حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاردانو (ADA) می تواند جای بیت کوین را بگیرد؟!

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | رمزارز

ارز دیجیتال کاردانو که با نماد ADA شناخته می شود، این روزها در صدر خبرهای بازار رمزارزها قرار دارد. آدا در یک سال اخیر توانسته توجهات بسیاری از افراد فعال در حوزه کریپتو را به سمت خود جلب کند و تا به امروز با رکوردشکنی های پیاپی قیمتی جواب اعتماد کاربران را داده است. آدا امروز سومین رمزارز بازار است و همچنان هم خبرهای بسیاری را در راه دارد، اما به راستی روند صعودی و افزایش قیمت این رمزارز تا به کجا ادامه خواهد داشت؟ با ترنجی همراه باشید تا کمی درباره ترند این روزهای بازار کریپتو صحبت کنیم.

کاردانو ( ADA )

اجازه دهید ابتدا به طور خلاصه درباره کاردانو و تاریخچه پیدایش آن صحبت کنیم تا بتوانیم بیشتر با ویژگی ها و قابلیت های آن آشنا شویم.

کاردانو یک پلتفرم مبتنی بر بلاک چین است که مانند اتریوم امکان ایجاد و اجرای قراردادهای هوشمند را فراهم می کند؛ با این تفاوت که کاردانو خود را پیشگام در «نسل سوم بلاک چین» می نامد و امنیت آن با استفاده از معماری چند لایه تأمین شده است. به گفته تیم کاردانو، سرعت و کارمزد تراکنش های این شبکه بسیار بهتر از بلاک چین های قدیمی مانند اتریوم است.

بنیان گذار کاردانو،‌ چارز هاسکینسون (Charles Hoskinson) است که خودش یکی از اعضای تیم اتریوم بوده است. سال ۲۰۱۵ پروژه کاردانو کلید خورد و به مدت دو سال به منظور یافتن راه حل هایی برای مشکلات اتریوم و بیت کوین، مورد تحقیق و بررسی قرار گرفت. کاردانو توانست با ایجاد فرایندهای جدید در تایید تراکنش ها و ایجاد بلاک، مسائل مقیاس پذیری در بیت کوین و قراردادهای هوشمند در اتریوم را حل کند.

چارز هاسکینسون

چارز هاسکینسون

چارز هاسکینسون، بیت کوین را از نسل اول بلاک چین و اتریوم را از نسل دوم بلاک چین در نظر می گیرد. طبق عقیده‌ او، ما به یک نسل سومی از بلاک چین ها نیاز داریم که کاردانو این نیاز را برطرف می کند.

در حال حاضر سه بنیاد و شرکت زیر روی توسعه کاردانو کار می‌کنند:

  • The Cardano Foundation
  • IOHK
  • Emurgo

به جز شرکت‌های بالا، ده ها تیم دیگر به شکل جداگانه در حال کار بر روی کد منبع باز کاردانو و ساخت برنامه های غیرمتمرکز روی آن هستند.

پس از دو سال تحقیق و آزمایش، در ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۷ (۶ مهر ۹۶) شبکه اصلی کاردانو راه اندازی و کمی بعد ارز دیجیتال کاردانو (Ada) به فهرست بیترکس، بزرگ ترین صرافی ارز دیجیتال آن زمان، اضافه شد.

نام شبکه به افتخار ریاضی دان ایتالیایی جرلامو کاردانو و آدا و لاولیس به افتخار ریاضی دان انگلیسی ایدا لاولیس نام گذاری شده اند.

 

کاردانو سقف قیمت سه ساله اش را شکست

 

بیش از ۱۰۰ شرکت از اتریوم به سمت کاردانو آمده اند

چارلز هاسکینسون، بنیان گذار و مدیر عامل IOHK، در مصاحبه‌ اخیر خود با بلومبرگ اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ شرکت در حال انتقال از اتریوم به کاردانو هستند.

این امر زمانی امکان پذیر خواهد بود که عملکرد کاردانو “بالغ و کامل” شود.

به نقل از u.today، شرکت SingularityNET، شرکت هوش مصنوعی پشت ربات سوفیا، “به طور جدی” در مورد انتقال به کاردانو بحث کرده است.

 

“سوفیا” تولدت مبارک

 

با این وجود، علی رغم اینکه ADA اخیراً به سومین رمزارز بزرگ تبدیل شده است، بلاکچین اصلی آن اغلب به عنوان پوچ افزار رد می شود! همان طور که نیک کارتر از Coin Metrics اشاره کرد، این بلاکچین حتی یک برنامه‌ قابل توجه ندارد:

من حتی یک برنامه‌ی محبوب در کاردانو نمی شناسم و همچنین علاقه‌ خاصی به این پلتفرم در بین توسعه دهندگان ندیده ام.

هاسکینسون که در مورد جاه طلبی های خود در صنعت امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) عملکرد خوبی نداشته است، معتقد است که بلاکچین او بی نهایت کارآمدتر از رهبر فعلی آلت کوین ها (اتریوم) است:

شما می توانید دیفای خود را بگیرید و می توانید آن را با پرداخت یک صدم تا یک هزارم کارمزد روی سیستم من اجرا کنید.

 

حساب توییتر بنیان گذار کاردانو سرانجام پس از تهدید به ترک تایید شد

حساب توییتر چارلز هاسکینسون، سرانجام پس از مدت ها انتظار نشان تایید آبی دریافت کرد. او که مدت ها در تلاش بود تا در شبکه محبوب رسانه های اجتماعی توییتر تایید شود. در فروردین 97، با عصبانیت توییت کرد که حتی کلاهبرداران می توانند تأیید شوند، اما او نه…

به نقل از u.today، علی رغم اینکه شخصا با مدیر اجرایی توییتر جک دورسی ارتباط برقرار کرد، موفقیت چندانی نداشت و وی گفت همچنان پاسخ منفی است ظاهرا توییتر احساس می کند که من لیاقت یک حساب تایید شده را ندارم.

با ادامه رشد تعداد طرفداران وی، توییتر – که روند تأیید اکانت آن هم چنان یک راز باقی مانده است – دست بردار نبود. این مسئله سرانجام هنگامی مطرح شد که هاسکینسون تهدید کرد در صورتی که راهی برای تأیید وجود نداشته باشد، در 26 اسفندماه ۹۹ توئیتر را ترک خواهد کرد. سرانجام با این موضع گیری، توییتر کوتاه آمد و نشان تایید آبی رنگ اکانت هاسکینسون را فعال کرد.

توییتر

دیدگاه سرمایه گذاران خرد نسبت به کاردانو صعودی تر از بیت کوین است!

به نقل از cryptoglobe، بر اساس نظرسنجی اخیری که بروکر ارزهای رمزنگاری Voyager Digital انجام داده است، دیدگاه سرمایه گذاران خرد در ایالات متحده نسبت به کاردانو (ADA) بسیار صعودی تر از ارز رمزنگاری برجسته بازار یعنی بیت کوین (BTC) می باشد.

نظرسنجی احساسات سرمایه گذاران دارایی های دیجیتال این شرکت، که برای اولین بار توسط وبسایت خبر Decrypt منتشر شد، نشان می دهد که دیدگاه 31.9 درصد از سرمایه گذاران تحت بررسی، بیشتر نسبت به کاردانو صعودی است، در حالی که 22.2 درصد بیت کوین را به جای ADA انتخاب کرده اند. این نتایج زمانی بدست آمد که ماه گذشته کاردانو با رسیدن به تراز 1.5 دلار، جدیدترین رکورد قیمت را به ثبت رساند و برای مدت کوتاهی به چهارمین رمز ارز بزرگ به لحاظ ارزش بازار تبدیل شد.

استیو ارلیخ، مدیر عامل شرکت Voyager Digital، گفت:

مطمئنا، این روزها همه در مورد بیت کوین صحبت می کنند، اما اینکه از کاردانو جلوتر از این ارز نام برده شود واقعاً یک سورپرایز بزرگ است.

 

دوج کوین چیست و چرا مردم علاقه مند به خرید آن هستند؟

 

ارلیخ افزود که این احساس بیانگر حس اشتیاقی است که کاربران این شرکت نسبت به دارایی های رمزنگاری دارند. بعد از بیت کوین، سرمایه گذاران “بیشترین دیدگاه صعودی” را نسبت به اتریوم (12.2%) و پولکادات (6.3%) داشتند. از نظر او نتایج به دست آمده حاکی از آن هستند که تنوع در اکوسیستم ارزهای رمزنگاری شده افزایش یافته است، زیرا سرمایه گذاران دارایی های بیشتری برای انتخاب پیش روی خود دارند.

در این نظرسنجی که از 1385 سرمایه گذار در ایالات متحده به عمل آمد، مشخص شد که اکثر شرکت کنندگان انتظار دارند قیمت بیت کوین تا پایان ماه جاری به51 تا 60 هزار دلار برسد، به علاوه اینکه 80 درصد از پاسخ دهندگان اعلام کرده اند قصد دارند در این ماه بیت کوین بیشتری خریداری کنند.

نتایج نظرسنجی در مورد کاردانو تا حدودی قابل انتظار بود، زیرا افزایش بیش از 500 درصدی قیمت این ارز رمزپایه در سال جاری توجه سرمایه گذاران خرد را به آن جلب کرده است.

گفتنی است که جستجوی این ارز رمزنگاری شده نیز در ماه گذشته از بالاترین رقم ثبت شده در سال 2017 عبور کرد و از آن زمان این روند صعودی همچنان ادامه داشته است. جستجوی یک ارز رمزنگاری شده در گوگل اغلب برای ارزیابی علاقه سرمایه گذاران خرد به آن ارز استفاده می شود.

 

قیمت کاردانو ۱ دلار را نیز فتح کرد

 

کاردانو پس از لیست شدن در Coinbase Pro، حدود 35 درصد رشد کرد

روز سه‌شنبه، Coinbase Pro از پشتیبانی کاردانو (ADA)، چهارمین رمزارز بزرگ از نظر ارزش بازار، خبر داد. پس از اعلام این خبر، ADA بیش از ۳۵ درصد رشد کرد و به اوج ۱.۳۵ دلار رسید.

به نقل از u.today، توکن بومی بلاک چین اثبات سهام کاردانو برای فروش ۲۸ اسفند در صورت “مناسب بودن شرایط نقدینگی” در دسترس خواهد بود. بخش حرفه‌ای ترید Coinbase پذیرش انتقال این ADA ها را آغاز کرده است. Coinbase.com هنوز این توکن را لیست نمیکند.

چارلز هاسکینسون، معتقد است که افزودن ADA ” آغاز یک رابطه‌ی عالی ” است که وی انتظار دارد در طول سال های آینده گسترش یابد.

از شنیدن این خبر بسیار خوشحال شدم، مسیر طولانی بود و زحمت زیادی در این راه کشیده شد.

 

در حال حاضر کاردانو با قیمت ۱.۴۵ دلار در بازار خرید و فروش می شود و به نظر همچنان روند صعودی اش ادامه داشته باشد. نظر شما درباره رمزارز کاردانو (ADA) چیست؟ چه قیمتی را تا پایان سال 2021 برای آن متصور هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

مچکر 👍🏻

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی