروز خبر می رسد که بنچمارک Antutu تراشه اگزینوس ۱۰۸۰ توانست از اسنپدراگون ۸۶۵ پلاس عبور کند. البته این هنوز در حد شنیده هاست و نتیجه تست مشخص نیست.

اگزینوس ۱۰۸۰

یک محقق سامسونگ، دکتر Xuebao، اخیرا نشان داد که این شرکت در حال کار بر روی پردازنده جدیدی به نام Exynos 1080 است. لازم به ذکر است که این یک گل سرسبد تراشه ها نیست، بلکه جانشین Exynos 980 خواهد بود. گفته می شود Exynos 1080 با پشتیبانی از قابلیت 5G ارایه و انتظار می رود در دستگاه های سطح بالا استفاده شود.

تراشه Exynos 1080 سامسونگ از یک فرآیند ساخت ۵ نانومتری استفاده می کند، اما جزئیات دقیق در مورد روند ساخت هنوز مشخص نشده است. حدس زده می شود که Exynos 1080 از پردازش ۵ نانومتری LPE مشابه Snapdragon 875 استفاده خواهد کرد. سامسونگ Exynos 1080 به Exynos 2100 ، Apple A14 ، Huawei Kirin 9000 و Snapdragon 875 خواهد پیوست و همه این پردازنده ها از یک فرآیند ساخت 5nm استفاده می کنند.

اگزینوس ۱۰۸۰

اگزینوس ۱۰۸۰

تراشه Exynos 1080 در بنچمارک Antutu در حدود 650 هزار امتیاز کسب کرده و سریعترین پردازنده Qualcomm یعنی اسنپدراگون 865+ را پشت سر گذاشته است. این تراشه از هسته ARM Cortex-A78 به عنوان جزئیات به اشتراک گذاشته شده توسط دکتر Xuebao برخوردار خواهد بود. اگرچه کلاک و کلاسترهای هسته هنوز مشخص نشده است، اما این پردازنده به همراه GPU Mali-G78 ارائه می شود. از نظر مشخصات، Exynos 1080 نسبت به نسخه قبلی خود چندین نسخه ارتقا یافته را ارائه می دهد.

برای یادآوری، اگزینوس ۹۸۰ بر پایه فناوری پردازش 8 نانومتری LPP FinFET ساخته شده است. Exynos 980 دارای 2 هسته هسته قوی Cortex-A77 و 6 برابر هسته متوسط Cortex-A55 همراه با پردازنده گرافیکی Mali-G76 است. اگر نمی دانید باید بگویم که، Cortex-A78 در مقایسه با Cortex-A77 حدود 20٪ بهبود عملکرد به همراه دارد. به همین ترتیب ، Mali-G78 در مقایسه با Mali-G77 حدود 25٪ بهبود عملکرد به ارمغان می آورد.

گوشی Vivo X60 ممکن است اولین دستگاهی باشد که از Exynos 1080 بهره می برد

حساب توییتر Ice Universe ، که معتبر به نظر می رسد همچنین نشان داده است که Vivo X60 ممکن است اولین دستگاهی باشد که از Exynos 1080 بهره می برد. تصاویر فروشگاه خرده فروشی Vivo X60 در اوایل هفته جاری به بیرون درز کرده و گفته می شود اواخر امسال راه اندازی خواهد شد . Vivo X60 جانشین سری Vivo X50 خواهد شد و باید تمرکز آن بر روی دوربین مشابه دوربین قبلی باشد.

منتظر تراشه جدید سامسونگ هستید؟ فکر می کنید سال ۲۰۲۰ آن سالی است که اگزینوس دوباره محبوب می شود؟ مثل اگزینوس ۷۴۲۰ روی گلکسی اس ۶ و گلکسی نوت ۵؟

اشتراک در
اطلاع از
21 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

تازه از 865 پلاس عبور کرد ولی به ۸۷۵ میرسه؟!
یعنی واقعا اگزینوس داره پیشرفت میکنه؟!
یعنی واقعا سامسونگ میتونه؟!
امیدوارم بتونه😐😐

پس اگزینوس ۲۱۰۰ واسه چیه؟!

The Destroyer

این پرچمدار نیست
همون اگزینوس ۲۱۰۰ که گفتی پرچمداره و این عدد برای یه چیپ بالارده بینظیره
به نظر امسال سال بالارده‌هاست
و البته این قطعا به نفع ما هست
شما تصور کن برای زیر ۳۰۰ دلار بتونی همچین چیپی داشته باشی
دیگه نیاز به پرچمدار تا حد زیادی کاهش پیدا میکنه و همینطور در طولانی مدت هم بالارده‌ها کند نمیشن
کم‌کم برای پر کردن بازه بین همچین چیپی با میانرده‌های دیگه هم چیپست‌های جدید میان و کلا میانگین افزایش قدرت چیپ میره بالا
و همونطور که گفتم این برای اونایی که نمیتونن پرچمدار بخرن بسیار خبر خوبیه چون دیگه تو میانرده‌ها هم به راحتی کند شدن رو نمیبینیم

نویسنده آزمایشی

امیدوارم اینطور باشه
اگه اینطور باشه عالیه👌

AŁɪ

بالارده 😐 یجوری میگی که انگار رسما ۲۱۰۰ اعلام شده از طرف سامسونگ یا اگه شده بنچمارک جفتشونو دیدی و مقایسه کردی 😶و این که میگی بالارده از اسنپ ۸۶۵ بهتر ظاهر شده و اسمشو گذاشتی بالاده 😐 پس پرچمدارش امتیازش از ۸۰۰٫۰۰۰ هم رد می‌کنه 😐
شهداد جان هیچ وقت مطمعن حرف نزن..

The Destroyer

اسم اون مشخص نیست ولی به گفته خود سامسونگ این جانشین اگزینوس ۹۸۰ هست
اسم گذاریش هم این رو تایید می‌کنه
حتی نوع هسته‌هایی هم که استفاده شده همین رو می‌رسونه
هیچ خبری از هسته X1 نیست در صورتی که میدونیم سامسونگ در حال توسعه چیپ پرچمدارش با هسته X1 هست
طبق افشاها امسال امتیاز بالای ۶۰۰ هزار توسط چیپ‌های بالارده خیلی اتفاق عجیبی نخواهد بود
و چیپ های کوالکام و شاید مدیاتک هم به این اعداد برسن
و همینطور نمیشه از الان امتیاز پرچمداران رو حدس زد چون نمیدونیم هسته X1 چجوریه

نیما عرفانی

“به گفته خود سامسونگ این جانشین اگزینوس ۹۸۰ هست
اسم گذاریش هم این رو تایید می‌کنه
حتی نوع هسته‌هایی هم که استفاده شده همین رو می‌رسونه”
داره میگه این حدود ۶۵۰ هزار اورده بعد با چه ماشین حسابی حساب کردین که این جایگزین ۹۸۰ دِه؟؟ حتی اگه سامسونگ هم همچین حرفی زده باشه به عقل خودت رجوع کن ببین تو یه نسل, اندازه ی یه دایمن ۸۰۰ یا حتی یه اسنپ ۷۶۵G جهش داشته؟؟! یهو تو یه نسل ۳۰۰ هزار تا ۳۵۰ هزار تا میاد روش؟؟؟!!
یکدفعه نمیان چیپست های بالارده و میان رده ۲۰۲۱ رو در حد چیپ های پرچمدار یکسال قبل ارتقاء بدن ، با این کار عملاً پردازنده های پرچمدار ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹ به حاشیه رونده میشن و طبق این منطق باید اونارو تو پایین رده ها ببینیم!!!
بیشترین پیشرفت امتیاز آنتوتو با اختلاف یه نسل(جانشین یه چیپست) تا اونجایی که می‌دونم ۱۰۰ هزار الی ۱۴۰-۱۵۰ هزار بوده نه ۳۰۰ هزار الی ۳۵۰ هزار 😑.

The Destroyer

به هر حال خیلی اتفاقات غیر منتظره میتونه بیفته تو تکنولوژی
با اومدن هسته X1 و جهش ناگهانی تو قدرت CPUها خیلی بعید نمیدونم این اعداد درست باشن
این افشاها از خیلی وقت پیش هستن در خصوص اعداد عجیب‌غریب در امتیازای چیپای بالارده جدید
این چیزارو هم من از خودم نگفتم علاوه بر آیس یونیورس که تو همین پست هم اسکرین‌شات حرفش هست دیجیتال‌چت‌استیشن هم همچین چیزی گفته

نیما عرفانی

الان این هسته ی X1 داره که همچین امتیازی رو بعید نمیدونی؟؟! شواهد و خبرها که همچین چیزی نمیگن ، حتی اگه داشته باشه که نداره اون موقع دیگه چیپست بالارده به حساب نمیاد و رسماً می‌ره تو دسته ی پرچمدارا . هرچند که همین الانشم با هسته های جدید A78 و G78 امتیاز دهن پرکنی نگرفته و تازه رسیده به اسنپ ۸۶۵ پلاس که اسنپ های ۸۶۵ سفارشی شیائومی و iQOO از این 650 هزارم فراتر رفتن . همه میدونیم که آیس یونیورس و دیجیتال چت استیشن هم در مواردی پیش اومده که اشتباه کرده باشن و این یعنی همون وقوع اتفاقات غیر منتظره . دنیای تکنولوژی خیلی گسترده ست و بروز اشتباه تو این وسعت از حجم اطلاعات از هرکسی ممکنه و هیچ آدم و هیچ منبعی عاری از اشتباه نیست . منبع اصلی این خبر سامسونگ بوده که این دوتا منبع دیگه هم از همونجا پوشش دادن. با مشخصات روی کاغذ و امتیازی که این چیپست گرفته به نظرم نه میشه در حد و قواره ی یه چیپست پرچمدار برای سال ۲۰۲۱ دونستش(البته نسبت به اگزینوس ۹۹۰ جهش بزرگیه چون اونم یکم از اسنپ ۸۵۵ پلاس بالاتر بود!) و نه میشه گفت چیپست بالارده ست چون در این صورت برای چیپست پرچمدارش(شاید ۲۱۰۰) هسته ی X1 هم بذاره که اون به تنهایی نمیتونه تا ۸۰۰ هزار امتیاز براش به ارمغان بیاره.
این بیشتر به یه چیپست پرچمدارِ آزمایشی میخوره و میشه گفت یجور مدل لایت از چیپست پرچمدارِ اصلیه که شاید فقط محدود به بازار چین باشه .

Mb.Pcr

به سلامتی
اگه خدا بخواد ببینیم چیکار میکنن پردازنده شرکت ها در سال جاری

waiting

امیدوارم سامسونگ بجای افزایش قدرت اگزینوس روی پایداری و دماش کار کنه

MohammadFarhaadi

چرا فقط یاد گرفتن قدرت خام رو ببرن بالا و دیگر هیچ!!!

Taha

خوب است.
می دوست

ali.reihani

امیدوارم در گیم پردازنده های پایدری شده باشند
چون بدلیل گرمای زیاد اگزینوس ها بسیار ناپایدارند

AŁɪ

اگه باز مثل پیشرفت ۹۹۰ نسبت به ۹۸۲۵ بود چی 😶

Taha

بهتره خوش بین باشیم

Mahdi

اگه ۱۰۸۰ بالارده و ۲۱۰۰ پرچمدار باشه من اسنپ ۷۷۵ رو به ۱۰۸۰ و اسنپ ۸۵۵ رو به ۲۱۰۰ ترجیح میدم مگه اینکه سامسونگ واقعاً بتونه ثابت کنه میتونه رقابت کنه ، یجوری شده که من مدیاتک رو به اگزینوس ترجیح بدم ، خاک تو سرت سامسونگ

mehrdad_ma

امسال که پردازنده های مدیاتک تو بازی ها و… واقعا پایدار بودن
حتی دایمنسی ۱۰۰۰ بعضی جاها پایداری بیشتری داشت نسبت به اسنپ ۸۶۵

نمیدونم سامسونگ چه علاقه ای به هسته شخصی داره وقتی گند میزنه
همون هسته های arm رو استفاده کنه با همون معماری و چیدمانی که آرم گفته

Mahdi

آره مدیاتکی که من ازش بیزارم امسال عالی عمل کرده ولی اگزینوس چیپ بشو نیست که نیست

OnePlus_Fan

خیلی خوبه
ولی این فقط اعداد و ارقامه امیدوارم عملکرد پایدار و مصرف بهینه ای داشته باشه

Milad7

به قول پنجعلی اَلِکی میگههههه 😀

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)