حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه کوالکام SC7295 برای لپتاپ های ARM و بر اساس Snapdragon 775 در حال توسعه است

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | کوالکام

کوالکام یک چیپست جدید سری ۷۰۰۰ اسنپدراگون با اسم رمز SM7350 در دست ساخت دارد که ممکن است با نام Snapdragon 775 معرفی شود، شاید هم نام متفاوتی داشته باشد. امروز خبر می رسد که سخت افزار پایه آن برای پروژه دیگری نیز مورد استفاده قرار می گیرد. در حقیقت گزارش شده که تراشه کوالکام SC7295 برای لپتاپ های ARM و بر اساس Snapdragon 775 در حال توسعه است.

کوالکام SC7295

این تراشه با اسم رمز در دست کار SC7295 است. گفته می شود که باید جایگزین Snapdragon 7c سال گذشته شود. این تراشه یک گزینه میان رده برای دستگاه های ویندوزی و ChromeOS خواهد بود و باید از مزیت مودم 5G یکپارچه برخوردار باشد.

پردازنده این تراشه از آرایش آشنای ۳ کلاستره 1 + 3 + 4 برخوردار است. هسته اصلی تکی تا فرکانس 2.7 گیگاهرتز تنظیم خواهد شد، در حالی که سه هسته بزرگ دیگر به 2.4 گیگاهرتز می رسند. چهار هسته پربازده هم با فرکانس 1.8 گیگاهرتز کار خواهند کرد.

کوالکام SC7295

کوالکام SC7295

مشخصات فاش شده از اسنپدراگون ۷۷۵ پشتیبانی از رم LPDDR5 (3200 مگاهرتز) و همچنین LPDDR4X قدیمی (2400 مگاهرتز) را نشان می دهد. فضای ذخیره سازی با دو خط UFS 3.1 Gear 4 اداره می شود. هنوز چیزی در مورد پردازنده گرافیکی وجود ندارد.

تراشه SC7295 احتمالاً با فرایند ۵ نانومتری ساخته می شود، که به لپ تاپ ها امکان می دهد در تبلیغات خود به ادعای عمر باتری ۱ روز کامل، بپردازند.

در حال حاضر گزینه های قدرتمندتری نیز در دسترس هستند، اواخر سال گذشته از Snapdragon 8cx Gen 2 رونمایی شد. این محصول در Acer Spin 7 5G به عنوان جایگزینی برای Intel Core i5 نسل دهم معرفی شده است (کوالکام ادعا می کند تراشه آن هم سریعتر از i5 و هم بهینه تر است). توجه داشته باشید که 8cx Gen 2 یک تراشه ۷ نانومتری است که از Snapdragon 855 اقتباس شده است، بنابراین SC7295 از نظر بهینه بودن مصرف انرژی باید حرف اول را بزند.

تراشه Snapdragon 8cx Gen 2 کوالکام با پشتیبانی از 5G برای لپتاپ ها رسما معرفی شد

همچنین انتظار داریم که پرچمدار جدیدی جایگزین Gen 2 می شود. این تراشه با اسم رمز SC8280XP در دست توسعه است. اطلاعات اولیه نشان می دهد که هر چهار هسته بزرگ آن به جای هسته اصلی، با فرکانس 2.7 گیگاهرتز کار خواهند کرد. همچنین، این یک پردازنده گرافیکی برتر از سری Adreno 690 است.

نظر شما چیست؟ منتظر تراشه جدید کوالکام هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

پردازنده ی خوبی میتونه باشه تو میان رده ها انشالله تو می۱۱لایت استفاده بشه

Milad7

خیلی هم خوب 👍🏻👍🏻👍🏻

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)