حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه Snapdragon 8cx Gen 2 کوالکام با پشتیبانی از 5G برای لپتاپ ها رسما معرفی شد

نوشته

3 سال قبل | 3 دیدگاه | پردازشگرها، کوالکام

یک سال و نیم پیش بود که چیپست اسنپدراگون 8cx برای کامپیوترهای ویندوز ۱۰ رسما معرفی شد. این تراشه قدرت معادل چیپست Core i5 اینتل ارایه می کرد. امروز تراشه Snapdragon 8cx Gen 2 کوالکام با پشتیبانی از 5G برای لپتاپ ها رسما معرفی شده است. کوالکام اعتقاد دارد که عملکرد آن حتی ۱۵ درصد بهتر از تراشه نسل دهم Core i5 اینتل را ارایه می کند.

تراشه Snapdragon 8cx Gen 2

اکنون چند سال است می شنویم که ویندوز روی Arm با تراشه اسنپدراگون کوالکام ، اینتل و AMD را در بازار لپ تاپ به چالش می کشد، اما این سناریو محقق نشد. کوالکام اما تسلیم نمی شود. در نمایشگاه IFA ۲۰۲۰ این شرکت Snapdragon 8cx Gen 2 5G را معرفی کرد که چندین پیشرفت نسبت به نسخه قبلی Snapdragon 8cx را ارائه می دهد.

در حالی که به نظر نمی رسد Snapdragon 8cx Gen 2 سریعتر از 8cx اصلی باشد (x مخفف قدرت “شدید” است)، کوالکام می گوید توانایی های هوش مصنوعی آن بهبود یافته است و تراشه از آخرین Wi-Fi 6 و بلوتوث ۵.۱ پشتیبانی می کند استانداردها Gen 2 همچنین “عملکرد نسل و افزایش کارایی” را داراست.

تراشه Snapdragon 8cx Gen 2

تراشه Snapdragon 8cx Gen 2

کوالکام در مقایسه 8cx Gen 2 5G با تراشه های لپ تاپ اینتل به خود می بالد که ضمن استفاده از “کسری از انرژی” بیش از ۵۰ درصد “عملکرد سیستم و عمر باتری در مقابل راه حل های رقابتی” را ارائه می دهد.

در مقایسه با نسل 10 Core i5 یا (15 TDP) تراشه 8cx Gen 2 دارای 18٪ عملکرد کل سیستم و 39٪ عملکرد بهره وری بر وات بیشتر است. با افزایش تراشه های Lakefield اینتل که از معماری هسته ای ترکیبی نیز بهره می برند، عملکرد 51٪ و عملکرد بهره وری بر وات 58٪ افزایش یافته است.

دوام باتری همیشه یکی از بهترین ویژگی های ویندوز در Arm بوده و 8cx Gen 2 این مسئله را حتی بیشتر جلو می برد و ۲۵ ساعت استفاده مداوم را ارائه می دهد که برای “چند روز” دوام می آورد.

در جای دیگر، از مانیتورهای دوگانه 4K با سرعت 60 فریم در ثانیه از طریق یک کابل پشتیبانی می شود، همراه با فناوری صوتی Aqstic کوالکام برای لغو اکو و مهار نویز برای بهبود تماس های صوتی ارایه می شود. در همین حال پردازنده سیگنال تصویری Spectre از سنسورهای حداکثر 32 مگاپیکسل و ضبط 4K HDR پشتیبانی می کند.

مانند نسل اول Snapdragon 8cx تراشه جدید Gen 2 دارای یک رادیو 5G یکپارچه نیست. این به تولیدکنندگان لپ تاپ بستگی دارد که آیا مودم X24 LTE یا مودم X55 5G را ارائه دهند یا هیچ کدام.

در حالی که ویندوز روی ماشین های Arm ممکن است از نظر عملکرد لپ تاپ های Intel را به چالش بکشد در حالی که عمر باتری شگفت انگیزی را ارائه می دهد، اما سازگاری برنامه همچنان یک مشکل است. این چیزی است که مایکروسافت اخیراً به آن پرداخته است، اما هنوز نیاز به یک راه حل واقعی است.

نظر شما درباره تراشه Snapdragon 8cx Gen 2 چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

خوب نیست

MohammadFarhaadi

اگر میشد نرم افزارهای تاپ ویندوز و بازیای گرافیک بالا رو باهاش بالا آورد چقدر خوب میشد.البته به اونجا میرسه درصورت تداوم این کار.

Milad7

مرسی اژدها 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)